نان سیمیت ترکیه‌ای در خانه

نان سیمیت ترکیه‌ای در خانه

در این فاصله که خمیر مایه به عمل می‌آید، داخل یک کاسه تخم مرغ و شکر و روغن مایع میریزیم و با همزن دستی هم میزنیم تا مخلوط شود، بعد خمیر مایه را که به عمل آمده هم به آن اضافه می‌کنیم.

کد خبر : ۵۴۰۷۴
بازدید : ۲۶۵۷
فرادید | سیمیت یکی از خوشمزه‌ترین و معروف‌ترین نان‌های کشور ترکیه است که طرفداران بسیاری دارد. این نان بافت نسبتاً خشکی د. ارد. د. ر. خیابان‌های استانبول آن را روی چرخ‌دستی‌ها می‌فروشند و رهگذران برای یک میان وعده سبک یا حتی وعده غذایی آن را می‌خرند و گاهی با پنیر می‌خورند.

روی این نان یک نوع شیره غلیظ می‌مالند و سپس آن را در کنجد فرو می‌برند و در تنور می‌پزند. در این گزارش برای‌تان دستور سیمیت‌ هایی نرم و مطبوع ذائقه ایرانی را آورده‌ایم. این نان برای صبحانه و عصرانه مناسب است.

مواد لازم
شیر ولرم نصف لیوان
آرد سفید ۳۵۰ گرم
نمک نوک قاشق
تخم مرغ ۱ عدد
روغن مایع ۴ قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه فوری ۱ قاشق غذاخوری
شکر ۳ قاشق غذاخوری
شیره خرما یا انگور یک الی ۲ قاشق غذاخوری
کنجد برای تزیین به مقدار لازم

دستور تهیه:
نصف لیوان شیر را با نصف مقدار شکر مخلوط و ترکیب میکنیم و پودر خمیر مایه را به آن اضافه و کمی هم میزنیم، روی آن را پارچه کشیده و میگذاریم در دمای محیط تا اسفنجی شود و به عمل بیاد. اسفنجی و دو برابر که شد یعنی پودر خمیر مایه سالم و قابل استفاده است.

در این فاصله که خمیر مایه به عمل می‌آید، داخل یک کاسه تخم مرغ و شکر و روغن مایع میریزیم و با همزن دستی هم میزنیم تا مخلوط شود، بعد خمیر مایه را که به عمل آمده هم به آن اضافه می‌کنیم. کمی آرد را الک کرده و کم کم اضافه و با همزن هم میزنیم (توجه کنید که آرد باید کم کم اضافه شود تا جایی که خمیر به دست نچسبد، زیاد اضافه نکنید چون خمیر ترک می‌خورد)
نان سیمیت ترکیه‌ای در خانه
بعد خمیر را حسابی ورز میدهیم، بعد از ورز دادن یک ظرف شیشه‌ای را چرب میکنیم خمیر را داخلش میگزاریم و روی آن را با سلفون می‌پوشانیم و ۲ الی ۴ ساعت میگذاریم در دمای محیط تا حجمش ۲ برابر شود.
بعد از اینکه خمیر به عمل آمد، بعد از ۵۰ دقیقه، خمیر را روی میز کارتان قرار دهید. از خمیر، چانه‌هایی به‌اندازه یک پرتقال درست کنید.

سینی فر را کاغذ روغنی میگذاریم و چرب میکنیم و نان هارا روی آن میگذاریم.

نکته مهم
با شیره خرما یا شیره انگور روی نان را تزیین میکنیم به این صورت که یک قاشق غذاخوری شیره انگور را با یک قاشق غذاخوری آب ترکیب و با فرچه روی نان‌ها را رو مال می‌کنیم و بعد روی آن راکنجد می‌پاشیم. برای اینکه نان‌ها خشک نشوند، از یک پارچه دولای نم‌دار استفاده کنید و آن را با احتیاط روی نان‌ها بگذارید.

فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. در طبقه پایین فر یک سینی دیگر یا یک ماهیتابه پر از آب قرار دهید تا داخل فر پر از بخار شود. سپس نان‌ها را حدود ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید