۸ روش برای حفظ آرامش

۸ روش برای حفظ آرامش

اگر می‌خواهید استرس خود را کاهش دهید و به آرامش برسید، بهتر است اقدامات توصیه شده را انجام دهید. عجله مداوم در هر صورتی انرژ‌ی بدن را کاهش می‌دهد؛ و دستیابی به چیز‌هایی فراتر از کنترل شما سبب ایجاد انگیزه در می‌شوند.

کد خبر : ۵۳۵۷۵
بازدید : ۴۰۹۴
۸ روش برای حفظ آرامش
فرادید | عجله مداوم در هر صورتی انرژ‌ی بدن را کاهش می‌دهد؛ و دستیابی به چیز‌هایی فراتر از کنترل شما سبب ایجاد انگیزه در می‌شوند.

به گزارش فرادید به نقل از lifehack ، اگر می‌خواهید استرس خود را کاهش دهید و به آرامش برسید، بهتر است اقدامات توصیه شده را انجام دهید.

۱ - رها کنید
در حال حاضر فکر می‌کنید اگر کاری نکنید فرصت‌ها را از دست می‌دهید؟ استرس زیادی دارید، با توجه به شرایطی که در آن قرار دارید، هیچ عمل مثبتی را انجام نمی‌دهید، پس شما در حال حاضر در وضعیتی هستید که خواهان آن بودید تنها کافی است فکر خود را آزاد کنید.

۲ - نفسی عمیق بکشید
هنگامی که در یک موقعیت پر استرس قرار گرفتید، برای کاهش علائم، عجله نکنید تنها برای چند دقیقه صبور باشید و اقدامات گفته شده را انجام دهید:
• پنج نفس عمیق بکشید.
• تصور کنید با هر بازدم تمامی استرس‌ها را از خود دور می‌کنید.
• لبخند بزنید، در موقعیت‌های پر استرس بسیار سخت است که لبخند بزنید، اما این عمل می‌تواند بسیار موثر باشد.

در صورت نیاز مراحل ذکر شده را چندین بار دیگر انجام دهید.

۳ - عضلات را شَل کنید
پس از چند تنفس عمیق، وقت آن رسیده که عضلات خود را شَل کنید، لمس و یا ماساژ بخش‌هایی از بدن می‌تواند تنش‌ها را کم کند و تصور قرار داشتن در یک فضای دوست داشتنی مانند کنار ساحل، جنگل پیمایی، حضور در طبیعت به عنوان مثال می‌تواند نمونه‌های خوبی برای رهایی از استرس باشد.

۴ - آرام جویدن
اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید و آرامش داشته باشید، بهتر است سر میز شام آرام‌تر غذا بخورید. آرام جویدن و خوردن یک غذای لذیذ و حدس زدن مواد تشکیل دهنده موجود در آن می‌تواند عمل موثری جهت کاهش استرس و افزایش آرامش داشته باشد.

۵ - سفری کوتاه
تنها تمرکز بر نتیجه نهایی می‌تواند برای فرد خسته کننده باشد. دستیابی به یک هدف، نیازمند زمان و صبر زیاد است. تقسیم اهداف بزرگ به چند هدف کوچکتر می‌تواند عاقلانه باشد و پس از دستیابی به هر یک از این مقاصد برای خود جشنی بگیرید یا به سفری کوتاه بروید. ارائه باز خورد مثبت و سازنده به شما کمک می‌کند تا صبر و شکیبایی بیشتری به خرج دهید و مشاتاقانه‌تر پیش بروید ودر حین دستیابی به اهداف لذت بیشتری ببرید.

۶ - به تصویری بزرگ‌تر فکر کنید
دفعه بعد که استرس بیشتری را تجربه می‌کردید، نفسی عمیق بکشید و از خودتان سوال کنید:
• این مسئله برای من چه زمانی ممکن است پیش بیاید؟
• هفته بعد؟
• ماه بعد؟
• سال بعد؟
• سال آینده؟
• در ۱۰ سال آینده؟

نکته: این شیوه کار نمی‌کند. بیشتر مسائلی که تاکید می‌کنید در روز‌های بعدی اتفاق می‌افتند بیشتر آزار دهنده هستند تا سازنده. پس فکر کردن درباره مسائلی که خارج از کنترل شما هستند فایده‌ای نخواهند داشت و تنها می‌تواند آسیب زننده باشند.

۷ - کمال گرایی افراطی را از خود دور کنید
درست است! شما بهترین فرد جهان نیستید. فردی که ادعا می‌کند کامل است را به من نشان دهید و به من به شما یک دروغگوی کثیف را به نشان می‌دهم. بهترین و عالی بودن خواسته تمامی افراد است و این مسئله تنها سب ایجاد استرس و تنش‌های بیشتری در افراد گوناگون می‌شود، زیرا در واقعیت، چنین تصویری درست نخواهد بود.

۸ - صبور بودن را با خود تمرین کنید
در زیر چند روش برای افزایش صبر، حوصله و توانایی‌ها برای حفظ آرامش در مواجهه با استرس بیان شده است:
• هنگامی که به فروشگاه برای خرید می‌روید، در طولانی‌ترین صف بایستید.
• یک پیاده روی طولانی و تنهایی می‌تواند عمل مناسبی باشد.

منبع: lifehack
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید