پاسخ منفی؛ انگیزه انتقام‌جویی اینترنتی از دختران

پاسخ منفی؛ انگیزه انتقام‌جویی اینترنتی از دختران

دو مرد بعد از اینکه از دختران مورد علاقه خود جواب منفی شنیدند، دست به انتقام‌گیری اینترنتی از آنان زدند.

کد خبر : ۵۲۱۳۳
بازدید : ۱۵۶۲
پاسخ منفی؛ انگیزه انتقام‌جویی اینترنتی از دختران
دو مرد بعد از اینکه از دختران مورد علاقه خود جواب منفی شنیدند، دست به انتقام‌گیری اینترنتی از آنان زدند. در نخستین پرونده خواستگار ناکام که اقدام به انتشار تصاویر و هتک‌ حیثیت دختر جوان اراکی در فضای مجازی کرده بود، از سوی کارشناسان پلیس فتا دستگیر شد.
دختری به پلیس فتا مراجعه کرد و در شکایتی گفت: فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به ساخت اکانت با نام من کرده و با قراردادن عکس‌های شخصی‌ام باعث درخطرافتادن آبرویم شده است. با بررسی‌های انجام‌شده و تحقیقات اولیه مشخص شد فردی به‌ واسطه دسترسی به اطلاعات شخصی شاکیه، عکس‌های وی را در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر و اقدام به هتک حیثیت وی می‌کند.
با تحقیقات صورت‌گرفته‌، درنهایت محرز شد متهم از خواستگاران سابق شاکی بوده و شاکی به او جواب رد داده و خواستگار پس از شنیدن پاسخ منفی از این دختر اقدام به انتشار تصاویر و هتک حیثیت وی کرده است. متهم با هماهنگی قضائی احضار شد و در بازجویی انجام‌شده به همه اعمال مجرمانه خود اعتراف کرد و سپس به دادسرا معرفی شد.
سرگرد احسان آنقی، رئیس‌پلیس فتای استان مرکزی، با تأیید این خبر به شهروندان توصیه کرد: هرگز اطلاعات خصوصی و عکس‌های خانوادگی را در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری و منتشر نکنید چراکه بیشتر کاربران فضای مجازی با هویت جعلی در این فضا حاضر می‌شوند و گاه از گمنامی این فضا سوءاستفاده می‌کنند و دست به رفتارهای ناپسند می‌زنند. در دومین پرونده متهم وقتی به خواسته خود نرسید دست به انتقام‌گیری مجازی زد و دختر موردعلاقه‌اش را به اسیدپاشی و قتل تهدید کرد.
دختری چندی پیش با مراجعه به پلیس فتای استان کردستان در شکایتی گفت: «چند وقتی است که در شبکه‌های اجتماعی‌، فردی با ارسال عکس‌های خصوصی خودم‌، من را تهدید می‌کند و از من می‌خواهد با وی ارتباط داشته باشم‌. او گفته اگر این کار را انجام ندهم‌ تصاویر من را در فضای مجازی منتشر می‌کند، ضمن آنکه تهدید به قتل و اسیدپاشی نیز می‌کند. من که به‌شدت نگران آبرویم هستم و از طرفی از او می‌ترسم و احتمال می‌دهم بلایی سرم بیاورد، تصمیم گرفتم با طرح شکایت موضوع را پیگیری کنم».
کارشناسان پلیس فتا بعد از شنیدن حرف‌های این دختر تحقیقات گسترده‌ای را انجام دادند و توانستند متهم را شناسایی و دستگیر کنند. در تحقیق انجام‌شده از متهم مشخص شد که این فرد از آشنایان خانوادگی شاکی است و با آنها رفت‌وآمد خانوادگی دارد و این عکس‌ها را از داخل گوشی متهم سرقت کرده است.
او گفت: به این دختر علاقه‌مند شدم و به او پیشنهاد دوستی دادم اما درخواستم را رد کرد همین هم باعث شد از او کینه به دل بگیرم و مصمم شدم تحت فشار بگذارمش تا به خواسته‌ام برسم به همین دلیل از عکس‌هایی که از او سرقت کرده بودم، سوء‌استفاده کردم البته موضوع قتل و اسیدپاشی فقط یک تهدید برای ترساندن این دختر بود و به‌هیچ‌وجه قصد نداشتم چنین کاری را انجام دهم».
سرهنگ شاکری، رئیس‌پلیس فتای استان کردستان، با تأیید این خبر گفت: بهتر است همیشه pin دستگاه تلفن خود را در حال فعال انتخاب و ردیابی و مدیریت از راه دور سیستم تلفن همراه خود را فعال کنید. از این طریق شما می‌توانید مدیریت گوشی خود را از راه دور کنترل کنید. این قابلیت می‌تواند در سرقت‌های فیزیکی گوشی تلفن همراه بسیار کارآمد باشد.
سرهنگ شاکری با بیان اینکه استفاده از Wi-Fi و Blue tooth را محدود و زمانی که نیازی نیست آن را خاموش کنید، تأکید کرد: از ذخیره اطلاعات مهم خود در داخل گوشی خودداری و آنها را داخل هارداکسترنال به صورت رمزشده نگهداری کنید‌.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید