تازه‌ترین موبایل‌ها در رده‌های مختلف

تازه‌ترین موبایل‌ها در رده‌های مختلف

تلفن‌های هوشمند هر روز درحال توسعه و پیشرفت هستند و با ویژگی‌های جذاب و چشمگیر وارد بازار‌های جهانی می‌شوند. از قدرت دوربین گرفته تا مقاومت گوشی و سرعت و کیفیت تاچ صفحه‌نمایش هریک به‌نوعی سعی در بهبود این ویژگی‌ها دارند.

کد خبر : ۵۴۰۸۳
بازدید : ۱۶۰۰
تلفن‌های هوشمند هر روز درحال توسعه و پیشرفت هستند و با ویژگی‌های جذاب و چشمگیر وارد بازار‌های جهانی می‌شوند. از قدرت دوربین گرفته تا مقاومت گوشی و سرعت و کیفیت تاچ صفحه‌نمایش هریک به‌نوعی سعی در بهبود این ویژگی‌ها دارند.
تازه‌ترین موبایل‌ها در رده‌های مختلف
در این میان برخی کمپانی‌های تولید‌کننده موبایل از عرصه رقابت جا ماندند و به حاشیه کشیده شدند و برخی دیگر هم که در حاشیه بودند توانستند خود را بالا بکشند و سری در سر‌ها دربیاورند. حتی چینی‌ها حالا درصد قابل توجهی از محبوبیت بازار را به خود اختصاص داده‌اند و برخی از آن‌ها خوش می‌درخشند.


در این وضعیت خرید تلفن هوشمند و انتخاب گزینه مناسب برای خریدار کاری پیچیده شده است. در واقع کیفیت و کارآیی گوشی‌های هوشمند تقریبا همه در حد مطلوبی شده و حالا دیگر نمی‌توان به‌راحتی گفت: فقط فلان برند است که گوشی‌های با کیفیت تولید می‌کند یا مثلا اگر می‌خواهید با موبایلتان عکس بگیرید فقط فلان گوشی را بخرید که عکس‌های خوبی می‌گیرد.
حالا دیگر اغلب موبایل‌ها به حد استاندارد رسیده‌اند و در برخی اوقات فقط سلیقه یا تعصب به کمپانی خاصی است که به خریدار کمک می‌کند کدام گوشی را انتخاب کند.

با همه این احوال وضعیت اقتصادی و جیب خریدار همچنان گزینه مهمی در خرید به شمار می‌رود و نقش مهمی در انتخاب دارد. درواقع اگر محدوده قیمتی برای خریدار مشخص باشد دیگر از بین گزینه‌ها فقط سلیقه است که می‌تواند به انتخاب گوشی کمک کند. اگر شما هم از آن دسته خریداران گوشی‌های هوشمند هستید که در سرگردانی به سر می‌برید و نمی‌دانید چه بخرید که هم با هزینه مورد نظرتان هماهنگ باشد و هم از لحاظ کیفیت همانی باشد که می‌خواهید در ادامه با ما باشید.
در این مطلب برای راحتی تصمیم‌گیری، گوشی‌های هوشمند را از لحاظ قیمت به سه دسته تقسیم کرده‌ایم و در هر دسته گزینه‌های مناسب را پیش روی شما قرار داده‌ایم تا بتوانید با توجه به مبلغی که می‌خواهید هزینه کنید تلفن هوشمند مناسب خود را انتخاب کنید.

بهترین‌ها و گران‌ترین‌ها
اگر از آن دسته افراد هستید که قیمت گوشی برایتان اهمیتی ندارد و می‌خواهید بهترین‌های بازار را در اختیار داشته باشید دایره انتخابتان کم است و به‌راحتی می‌توانید به گزینه دلخواهتان برسید. در این دسته سه موبایل معرفی می‌کنیم که هریک به نوبه خود بهترین بازار محسوب می‌شوند و حرفی برای گفتن دارند. درنهایت تصمیم‌گیری با سلیقه شماست که کدام برند را بیشتر دوست دارید.
البته اگر به جزئیات اهمیت می‌دهید در ادامه به بررسی مختصری از این سه مدل می‌پردازیم که تصمیم‌گیری را برایتان راحت‌کند.

آی‌فون ۱۰: این گوشی آخرین نسخه از گوشی‌های کمپانی اپل است که در سپتامبر ۲۰۱۷ رونمایی شد. ابعاد این گوشی هوشمند ۶/ ۱۴۳ در ۹/ ۷۰ در ۷/ ۷ میلی‌متر و وزن آن ۱۷۴ گرم است. این موبایل ۸/ ۵ اینچی در دو نسخه ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود و ۳ گیگابایت رم دارد. باتری آن نیز ۲۷۱۶ میلی‌آمپری است.
دوربین این گوشی اپل دوگانه است که هردو لنز آن ۱۲ مگاپیکسل با دیافراگم‌های F. ۱.۸ و F۲.۴ است. دوربین سلفی این گوشی نیز ۷ مگاپیکسل با F۲.۲ است. دوربین آی‌فون ۱۰ در سایت ارزیابی دوربین موبایل DXOMARK عدد ۹۷ را به خود اختصاص داده است. قیمت نسخه ۲۵۶ این گوشی حدودا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

گوگل پیکسل XL۲: کمپانی گوگل دو، سه سالی می‌شود که وارد عرصه سخت‌افزار شده و باتوجه به سابقه کم حضور در این حوزه خوش درخشیده است. پیکسل XL۲ که در اکتبر ۲۰۱۷ عرضه شد ۶ اینچی است. این گوشی با ابعادی معادل ۹/ ۱۵۷ در ۷/ ۷۶ در ۹/ ۷ میلی‌متر ۱۷۵ گرم وزن دارد. این موبایل در دو نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی به همراه ۴ گیگابایت رم عرضه می‌شود. باتری آن نیز ۳۵۲۰ میلی‌آمپری است.
دوربین این نسخه از گوشی هوشمند گوگل ۲/ ۱۲ مگاپیکسلی با F. ۱.۸ است. دوربین دوم آن هم ۸ میلی‌آمپر به همراه F۲.۴ عرضه شده است. دوربین پیکسل XL۲ در سایت ارزیابی دوربین موبایل DXOMARK عدد ۹۸ را به خود اختصاص داده است. قیمت نسخه ۶۸ گیگابایتی این گوشی حدودا ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

سامسونگ گلکسی S۹ پلاس: این گوشی در مارس ۲۰۱۸ رونمایی شد و توجه بسیاری را به خود جلب کرد. گلکسی S۹ پلاس ۲/ ۶ اینچی است و ابعادی معادل ۱/ ۱۵۸ در ۸/ ۷۳ در ۵/ ۸ با وزن ۱۸۹ گرم دارد. این تلفن هوشمند در سه نسخه ۶۴ و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به همراه ۶ گیگابایت رم عرضه می‌شود. باتری این گوشی نیز ۳۵۰۰ میلی‌آمپر است.
دوربین اصلی گلکسی S۹ پلاس دوگانه است که هردو ۱۲ مگاپیکسلی هستند و با دیافراگم‌های F. ۱.۷-۲.۴ و F۲.۴ عرضه می‌شوند. دوربین سلفی این گوشی نیز ۸ مگاپیکسل با F۱.۷ است. دوربین این پرچمدار سامسونگ در سایت ارزیابی دوربین موبایل DXOMARK عدد ۹۹ را به خود اختصاص داده است. قیمت نسخه ۶۴ گیگابایتی این گوشی حدودا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

نه گران و نه ارزان
این دسته از خریداران درصد قابل توجهی از مشتریان گوشی‌های هوشمند را تشکیل می‌دهند. کسانی که نمی‌خواهند برای گوشی هوشمند هزینه زیادی بکنند و از طرفی هم می‌خواهند موبایلشان استاندارد‌های اولیه را داشته باشد و بتوانند کار‌های روزانه خود را بدون مشکل انجام دهند. این دسته افراد اغلب می‌گویند موبایلی می‌خواهیم که کمتر از یک میلیون تومان نباشد و بیشتر از ۲ میلیون تومان هم نمی‌خواهیم هزینه کنیم. برای این افراد چند پیشنهاد مناسب داریم که در ادامه می‌خوانید.

موتورولا Moto Z: این موبایل یکی از بهترین‌های کمپانی موتورولا و حتی بهترین‌های موبایل در این حوزه قیمتی است. اگر می‌خواهید تا ۲ میلیون تومان هزینه کنید حتما سری به این موبایل هم بزنید. Moto Z. که در سال ۲۰۱۶ عرضه شده حدودا ۲ میلیون تومان قیمت دارد. این گوشی که ۵/ ۵ اینچی ابعادی معادل ۳/ ۱۵۳ در ۳/ ۷۵ در ۲/ ۵ میلی‌متر و ۱۳۶ گرم وزن دارد. این گوشی که تا اندروید ۸ آپدیت می‌شود، در دو نسخه ۳۲ و ۶۴ گیابایتی به همراه رم ۴ گیگابایتی روانه بازار‌های جهانی شده است. دوربین این گوشی ۱۳ مگاپیکسل با F۱.۸ و دوربین سلفی آن نیز ۵ مگاپیکسل با F۲.۲ است. Moto Z. با باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپری عرضه شده است.

سامسونگ گلکسی A۷: این گوشی سامسونگ که در سال ۲۰۱۷ عرضه شده ۷/ ۵ اینچی است. گلکسی A۷ با ابعادی معادل ۸/ ۱۵۶ در ۶/ ۷۷ در ۹/ ۷۷ میلی‌متر ۱۸۶ گرم وزن دارد. این گوشی هوشمند که تا اندروید نوگت آپدیت می‌شود ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی به همراه ۳ گیگابایت رم دارد. نکته جالب توجه در این تلفن هوشمند این است که هردو دوربین اصلی و سلفی این نسخه از سری A. گوشی‌های سامسونگ ۱۶ مگاپیکسل با F۱.۹ است. باتری گلکسی A۷ نیز با ۳۶۰۰ میلی‌آمپر عرضه شده است. قیمت این گوشی حدودا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

بلک‌بری Priv: کمپانی بلک‌بری زمانی با سیستم‌عامل اختصاصی خودش در امنیت حرف نخست را می‌زد، ولی وضعیت تغییر کرد و بنا بر دلایل متفاوت سیستم‌عامل بلک‌بری با شکست مواجه شد و همین باعث افت فروش گوشی‌های این کمپانی شد. ولی این کمپانی کانادایی تسلیم نشد و اوضاع را تغییر داد.
این کمپانی به استفاده از سیستم‌عامل اندروید در گوشی‌هایش روی آورد و در این زمینه موفق هم شد. نخستین گوشی هوشمند از این کمپانی که با سیستم‌عامل اندروید وارد بازار شد و محبوبیت هم به دست آورد Priv بود. این گوشی ۴/ ۵ اینچی در سال ۲۰۱۵ روانه بازار‌های جهانی شد. Priv ابعادی معادل ۱۴۷ در ۲/ ۷۷ در ۴/ ۹ میلی‌متر و ۱۹۲ گرم وزن دارد. این گوشی هوشمند که تا اندروید مارشمالو آپدیت می‌شود ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۳ گیگابایت رم دارد. دوربین این گوشی ۱۸ مگاپیکسل با F۲.۲ است و دوربین دوم آن نیز ۲ مگاپیکسلی است. بلک‌بری Priv باتری ۳۴۱۰ میلی‌آمپری دارد و با قیمت حدودی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار موجود است.

کاترپیلار S۳۰: این گوشی همان‌طور که از نام کاترپیلار انتظار می‌رود و از ظاهرش هم برمی‌آید مقاومت بسیاری در برابر ضربه دارد. S۳۰ در سال ۲۰۱۵ عرضه شد و حالا در بازار حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد. این گوشی ۵/ ۴ اینچی ابعادی معادل ۹/ ۱۴۱ در ۷/ ۷۲ در ۳/ ۱۳ میلی‌متر و ۱۸۱ گرم وزن دارد.
این گوشی جان‌سخت کاترپیلار ۸ گیگابایت حافظه داخلی و یک گیگابایت رم دارد. دوربین S۳۰ هم ۵ مگاپیکسل و دوربین سلفی آن ۲ مگاپیکسل است. این گوشی با اندروید ۱/ ۵ عرضه می‌شود و باتری آن نیز ۳ هزار میلی‌آمپر است. به‌طور کلی اگر از آن دسته افراد هستید که مقاومت گوشی دربرابر ضربه و خط و خش برایتان اهمیت بسیاری دارد به این گوشی جان‌سخت کاترپیلار فکر کنید.

زیر یک میلیون تومان
درنهایت می‌رسیم به آن دسته از افرادی که قابلیت‌های ویژه‌ای از تلفن همراه خود انتظار ندارند و فقط می‌خواهند کار‌های اولیه روزانه خود را انجام دهند. نه دوربین ویژه برایشان اهمیت دارد و نه سرعت و رم قابل توجه. در عین حال هزینه چندانی هم نمی‌خواهند برای تلفن هوشمندشان بکنند. پیشنهادی که برای این دسته افراد داریم به این شرح است:

نوکیا ۵: این گوشی ۲/ ۵ اینچی در سال ۲۰۱۷ وارد بازار‌های جهانی شد. نوکیا ۵ ابعادی معادل ۷/ ۱۴۹ در ۵/ ۷۲ در ۸ میلی‌متر و ۱۶۰ گرم وزن دارد. این گوشی با اندروید نوگت عرضه می‌شود، ولی می‌توان آن را تا اندروید اوریو آپدیت کرد. نوکیا ۵ دوربین ۱۳ مگاپیکسلی دارد و دوربین سلفی آن نیز ۸ مگاپیکسل است. ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، ۳ گیگابایت رم و باتری ۳۰۰ میلی‌آمپری از دیگر ویژگی‌های این گوشی نوکیا است. نوکیا ۵ حدود ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

ال‌جی Q۶: این گوشی ال‌جی که در سال ۲۰۱۷ عرضه شده ۵/ ۵ اینچی است. ابعاد ۵/ ۱۴۲ در ۳/ ۶۹ در ۱/ ۸ میلی‌متر، وزن ۱۴۹ گرمی، ۴ گیگابایت رم و باتری ۳ هزار میلی‌آمپری از ویژگی‌های این گوشی هوشمند به شمار می‌روند. دوربین اصلی Q۶ معادل ۱۳ مگاپیکسل و دوربین دوم آن نیز ۵ مگاپیکسل است. این گوشی در بازار قیمتی حدود ۹۵۰ هزار تومان دارد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید