سبوس برنج بخورید لاغر شوید

سبوس برنج بخورید لاغر شوید

روغنی که از آن استخراج می‌شود در غذا‌های آسیایی مصرف زیادی دارد، چون برای چخت و پز در دمای بالا خیلی مفید است.

کد خبر : ۵۴۳۷۱
بازدید : ۵۵۹۸۰
فرادید | وقتی صحبت از خوردن برنج می‌شود اولین نشانه در ذهن هرکسی چاق شدن به دلیل داشتن نشاسته فراوان برنج است. هرکسی که می‌خواهد رژیم بگیرد در مرحله اول برنج را از لیست غذاهایش حذف می‌کند. اما بد نیست بدانید همین برنج سبوسی دارد که اگر بخورید به لاغر شدن ما کمک زیادی می‌کند.

اگر درباره سبوس برنج اطلاعات زیادی ندارید در این گزارش با آن بیشتر آشنا شوید.

اگر دنبال رژیم لاغری و بهبود یبوست هستید از سبوس برنج کمک بگیرید. درخشانی و جوانی و تمیزی پوست از دیگر خواص این ماده است. روغنی که از آن استخراج می‌شود در غذا‌های آسیایی مصرف زیادی دارد، چون برای پخت و پز در دمای بالا خیلی مفید است.

سبوس در حقیقت پوست روی برنج است و خاصیت آن خیلی زیاد است. مصرف سبوس برنج خواص درمانی زیادی دارد و یک منبع عالی از مواد مغذی ضروری است.ویتامین‌ها و املاح معدنی از جمله آهن، منگنز، فلوراید و ویتامین‌های گروه B. و E. به وفور در سبوس برنج وجود دارد.

جالب است بدانید بر خلاف سبوس برنج که دارای مقدار زیادی ویتامین B. است، برنج سفید نه تنها ویتامین B. ندارد بلکه حاوی ماده‌ای است که ویتامین B. را رسوب می‌دهد. تحقیقات نشان داده که مصرف برنج قهوه‌ای در چین یکی از عوامل جلوگیری از پیری زودرس، ریزش و سفید شدن مو در بین چینی‌هاست.

در قدم اول خوب است با مواد تشکیل دهنده سبوس برنج آشنا شوید:
املاح معدنی/ آهن/ منگنز/ فلور/ ید /پرو ویتامین A-E-PP-B۶-B۵-B۲-B۱
سبوس برنج بخورید لاغر شوید
محققان بر این باورند که نقص عمده غذایی ما ایرانیان برنج خوار، کسر ویتامین‌های (ب) موجود در سبوس برنج است. ما برنج سفید کرده را که فاقد ویتامین بوده و دارای ماده ضد ویتامین است می‌خوریم و سبـوس آن را که مخزن ویتامین‌ها و مواد مغذی است دور می‌ریزیم.

برای افرادی که دنبال لاغری هستند بهترین گزینه سبوس برنج است. اشخاص چاق را سریع لاغرمی کند و نسخه‌ای عالی برای درمان چربی شکم و پهلو است. علت مفید بودن سبوس برای درمان یبوست سرشار بودن از فیبر نامحلول است که این ماده را تبدیل به یک ملین کرده و یبوست را برطرف می‌کند.

از این‌رو دکتر حبان در کتاب خود می‌نویسد: ترکیبات سبوس ، تمامی مواد مغذی لازم برای رشد و بازسازی همه سلول‌های بدن بخصوص سلول‌های مغزی و عصبی را دارد و دکتر غیاث الدین جزایری در کتاب خود این غذای معجزه آسا را " آب حیات " و دکتر صفدر صانعی آن را " قهرمان شادی" نامیده‌اند. "

فراموش نکنید که سبوس همان‌طور که خواص مفیدی دارد اگر بیش‌ازاندازه مصرف شود، می‌تواند مشکل‌ساز شود. اگر میزان مصرف سبوس برنج خیلی زیاد باشد باعث کاهش جذب املاح دو ظرفیتی می‌شود. مثلاً کلسیم، آهن و روی به ترکیب‌های موجود در فیبر سبوس مانند فیتات‌ها و فسفات‌ها متصل می‌شوند و جذبشان کاهش پیدا می‌کند.

از سبوس برنج روغنی به دست می‌آید که در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها وجود دارد. روغن سبوس برنج به رنگ زرد طلایی است و به سختی به رنگ سفید و روشن پیدا می‌شود. این روغن تا حرارت ۱۶۰ درجه فاسد نمی‌شود و می‌تواند برای چخت برنج و مصارف دیگر استفاده شود.
عناوین مرتبط:
برنج قهوه‌ای مفیدتر است یا سفید؟
عصاره سبوس برنج یک لایه روی پوست تشکیل می‌دهد که بعد از شستشو از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند و از پوست محافظت می‌کند و پوست را روشن کرده و از اثر صاف کنندگی برخوردار است.از عصاره طبیعی سبوس برنج در ساخت کرم‌های پوستی هم استفاده می‌کنند تا خشکی پوست و ترک‌خوردگی سر آرنج، زانو، پاشنه پا، دست‌ها و نقاط دیگر بدن را از بین ببرد.

استفاده از سبوس برنج تأثیرات مختلفی روی پوست بدن دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
سبوس برنج بخورید لاغر شوید
افزایش رشد سلول‌های پوستی /جلوگیری از پیری پوست و جذب اشعه ماورای بنفش خورشید /بهبود گردش خون و افزایش ترشحات پوستی و از بین بردن سلول‌های مرده پوست /تحریک رشد سلول‌های پوستی و بهبود به عملکرد و سلامت پوست
مصرف سبوس کسانی که اجابت مزاج خوبی ندارند، اضافه وزن دارند و به چربی، قند و فشارخون بالا مبتلا هستند توصیه می‌شوند، ولی افرادی که دستگاه گوارش حساسی دارند و نمی‌توانند فیبر سبوس را تحمل کنند باید میزان مصرف خود را کاهش دهند.

مصرف سبوس معمولاً به تنهایی توصیه نمی‌شود، ولی می‌توان در روز به مقدار یک قاشق مرباخوری به افرادی که در شرایط خاص یبوست دارند مثلاً خانم‌های باردار یا شیرده سبوس جداگانه داد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید