عقیلی و قربانی خوانندگان سرود تیم ملی

برای نخستین بار است که ارکستر آهنگ تیم ملی را می‌سازد و به همین دلیل این کار به حمایت نیاز دارد.

کد خبر : ۵۴۶۶۸
بازدید : ۱۳۱۳
نشست مشترک علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در محل فدراسیون فوتبال در حال برگزاری است.

در ابتدای این نشست علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی گفت: دی ماه سال ۹۶ برای تولید سرود تیم ملی فوتبال برای جام جهانی به توافق رسیدیم. خیلی از کشور‌ها و حتی تیم‌های باشگاهی با استفاده از ارکسترهایشان اقدام به تولید و اجرای آهنگ تیم هایشان می‌کنند.

صفی پور در ادامه افزود: بنیاد فرهنگی هنری رودکی در سال ۷۹ تشکیل شده و نهادی غیردولتی است و رئیس هیات امنای بنیاد هم وزیر ارشاد است. مجموعه تالار وحدت، تالار آزادی و ارکستر‌های سمفونیک و ملی از زیر مجموعه‌های این بنیاد است.

مدیرعامل بنیاد رودکی گفت: بعد از تفاهمنامه با فدراسیون فوتبال، صحبت‌های بسیاری با شاعران و آهنگسازان در زمینه موسیقی ایرانی انجام دادیم. در عین حال با مشورت دوستانمان در فدراسیون فوتبال به نتیجه نهایی رسیدیم. از روز نخست در پی این بودیم که چند آهنگ برای این کار بسازیم. اولین اثر را با صدای سالار عقیلی و آهنگسازی بابک زرین با شعری از احسان افشاری تصویب شد. دومین اثر با صدای علیرصا قربانی و با آهنگسازی شهرداد روحانی و با شعری از ساعد باقری تصویب شد. سومین اثری که در حال ساخت هست با آهنگسازی فریدون شهبازیان ساخته شده است که شعرش را عبدالجبار کاکایی سروده است. خواننده این اثر سوم هنوز قطعی نیست.

وی ادامه داد: بنیاد رودکی ماموریتی در تولید قطعه پاپ یا موسیقی‌های دیگر ندارد. ما می‌خواهیم موسیقی خوبی به مردم ارائه کنیم. برای ما و برای فدراسیون فوتبال مهم این بود که قطعه‌ای تولید شود تا همه مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. پیش از اعزام تیم ملی به جام جهانی این سرود‌ها در تالار وحدت و با حضور اعضای تیم ملی رونمایی می‌شود. این آثار علاوه بر ایران در کشور روسیه هم اجرا خواهند شد. قبل از عید همراه وزیر اقتصاد به مسکو رفتیم و آنجا تفاهم نامه‌ای با کنسرواتوار چایکفسکی امضا کردیم.

مدیرعامل بنیاد رودکی در مورد اجرای موسیقی مخصوص تیم ملی فوتبال گفت: قرار است این برنامه ابتدا در ۲۴ خرداد در سن پترزبورگ اجرایی با نوازندگان داشته باشد، دومین اجرا ۲۷ خرداد در سالن اصلی کنسرواتوار چایکفسکس در مسکو و سومین اجرا ۲۹ خرداد در شهر کازان در سالن فیلارمونیک صورت خواهد گرفت. امیدوارم بتوانیم سوغات خوبی برای جام جهانی با خودمان به روسیه برویم. برای بازی سوم تیم ملی و در شهری که تیم ملی بازی دارد، سالن مناسبی برای اجرای ارکستر وجود ندارد.

صفی پور در پایان صحبت هایش گفت: برای نخستین بار است که ارکستر آهنگ تیم ملی را می‌سازد. این کار به حمایت نیاز دارد. در قدم‌های بعدی می‌خواهیم سرود‌های اختصاصی برای تیم ملی بسازیم. برداشتم این است که این آثاری که ساخته می‌شود، موفقیت خوبی را به دست خواهد آورد.

در ادامه این نشست مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال گفت: برای جام جهانی مجموعه برنامه‌هایی داریم که بخشی از این کار را ستاد فرهنگی ما انجام می‌دهد. در این ستاد ارگان‌های مختلفی وجود دارد. بافت فرش جام جهانی، پرچم و مچبند و هد بند است که با تیشرت و کاور در آنجا پخش می‌شود. علاوه بر این نمایشگاه‌های شب‌های ایرانی که تولیدات صنایع دستی ایران است نیز در روسیه برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه کلیپ فوتبال و صلح هم ساخته می‌شود در ادامه افزود: در این میان سرود تیم ملی را به بنیاد رودکی سپردیم. این کار به عنوان کاری فاخر و ملی انجام می‌شود. ما نمی‌خواهیم جلوی کسانی که می‌خواهند به تیم ملی کمک کنند را بگیریم. تیم ملی از آن کشور است. همه می‌توانند برای تیم ملی سرود بخوانند. اما ستاد فرهنگی ما با بنیاد رودکی به توافق رسید تا کاری ایرانی و ملی و فاخر را انجام دهیم.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید