تصاویر/ صفر تا صد پژو ۲۰۷ کراس

تصاویر/ صفر تا صد پژو ۲۰۷ کراس

چند روز پیش تصاویری از پژو ۲۰۷ کراس با طراحی مشابه پژو ۲۰۷ معمولی لو رفت؛ خودرویی که بجز چند بخش پلاستیکی اضافه شده روی سپر و گلگیر، همان چهره‌ی آشنای پژو ۲۰۷ را برایمان یادآوری می‌کرد. با توجه به محوطه عکاسی شده و خودرو‌های اطراف، به نظر می‌رسد این اتومبیل به دست ایران‌خودرو رسیده است.

کد خبر : ۵۴۹۳۹
بازدید : ۵۹۵۱
چند روز پیش تصاویری از پژو ۲۰۷ کراس با طراحی مشابه پژو ۲۰۷ معمولی لو رفت؛ خودرویی که بجز چند بخش پلاستیکی اضافه شده روی سپر و گلگیر، همان چهره‌ی آشنای پژو ۲۰۷ را برایمان یادآوری می‌کرد. با توجه به محوطه عکاسی شده و خودرو‌های اطراف، به نظر می‌رسد این اتومبیل به دست ایران‌خودرو رسیده است.

پژو 207 کراس
بنابراین دور از ذهن نیست ایران‌خودرو هم‌اکنون برنامه‌هایی برای عرضه پژو ۲۰۷ کراس در سر دارد و نقشه‌هایی برای معرفی و فروش این کراس‌اور جدید کشیده است. به همین بهانه فرصت را مناسب دیدیم تا سر و گوشی به آب دهیم و ببینیم ماجرای پژو ۲۰۷ کراس چیست؟ بهتر است قبل از آشنایی با ویژگی‌های پژو ۲۰۷ کراس، پرونده‌ی این ماشین را از ابتدا باز کنیم و نگاهی به پیشینه و سرگذشت آن بصورت خیلی خلاصه داشته باشیم.

پژو ۲۰۶؛ پُست‌مدرن و دوست‌داشتنی

پژو 206

همه چیز از پژو ۲۰۶ شروع شد؛ خودرویی با ظاهری اسپرت، جمع‌وجور، تخم‌مرغی و زبان طراحی مدرن نسبت به بسیاری از خودرو‌های هم‌دوره‌ی خود. ماشینی که با گذشت ۲۰ سال از تولد آن هنوز که هنوزه جذاب است و طرفداران زیادی در ایران دارد. همین ویژگی هیجان‌انگیز باعث شده تا پژو ۲۰۶ را به عنوان خودروی پُست‌مدرن بازار امروز بشناسیم.

تولد پژو ۲۰۶ پلاس (۲۰۷i ایرانی)
پژو در سال ۲۰۰۹ تغییراتی در زبان طراحی این خودرو درنظر گرفت و آن را تحت عنوان پژو ۲۰۶ پلاس روانه بازار کرد. این اتومبیل با نام پژو ۲۰۷ در بازار ایران معرفی شد، درحالیکه ۲۰۷ نام یک محصول دیگری از سبد محصولات رنگارنگ پژو است.

به هرحال سیاست ایران‌خودرو برای نام‌گذاری و دادن لقب اشتباه باعث شد تا همه‌ی ما ذهنیتی متفاوت از پژو ۲۰۷ فرانسه بدانیم. پژو ۲۰۷ مدل به‌روز شده‌ی پژو ۲۰۶ پلاس است که در طراحی پشتی علی‌الخصوص چراغ‌های خطر فرق کرده است؛ و اما، پژو ۲۰۷ کراس!

207 کراس
برخلاف گفته بعضی از رسانه‌ها که پژو ۲۰۷ کراس را خودروی جدیدی معرفی کردند، درحقیقت معرفی این خودرو به ۲۲ نوامبر ۲۰۱۲ یعنی ۵ سال و نیم پیش برمی‌گردد. در نمایشگاه گوانجو ۲۰۱۲ چین، پژو با مدل خاصی از ۲۰۷ ظاهر شد؛ ماشینی که تنها با به‌روزرسانی‌هایی در چراغ مه‌شکن، سپر جلو و سپر عقب همراه بود. هم‌چنین اضافه شدن رکاب پلاسکتیکی و رول‌بار‌های روی سقف باعث شد به این اتومبیل لقب ۲۰۷ کراس اعطا شود.

زشت یا زیبا؟
بگذارید جواب این سوال را به خودتان واگذار کنیم. در بازاری که خودروساز‌ها به سمت طراحی‌های جدید با حفظ اصول آیرودینامیک و جلب نظر مشتریان حرکت می‌کنند، به نظر می‌رسد ایران‌خودرو تازه برای فکر عرضه مدل کراس ۲۰۷ افتاده است!

مشخصات فنی
در نمایشگاه خودرو گوانجو ۲۰۱۲ چین، خودرو به نمایش گذاشته شده مشخصات فنی مشابه با نمونه معمولی ۲۰۷ داشت. این خودرو در دو مدل پیشرانه و گیربکس معرفی شد؛ مدل ضعیف‌تر یک موتور ۱ ٫ ۴ لیتری با حداکثر توان ۷۶ اسب‌بخار و گشتاور ۱۲۰ نیوتون‌متر دارد. این درحالیست که مدل قوی‌تر به پیشرانه ۱ ٫ ۶ لیتری با حداکثر قدرت ۱۰۶ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتون‌متر مجهز شده است. گیربکس‌های درنظر گرفته شده برای این خودرو از نوع ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته خودکار بود. با این حال باید ببینیم درصورت قطعی شدن برنامه تولید این خودرو در ایران، شرکت ایران‌خودرو چه مدلی از کراس ۲۰۷ را معرفی و به بازار عرضه می‌کند؟

تسلط خودرو‌های قدیمی به بازار داخلی
البته در بازاری خودرو‌های داخلی پیشینه‌ی اکثر خودرو‌ها بین ۱ تا ۳ دهه‌ی پیش است؛ مثلا پراید و پژو ۴۰۵، هر دو محصول سال ۱۹۸۷ (۳۰ سال پیش) هستند. خودرو‌های پرتیراژی که بخش عمده‌ای از بازار ماشین داخلی ایران را قبضه کرده‌اند. حالا حسابش را کنید که سنگ بنای پژو پارس، سمند، سورن، دنا و دنا پلاس همه روی پلت‌فرم ارتقا یافته‌ی ۴۰۵ چیده شده است.
پژو 405


پژو ۴۰۵ تولیدی ایران‌خودرو، محصول سال ۱۹۸۷ میلادی پژو فرانسه است.

تندر ۹۰ (داچیا لوگان) محصول تولیدی سال ۲۰۰۴ است که در ایران تولید می‌شود. این خودرو تازه در ایران با انواع و اقسام فیس‌لیفت‌های مینور تحت عناوین پارس تندر و تندر پلاس در حال عرضه است. ساندرو به عنوان جوان‌ترین محصول داخلی هم، خودروی از رده خارج در دنیاست که پیشینه‌ی آن به سال ۲۰۰۷ برمی‌گردد.
زمانی که آخرین تیراژ تولید این ماشین در کلمبیا در سال ۲۰۱۵ متوقف شد، ایران تصمیم به تولید آن گرفت؛ بنابراین با درنظر گرفتن عقب‌افتادگی مارکت ایران، ۲۰۷ کراس چندان محصول قدیمی برای خودروسازان وطنی قلمداد نمی‌شود، بلکه می‌توان چشم امید به تولید انواع و اقسام تغییرات ریز در ظاهر و افزایش قیمت برای این خودرو طی سال‌های آینده داشت!

هنوز زود است تا درمورد برنامه‌ی ایران‌خودرو پیش‌بینی کنیم؛ مثلا این که آیا برنامه عرضه این خودرو قطعی است؟ اگر ایران‌خودرو برای تولید و عرضه ۲۰۷ کراس مصمم است، از چه زمانی می‌توانیم شاهد پیش‌فروش آن باشیم؟ آیا آپشن‌های خاصی برای این خودرو درنظر گرفته می‌شود یا خود امکانات پیش‌فرض اصلی کارخانه هم ممکن است حذف شود؟ آیا رنو ساندرو و پژو ۲۰۷ کراس، تنها خودرو‌های کراس‌اوور ارزان‌قیمت بازار ایران در رنج قیمتی ۵۰ تا ۶۵ میلیون تومانی خواهند بود؟
منبع: دیجی کالا
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید