مقایسه فنی گلکسی اس ۹ پلاس با نوت ۸ سامسونگ

مقایسه فنی گلکسی اس ۹ پلاس با نوت ۸ سامسونگ

کمپانی سامسونگ شش ماه پس از رونمایی از نوت ۸، پرچم‌داران ۲۰۱۸ خود، گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس را رونمایی کرد.

کد خبر : ۵۲۸۳۱
بازدید : ۱۸۴۱
این فاصله زمانی کم به صورت طبیعی باعث شد تا تفاوتی عمیق در طراحی و سخت‌افزار میان این دو مدل مشاهده نکنیم.

اما گلکسی اس ۹ پلاس و نوت ۸ دو گوشی بزرگ، مملو از ویژگی‌های خوب مانند اسکنر iris، دوربین دوآل، حسگر اثر انگشت، شارژ بی سیم و ... هستند.

اگر شما تصمیم به خرید یکی از این دو گوشی گرفته و مُرَدّد هستید؛ بهتر است مقایسه فنی زیر را خوانده و بر اساس نظر نهایی خود، خرید کنید.

طراحی


ترکیب فلز و شیشه با طراحی موسوم به DNA را در هر دو گوشی می‌بینیم. نوت ۸ با نمایشگر ۶.۳ اینچی از اس ۹ پلاس ۶.۲ اینچی درازتر بوده و کمی ضخیم‌تر به نظر می‌رسد.

طراحی پشت گوشی از هم متفاوت بوده و افقی چیدن لنز در نوت ۸ و عمودی شدن در اس ۹ پلاس به خوبی مشهود است.
نمایشگر


هر دو گوشی در رِنج فبلت تعریف شده و از نمایشگر سوپر امولد با فناوری Infinity Display در ساخت آن بهره گرفته شده است. حداکثر برایتنس در اس ۹ پلاس ۶۶۱ و در نوت ۸ نیز ۵۱۸ است که برنده اس ۹ پلاس است. در بخش حداقل برایتنس نیز اس ۹ پلاس بهتر است که در شب فاکتورمهمی است.

نکته قابل ذکر اینکه هر دو گوشی در نور خیابان زیر آفتاب روشنایی قابل توجهی دارند و ویژگی Always on Display حتی زیر نور شدید، نوتیفیکیشن‌های خوانایی دارد.

رابط کاربری و عملکرد


در نگاه اول به نظر می‌رسد هر دو از یک رابط کاربری استفاده می‌کنند، اما فرق‌هایی هم دیده می‌شود. برنامه دوربین در اس ۹ پلاس با نوت ۸ کاملا فرق کرده است. بسته نرم‌افزاری مرتبط با قلم اس در نوت ۸ تفاوت بعدی است. نسخه موجود در نوت ۸ همان نسخه توسعه یافته در نوت ۷ است و نقاشی و طراحی و نوشتن اصلی‌ترین کاربرد آن محسوب می‌شود. اندروید اوریو در اس ۹ پلاس و ویژگی تصویر در تصویر قابل ذکر است که البته در آپدیت نوت ۸ نیز موجود خواهد شد.

پردازنده و حافظه


معمولا پرچم‌داران سامسونگ بهترین سخت‌افزار‌ها را در خود جای داده‌اند. نوت ۸ مجهز به پردازنده اسنپ دراگون ۸۳۵ / اکسینوس ۸۸۹۵ با سرعت ۲.۳ گیگاهرتزی است و اس ۹ پلاس پردازنده اسنپ دراگون ۸۴۵ / اکسینوس ۹۸۱۰ با سرعت ۲.۹ گیگاهرتز دارد. هر دو با ۶ گیگ رم و ۶۴ گیگ حافظه داخلی تعریف شده و اسلات برای افزودن حافظه جانبی دارند.

اس ۹ پلاس در ۴ بنچمارک عملکرد بالاتری به ثبت رسانده است و نوت ۸ نیز در ۲ شاخص معروف، عملکرد بهتری ثبت کرده است.

دوربین


سامسونگ با پذیرش دوربین دوآل از نوت ۸ به اس ۹ پلاس و آپدیت در بخش تصویربرداری در نور کم، قدرت مانور بالایی به پرچم‌دار ۲۰۱۸ بخشیده است. اپارچر در اس ۹ پلاس در مقایسه با نوت ۸ از ۱.۵ به ۲.۴ ارتقاء یافته است. عکس‌های گرمتری از سوی اس ۹ پلاس می‌بینیم. ضبط ویدئویی در اس ۹ پلاس به صورت ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه است (با محدودیت زمانی ۵ دقیقه در هر سکانس)، اما در نوت ۸ فقط ۳۰ فریم بر ثانیه را شاهد هستیم. دوربین سلفی هر دو گوشی ۸ مگاپیکسل با اپارچر f۱.۷ تعریف شده و لنز جلو واید است.
مولتی‌مدیا


سیستم جدید اسپیکر استریو ساخت AKG در اس ۹ پلاس در مقایسه یا سیستم سینگل نوت ۸ تفاوت محسوسی دارد. صدا در اس ۹ پلاس بالانس‌تر از نوت ۸ است و در کل کیفیت صدا در اس ۹ پلاس بهتر از نوت ۸ است.

باتری


باتری نوت ۸ در حجم ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعت و در اس ۹ پلاس ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت تعریف شده است. تقریبا باتری هر دو گوشی حدود ۸ ساعت عمر دارند که بهینه‌ساز مصرف انرژی نقش اصلی را ایفاء می‌کند. در هر حال به دلیل بالاتر بودن میزان آمپرساعت در اس ۹ پلاس شاهد باتری بهتری در این گوشی در مقایسه با نوت ۸ هستیم.

نتیجه
با دو فاکتور قلم اس و قیمت نتیجه‌گیری می‌کنیم. کسانی که به قلم اهمیت می‌دهند قطعا برای نوت ۸ اقدام به خرید خواهند کرد تا از قابلیت‌های آن نهایت استفاده را ببرند.

اما در بخش قیمت، اس ۹ پلاس را می‌توان ۸۴۰ دلار و نوت ۸ را ۹۵۰ دلار خرید. تفاوت ۱۱۰ دلاری و اختلاف سن ۶ ماه بین عرضه دو گوشی و پردازنده بالاتر در اس ۹ پلاس قابل ذکر است.

در نهایت اگر قلم برایتان اهمیت ندارد، بدون شک بهترین انتخاب اس ۹ پلاس است که ارگونومیک بهتر، دوربین بهتر، دوآل اسپیکر و قیمت کمتری در مقایسه با نوت ۸ دارد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید