فیس‌لیفت دهم بازهم سمند را زشت‌تر کرد!

فیس‌لیفت دهم بازهم سمند را زشت‌تر کرد!

درباره سورن خبر این است که تغییرات گسترده‌ای در بخش روشنایی و چراغ‌ها در قیاس با اجزای بدنه به خود دیده ضمن اینکه رینگ و لاستیک جدید و اسپورت هم به بدنه سون تزریق شده است. رینگ‌های دوبل و 5بازو در کنار تغییراتی کهایران خودرو روی سپر جلو و عقب سورن اعمال کرده موجب تزریق روحیه اسپورتی به بیننده می‌شود. ضمنا کاسه چراغ‌ها با خطوطی قرمز رنگ و تغییر لامپ‌ها هم اینک رنگ و بویی مسابقه ای به خود گرفته است. در داخل نیز برخی تغییرات مثل افزودن کامپیوتر سفری به بالای داشبورد و برخی اضافات تزیینی موجب شده تا سورن حال و هوایی بهتر از قبل به خود بگیرد.

کد خبر : ۵۲۰۸۶
بازدید : ۶۴۹۲

فرادید | انتشار چند تصویر از مدل تازه و 97 سمند سورن در کنار انتشار اخباری درباره فیس‌لیفت دوباره خودروی سمند موجی از تمسخر، واکنش و اعتراض را نسبت به دو خودروی نسبتا ارزان قیمت بازار ایران که در محدوده 30 تا 40 میلیون تومان به فروش ‌می‌رسند در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده است.

فیس‌لیفت دهم بازهم سمند را زشت‌تر کرد!

به گزارش فرادید، ایران خودرو در حالی با انتشار برخی تصاویر از قصد خود برای عرضه نمونه‌های فیس لیفت دو خودروی سمند معمولی و سمند سورن پرده برداشته که به نظر این دهمین فیس‌لیفت یا ری‌دیزاین خودروی سمند است که از سال 1380 در باازر ایران حضوری چشمگیر داشته و بیش از 1.5 میلیون دستگاه در مجموع فروش داشته است.

فیس‌لیفت دهم بازهم سمند را زشت‌تر کرد!

سمند با تیراژی نزدیک به 150 هزار دستگاه در سال، مهم‌ترین خودروی ملی ایران خودرو و یکی از مهم‌ترین محصولات تولید داخل است که در بین مخاطبان از سطح خاصی از اقبال برخوردار بوده و از حدود 2 دهه قبل سهم مناسبی در بازار دارد. این خودرو که در چهار تریم اس‌ای، ال‌ایکس، سورن و دنا به بازار عرضه شده به لطف اتاق بزرگ و جادرا، سواری پایدار و مستحکم، موتور نسبتا قوی و قطعات فراوان یکی از اصلی‌ترین انتخاب های مشتریان در بازار سدان‌های 30 تا 50 میلیونی بوده که در این سال‌ها جز از ناحیه رنو و تندر90، هیچ‌گاه مور هجمه قرار نگرفته است. خالا اما خبر می رسد ایران خودرو باز هم یک فیس لیفت دیگر را برای دو نمونه از محصولات خانواده سمند یعنی سری اس‌ای و سری سورن در نظر گرفته که در ادامه به جزئیات انها خواهیم پرداخت.

فیس‌لیفت دهم بازهم سمند را زشت‌تر کرد!

درباره سورن خبر این است که تغییرات گسترده‌ای در بخش روشنایی و چراغ‌ها در قیاس با اجزای بدنه به خود دیده ضمن اینکه رینگ و لاستیک جدید و اسپورت هم به بدنه سون تزریق شده است. البته همه این موارد باعث نمی‌شوند تا سورن جدید را یک فیس لیفت واقعی بدانیم چرا که فرم کلی عقب و جلو خودرو بدون تغییر مانده است. رینگ‌های دوبل و 5بازو در کنار تغییراتی کهایران خودرو روی سپر جلو و عقب سورن اعمال کرده موجب تزریق روحیه اسپورتی به بیننده می‌شود. ضمنا کاسه چراغ‌ها با خطوطی قرمز رنگ و تغییر لامپ‌ها هم اینک رنگ و بویی مسابقه ای به خود گرفته است. در داخل نیز برخی تغییرات مثل افزودن کامپیوتر سفری به بالای داشبورد و برخی اضافات تزیینی موجب شده تا سورن حال و هوایی بهتر از قبل به خود بگیرد.

فیس‌لیفت دهم بازهم سمند را زشت‌تر کرد!

سمند اس‌ای اما تغییرات بیشتری به خود دیده است که کاملا سمند را از فرم اصیل اولیه دور کرده است. آرایش چراغ‌های جلو کاملا جلوه متفاوتی به خود گرفته و تا حدی خشن شده است. جلوپنجره هم با رنگ مشکی بر غلظت این خصیصه افزوده ضمن اینکه سپر و برخی اجزا دیگر جلوپنجره هم دچار تحول شده اند؛ تحولاتی که شاید زیبا نباشند و از اصول ابتدایی طراحی تبعیت نکنند! در بخش عقب هم سپر اتومبیل به همراه چراغ و فرم جای پلاک تغییر کرده ضمن اینکه اتاق خودرو در بخش داشبورد کاملا عوض شده و با نمونه‌ای مشابه سری سورن به روزرسانی شده که به نظر سطح کیفی مناسبی ندارد.

فیس‌لیفت دهم بازهم سمند را زشت‌تر کرد!

البته دور و اطراف ایران خودرو خبر خوب و امیدوارکننده هم هست. یکی از آنها دستیابی به تکنولوژی ساخت موتور پلاگین هیبرید است که برای نخستین بار روی خودروی دنا پلاس نصب شده و طبق اعلام هاشم یکه زارع احتمال در سال آتی با قیمتی در محدوده 70 میلیون تومان به بازار ارائه می‌شود.

فیس‌لیفت دهم بازهم سمند را زشت‌تر کرد!

ایران خودرو که روند بازسازی و به روزسانی محصولاتش را مدتی است تسریع کرده اخیرا از دو نمونه دنا فیس‌لیفت با کد پلاس و توربو پلاس رونمایی کرده ضمن اینکه سری جدید پژو 207 اتوماتیک هاچ بک و سدان را هم با برخی اضافات و تغییرات به بازار فرستاده است. این شرکت طی یک برنامه بزرگ و بلندپروازانه قرار است از انتهای سال 2019 نخستین محصولات اختصاص خود از پلت‌فرم جدید ملی را با کمک بزرگان دنیای خودرو مثل پینین فارینا، ماهله و هیوندای راهی بازارهای جهانی کند ضمن اینکه برنامه شرکت رساندن سقف تولید به حدود 1 میلیون دستگاه تا سال 2022 است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید