راه های خانگی برطرف کردن اسهال

هرچه هوا گرم تر می شود و به فصل تابستان نزدیک تر می شویم، بروز شرایطی مثل اسهال بیشتر می شود، احتمال بروز این اختلال گوارشی در آب و هوای گرم در کودکان بسیار بیشتر است.

کد خبر : ۵۳۰۹۰
بازدید : ۲۰۵۵
نسرین عرجی l هرچه هوا گرم تر می شود و به فصل تابستان نزدیک تر می شویم، بروز شرایطی مثل اسهال بیشتر می شود، احتمال بروز این اختلال گوارشی در آب و هوای گرم در کودکان بسیار بیشتر است.
راه های خانگی برطرف کردن اسهال
چنانچه اسهال درمان نشود، می تواند مشکلات فراوانی برای سلامتی بدن ایجاد کند؛ زیرا باعث خشک شدن آب بدن می شود و حتی می تواند منجر به مرگ شود. بنابراین درمان آن باید سریعا انجام شود. اگر اسهال آن قدر شدید نیست یا تا زمان ملاقات با دکتر باید کمی صبر کنید سعی کنید با درمان های خانگی آن را کم کنید یا برطرف کنید. این درمان ها عبارتند از:

نوشیدن آب گوشت یا مرغ و آب سیب
آب سیب و مرغ یا گوشت، مواد معدنی و نمک هایی را که در اثر اسهال از دست می دهید، جایگزین می کند. اما از نوشیدن آب میوه هایی مثل آب گوجه فرهنگی، آب مرکبات، آب آناناس پرهیز کنید، زیرا اسید موجود در آن ها باعث تحریک بیشتر روده متورم شما خواهدشد. وقتی شروع به نوشیدن مایعات می کنید، با جرعه های کم و کوچک شروع کنید. توصیه می شود هر نیم ساعت یک بار، یک فنجان کوچک آب سیب یا آب مرغ بنوشید.

چای پوست پرتغال بنوشید
یکی از درمان های سنتی و قدیمی درمان اسهال، پوست پرتغال است. پوست پرتغال دستگاه گوارش را تحریک می کند. یک عدد پرتغال را بردارید پوست آن را جدا کنید و پوست را به برش های نازکی تقسیم کنید. برش های پوست پرتغال را داخل قوری بیندازید و روی آن آب جوش بریزید و در قوری را بگذارید و کمی صبر کنید تا خنک شود سپس چای را صاف کنید و آن را با کمی عسل بنوشید.

کته بخورید
برنج سفید و کته یکی از بهترین درمان ها برای برطرف کردن اسهال است. سعی کنید کم کم چند قاشق برنج کته بدون روغن و کره بخورید و تا زمانی که اسهال برطرف نشده، این درمان را ادامه دهید.

چای بابونه بنوشید
این چای به خاطر آرامشی که به بدن می دهد معروف است، اما این آرامش شامل روده ها هم می شود و اسهال را برطرف می کند. بابونه اسپاسم های روده را برطرف و التهاب را کم می کند.
راه های خانگی برطرف کردن اسهال


عسل یک درمانگر معروف
در بسیاری از کشورها، عسل یکی از بهترین و گرانبهاترین مواد غذایی محسوب می شود. عسل به عنوان یک درمان طبیعی، می تواند اسهال را برطرف کند. چهار قاشق غذاخوری عسل را در یک فنجان آب داغ حل کنید، کمی صبر کنید تا خنک شود سپس آن را بنوشید. این محلول ممکن است خیلی شیرین باشد و دل تان را بزند، اما بسیار موثر است.

مخلوط آب و سرکه بنوشید
ریشه و دلیل اصلی ابتلا به اسهال، وجود یک عفونت باکتریایی است. سرکه سیب به دلیل خاصیت آنتی بیوتیکی که دارد می تواند به برطرف شدن این مشکل کمک کند. علاوه بر این، سرکه سیب دارای ترکیبی به نام پکتین است که این ترکیب به برطرف شدن و آرام شدن اسپاسم های روده کمک می کند.

فالوده یا پوره سیب را امتحان کنید
فالوده سیب یا پوره آن دارای ترکیبی پکتین است که این ماده به انقباضات و حرکات شکم کمک می کند و آن ها را آرام می کند. می توانید یک قاشق پوره سیب را روی یک تکه نان تست بمالید و آن را بخورید یا به عنوان میان وعده یک کاسه فالوده سیب میل کنید.

یک لیواغ دوغ بنوشید
در بسیاری از کشورها و حتی ایران از دوغ برای درمان اسهال استفاده می شود. یک دوم قاشق چای خوری زنجبیل را در یک فنجان دوغ حل کنید و آن را بنوشید. این محلول را 3 تا 4 بار در روز بنوشید.

چای زیره را امتحان کنید
برای برطرف کردن اسپاسم های روده و انقباضات شکم و درنهایت درمان اسهال چند جرعه چای زیره سیاه بنوشید. می توانید از چای کیسه ای استفاده کنید یا یک قاشق چای خوری دانه های زیره سیاه را در یک فنجان آب جوش بریزید و در فنجان را به مدت 15 دقیقه بگذارید. قبل از نوشیدن چای حتما آن را صاف کنید.

چای سیاه بنوشید
تانیس موجود در چای سیاه، حالت قابض دارد و غشای مخاط روده را جمع می کند. بنابراین به بدن در جذب مایعات و برطرف شدن التهاب روده ها کمک می کند. از چای تمشک و شاتوت نیز می توانید استفاده کنید، اما به خاطر داشته باشید حتما از چایی ای استفاده کنید که کاملا طبیعی باشد. باید چای کاملا طبیعی و گیاهی باشد، زیرا چای های معمولی حاوی کافئین است و کافئین باعث خشک شدن آب بدن می شود.
منبع: مجله زیبایی سالم
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید