چری آریزو5، ایرادات و مزایا از زبان یک خریدار

چری آریزو5، ایرادات و مزایا از زبان یک خریدار

توصیه می کنم انتظار زیادی از کابین چری آریزو 5 نداشته باشید. جنس داشبورد و تودری‌ها معمولی است و در هنگام بازو بسته شدن درها با گرفتن دستگیره داخلی متوجه آن خواهید شد. همچنین لاستیک‌های این ماشین با توجه به سایز ۱۷ اینچی از نوع جی‌تی و ساخت چین بوده که چون عمر زیادی دارد طبیعتا لاستیک خشک و سفتی است. پیشنهاد می‌شود قبل از ایجاد سر و صدای کابین به محض خرید خودرو آنها را با لاستیک سایز ۲۱۵/۵۵R17 هانکوک تعویض کنید تا تجربه بهتری از سواری با چری آریزو5 داشته باشید.

کد خبر : ۵۴۳۷۷
بازدید : ۴۴۴۴۵

فرادید | اخیرا در یکی از سایت‌های خودرویی جدلی ما بین چند تن از خریداران و مخالفان خودروهای چینی درگرفته که بررسی ابعاد مختلف این گفتگو حاوی اطلاعات ارزشمندی است. یکی از طرف‌های گفتگو با نگارش متنی سراسر نکته از تجربه خود پس از بیست هزار کیلومتر رانندگی با چری آریزو5 اکسلنت سعی کرده به داوری و نقد منصفانه این اتومبیل مدرن چینی بپردازد.

چری آریزو5، ایرادات و مزایا از زبان یک خریدار

به گزارش فرادید ، وی در این متن می‌نویسد: لازم به توضیح است که بنده قبل از خرید آریزو ۵ مثل بسیاری از منتقدان نظر خوبی نسبت به چری آریزو ۵ نداشتم اما به نظر می‌رسد پشت پرده این اتومبیل چینی چیزهای زیادی وجود دارد که خیلی کم درباره آنها گفته شده است. من از حدود یک سال پیش پس از فروش خودرو شخصی خودم که یک کیا سراتو 2010 بود، از خلال خرید یک اتومبیل چری آریزو5 سفید اکسلنت آشنایی دقیقی با این محصول ظاهرا پیشرو چینی پیدا کردم. به صورت کلی اگر بخواهم بعد از بیست هزار کیلومتر رانندگی با این خودرو تجربیاتم را در اختیار دوستان قرار دهم باید نوشته‌ام را به دو دسته کلی تقسیم کنم. نخست به سراغ مزایای آریزو5 می‌روم.

چری آریزو5، ایرادات و مزایا از زبان یک خریدار

فضای کابین چری آریزو5 که شباهت بسیاری به محصولات هم‌رده شرکت فورد آمریکا دارد

خب به نظر آریزو5 نظر طراحی بدنه و زیبایی کابین محصولی معقول است. آپشن های موجود در تیپ اکسلنت اکثر موارد ضروری و مورد نیاز شما را پوشش میدهد ضمن اینکه کولر خودرو بسیار عالی کار می‌کند. فضای داخلی و صندوق جای کافی و مناسب برای یک خانواده 4نفره را دارد. نشیمن صندلی‌ها راحت است. مصرف سوخت متعادل و قابل قبول بوده و آریزو5 در جاده اقتصادی حرکت می‌کند. سیستم صوتی خودرو عملکرد مقبولی داشت ضمن اینکه ایمنی خودرو به واسطه وجود ایربگ های پرده‌ای، درب‌های تقویت شده و سیستم کنترل پایداری در سطح مناسبی قرار دارد. نباید فراموش کرد که فرمان خودرو عملکرد نرم داشته و دچار پدیده کم فرمانی یا بیش فرمانی نمی‌شود.

چری آریزو5، ایرادات و مزایا از زبان یک خریدار

اما معایبی که آریزو دارد و بعضا به شدت آزاردهنده هستند شامل این مواردند:

نخست اینکه بازار فروش این محصول بسیار پر افت بوده و بطور مثال خودرویی مثل ماشین بنده بعد ۲۰ هزار کیلومتر بدون هیچ خط و خشی با حدود ۸ تا ۱۰ میلیون ضرر شاید به فروش برود و شاید هم نرود! در عین حال، متاسفانه سیستم تعلیق و کمک فنرهای آریزو5 بسیار ضعیف هستند و کوبش این ماشین حتی در ریزترین ترک‌های جاده بسیار ملموس است. با اینکه بنده تا به حال ۲ مرتبه کمک‌فنر عوض کردم ولی بعد از گذشت ۲ هفته همان مشکلات بوجود خواهد آمد.

چری آریزو5، ایرادات و مزایا از زبان یک خریدار

شتاب اولیه بسیار مایوس کننده است و در بسیاری از سفرها حتی باعث خجالت راننده در حضور پژو 206 میگردد. البته این موضوع به گیربکس سی‌وی‌تی و ماهیت آن مربوط می‌شود. ولی در هنگام حرکت و شتاب ثانویه خودرو بسیار معقول و نرمال می‌باشد. همچنین عدم وجود دریچه تهویه سرنشینان عقب و همچنین چراغ مطالعه عقب برای چنین خودرویی با این قیمت مایه تاسف است. همچنین نبود آپشن‌هایی مثل گرمکن صندلی و آینه تاشو برقی و صندلی برقی نسبت به بهای پرداختی واقعا آزاردهنده است.

چری آریزو5، ایرادات و مزایا از زبان یک خریدار

راستی جعبه فرمان چری آریزو5 ضعیف است. تجربه شخصی من می‌گوید بعد از کیلومتر ۱۵ هزار با چرخاندن فرمان به هر دو طرف صدای تق تق جعبه فرمان به گوش می‌رسد که حاکی از بی کیفیت بودن مواد به کار رفته در آریزو5 دارد. یک ایراد بد خودرویی که من دارم، روشن بودن مداوم سنسور ایربگ است که هر بار با مراجعه به نمایندگی خاموش می‌شود و بعد از ۲ روز مجددا روشن می‌ماند. همچنین عدم وجود پروژکتور جلو و نور نسبتا کم در شب در کنار عدم تجهیز آریزو5 به سنسور نور و باران جزو موارد منفی این محصول 80 میلیونی است. ضمنا سرو صدای داخل کابین چری آریزو5 بعد از ۱۲ هزار کیلومتر برای خودروی اینجانب که بسیار محتاط و با رعایت رانندگی کردم بسیار بالا رفته و لذت سواری را به شدت کاهش می‌دهد.

چری آریزو5، ایرادات و مزایا از زبان یک خریدار

توصیه می کنم انتظار زیادی از کابین چری آریزو 5 نداشته باشید. جنس داشبورد و تودری‌ها معمولی است و در هنگام بازو بسته شدن درها با گرفتن دستگیره داخلی متوجه آن خواهید شد. همچنین لاستیک‌های این ماشین با توجه به سایز ۱۷ اینچی از نوع جی‌تی و ساخت چین بوده که چون عمر زیادی دارد طبیعتا لاستیک خشک و سفتی است. پیشنهاد می‌شود قبل از ایجاد سر و صدای کابین به محض خرید خودرو آنها را با لاستیک سایز ۲۱۵/۵۵R17 هانکوک تعویض کنید تا تجربه بهتری از سواری با چری آریزو5 داشته باشید.

۰
نظرات بینندگان
  • رضا ارسالی در

    نظرات شما کامل محترم اما خیلی از انها بی انصافانه بیان شده اولا من حدود یکساله اریزو دارم شتاب اولیه خوبه امانه درحد عالی که بخاطرماهیت گیربکسcvt هست دومااین یک سدان شهری خانواده هست پس نباید انتظار فوق العاده ای ازش داشت سوما خشکی ماشین بخاطر رینگ17 وفاق کوتاه لاستیک وکلا ماهیت اسپرت شکل بودن ماشینه هرچند عیبهایی نیز داره زیاد فرقی با سراتو ومزدا سه نداره ماشین بنده بعدازسی هزار کارکرد من صدای اضافی یا صدای جعبه فرمان نداره اما نبایدانتظار نرمی پراید یا سمند راداشت درمجموع باقیمتهای فضایی خودروهای خارجی معقوله

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید