تلفن‌های هوشمند در سال ۱۳۹۷

تلفن‌های هوشمند در سال ۱۳۹۷

در روزهایی که تکنولوژی تمام تمرکز خود را روی مسائلی همچون هوش مصنوعی قرار داده، روند انتقال کند جدیدترین دستاوردها به کشورمان باعث شده که همچنان از تلفن‌های هوشمند به عنوان مهم‌ترین تکنولوژی در ایران یاد کنیم

کد خبر : ۵۳۹۸۶
بازدید : ۳۹۲۰

فرادید | در روزهایی که تکنولوژی تمام تمرکز خود را روی مسائلی همچون هوش مصنوعی قرار داده، روند انتقال کند جدیدترین دستاوردها به کشورمان باعث شده که همچنان از تلفن‌های هوشمند به عنوان مهم‌ترین تکنولوژی در ایران یاد کنیم. گجت‌هایی که مدت‌هاست از روزهای پر از نوآوری خود دور شده و حالا تبدیل به محصولاتی شده‌اند که تنها در زمینه سخت‌افزار پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را به خود می‌بینند. با توجه به این موضوع سعی کرده‌ایم تکنولوژی‌هایی را مرور کنیم که در سال 1397 تبدیل به استانداردی برای اکثر تلفن‌های هوشمند می‌شوند. تکنولوژی‌هایی که شاید بودن یا نبودن آنها تاثیری قابل ملاحظه روی تجربه کاربری نداشته باشد اما تنها تفاوت‌هایی هستند که در زمان خرید یک تلفن هوشمند به عنوان نکات قابل توجه شناخته می‌شوند. حالا اکثر کمپانی‌های بزرگ دنیا همچون اپل، سامسونگ، ال‌جی، هوآوی و... جدیدترین و قدرتمندترین تلفن‌های خود را رونمایی کرده و می‌توان با خیال راحتی به آینده این بازار نگاه کرد. بازاری که رشد آنچنانی ندارد و پر است از الگوبرداری‌هایی که فعلا جوابگو هستند و نیازهای کاربرها را برطرف کرده‌اند.

تلفن‌های هوشمند در سال 1397

اثرانگشت روی صفحه نمایش

به گزارش فرادید، اپل برای حذف لبه‌های صفحه نمایش آیفون 10 به عنوان پرچمدار خود نهایتا مجبور به حذف حسگر اثر انگشت شد. آنها راضی به قرار دادن این حسگر در پشت تلفن نشدند و آن را به صورت کلی با فیس‌آی‌دی جایگزین کردند که حواشی بسیاری را به همراه داشته و دارد. حالا اما وضعیت کمی تغییر کرده و کاری که اپل در انجام آن ناکام ماند یا توجهی به آن نداشت را کمپانی چینی ویوو انجام داده. آنها جدیدترین محصول خود را در نمایشگاه سی‌ای‌اس به نمایش در آورده و نشان دادند که امکان قرار دادن حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش نیز وجود دارد.

وضعیت ارتقای تکنولوژی تلفن‌های هوشمند امروزه به همین شکل دنبال می‌شود. چینی‌ها طراحی محصولات خود را از روی دست آمریکا و کره جنوبی می‌زنند و قدرت‌های اصلی تصمیم گرفته‌اند که نوآوری دیگر تولیدکننده‌ها که اکثرا چینی هستند را بعد از چند ماه در محصول آینده خود قرار دهند. حالا باید دید که سامسونگ و اپل در نسل بعدی پرچرمدارهای خود چه رویکردی را انتخاب کرده و نهایتا از حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش استفاده می‌کنند یا خیر. مسئله‌ای که احتمال به وقوع پیوستن آن بالا بوده و احتمالا در آینده‌ای نزدیک تبدیل به یکی از استانداردهای ثابت طراحی تلفن هوشمند می‌شود.

تلفن‌های هوشمند در سال 1397

انعطاف‌پذیر

تلفن هوشمند انعطاف‌پذیر سامسونگ یکی دیگر از فناوری های موبایلی مورد انتظار در سال ۲۰۱۸ است. در سال‌های اخیر، شایعات بسیاری درباره گوشی قابل انعطاف با نمایشگر تاشو سامسونگ شنیده‌ایم. وضعیت این گوشی هوشمند دو حالت دارد، یا در حال حاضر سامسونگ در حال توسعه یک موبایل هوشمند انعطاف‌پذیر است و یا در آینده قصد دارد آن را تولید کند. در حال حاضر، گزارش‌های متناقض بسیاری از آماده بودن اولین مدل از این گوشی هوشمند حکایت دارد.

تلفن هوشمند انعطاف‌پذیر سامسونگ احتمالا تا اواخر سال ۲۰۱۸ در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت. البته ممکن است رونمایی این گوشی تا اوایل سال ۲۰۱۹ نیز به تعویق بیفتد. مسئله اصلی که در این میان اهمیت پیدا می‌کند، خواسته‌های مخاطب است. حالا با افزایش استفاده از صفحه نمایش‌های انعطاف‌پذیر می‌توان از این دست محصولات در تلفن‌های هوشمند استفاده کرد و ساختار آنها را به طور کل بازسازی کرد. در حال حاضر بسیاری از کاربرها با افزایش اندازه تلفن‌های هوشمند مشکل داشته و تلفنی که بدون از بین بردن یکپارچگی صفحه نمایش بتواند اندازه کوچک‌تری را ارائه کند، آینده تلفن‌های هوشمند را به نام خود می‌کند. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که حتی در صورت رونمایی و عرضه محصول جدید سامسونگ در سال 97، باید این انتظار را داشت که تا حداقل یک سال بعد منتظر تبدیل شدن انعطاف‌پذیری به یک استاندارد نباشیم.

تلفن‌های هوشمند در سال 1397

دوربین متغیر

زمانی که تولیدکننده‌های تلفن همراه متوجه شدند دیگر مخاطب به عدد مگاپیکسل همچون گذشته اهمیت نداده و متوجه شده که این عدد به تنهایی نمی‌تواند روی کیفیت تصویر نهایی تاثیربگذارد، تصمیم به ایجاد تغییراتی اساسی در این زمینه گرفتند. آنها در ابتدا به سراغ اضافه کردن تعداد دوربین‌های اصلی رفتند. حالا اکثر پرچمدارها از دو لنز متفاوت در بخش پشتی بهره می‌برند و قابلیت‌های مختلفی را در زمینه عکاسی به انتخاب تولیدکننده پیش روی مخاطب قرار می‌دهند. یکی با دوربین دوم سیاه و سفید عکاسی می‌کند، دیگری تمرکز خود را روی تصاویر عریض گذاشته و برخی نیز به سراغ کیفیتی رفتند که تنها دوربین‌های حرفه‌ای قادر به ارائه آن هستند. حالا نوبت قدم بعدی رسیده و فعلا سامسونگ قصد دارد که اینبار به جای اضافه کردن دوربین به سراغ دیافراگم متغیر برود. قابلیتی که به راحتی امکان ثبت تصاویر به صورت معمولی و عریض را از طریق یک دوربین به کار می‌دهد. طی سال گذشته میلادی فروش دوربین‌های حرفه‌ای با افت قابل توجهی روبرو شد و حالا انتظار می‌رود که با پیشرفت روزانه تلفن‌های هوشمند در این زمینه، وضعیت برای دوربین‌ها سخت‌تر از گذشته شود.

تلفن‌های هوشمند در سال 1397

آیفون جدید

آخرین محصول اپل در بازار تلفن‌های هوشمند که با نام آیفون 10 شناخته می‌شود با وجود قابلیت‌های بسیار و طراحی جالب توجه با برچسب قیمت هزار دلاری خود آن‌طور که انتظار می‌رفت نتوانست تبدیل به محصولی همه‌گیر شود. با این وضعیت تنها کاهش قیمت است که می‌تواند آیفون را بار دیگر تبدیل به استانداردی همگانی کند. هرچند دیگر معرفی آیفون‌های جدید همچون گذشته جذاب‌ترین اتفاق صنعت تلفن در جریان یک سال نیست اما از همین حالا بسیاری آماده هستند که با کاهش قیمت 100 تا 200 دلاری برای بار دیگر به سراغ خرید محصولی جدید از اهالی کوپرتینو بروند. جالب است که هنوز هیچ شایعه خاصی از آیفون بعدی در دسترس نیست و همین مسئله شاید نشان دهد که اپل تصمیم گرفته به جای پیشرفت زیاد به سراغ کاهش قیمت برود. آنها همین حالا از سوی سامسونگ و تولیدکننده‌های چینی فشار را احساس می‌کنند و مطمئنا تنها راه پیروزی در رقابت سخت امسال را عقب‌نشینی از سیاست‌های همیشگی اپل می‌بینند. باید تا تابستان منتظر ماند و دید که اپل برای ادامه کار و عرضه در پاییز سال 97 چه محصولی را آماده می‌کند.

تلفن‌های هوشمند در سال 1397

پروژه تربل

در سال گذشته شاهد راه اندازی سیستم عامل اندروید ۸ اوریو بودیم، اما فقط درصد کمی از مردم جهان به لذت تجربه آن رسیدند. قطعا سرعت کم بروزرسانی های این سیستم عامل دلیل اصلی این موضوع است. گوگل تصمیم دارد این اتفاق را با راه اندازی پروژه تربل بهبود بخشد، روشی که توسط آن اطلاعات اصلی مربوط به اندروید و رابط کاربری اختصاصی شرکت‌های مختلف در موبایل ذخیره شده و با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. اساسا در این روش، در به‌روز شدن بدنه اصلی سیستم عامل مشکلی وجود ندارد و بدون از دست رفتن امکانات اختصاصی شرکت‌های مختلف، می‌تواند به صورت مستقل به روز رسانی شود. در نهایت سازندگان گوشی‌های تلفن راحت‌تر کدنویسی می‌کنند و نسبت به قبل، تست سیستم‌عامل راحت‌تر صورت می‌پذیرد. در تئوری، این حالت می‌تواند موجب سرعت بخشیدن به‌روزرسانی گوشی‌های هوشمند شود. در حال حاضر، به خاطر برخی از محدودیت‌های فنی، بعضی از گوشی‌های هوشمند ۲۰۱۷ که به سیستم عامل اندروید ۸ اوریو مجهز شده‌اند، پروژه تربل را پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین امسال سالی است که گوشی‌های هوشمند با قابلیت پشتیبانی از این پروژه با قیمتی بالاتر وارد بازار خواهند شد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید