پرحادثه‌ترین روز سال؛ خون‌هایی که بر جاده‌ها ریخت

پرحادثه‌ترین روز سال؛ خون‌هایی که بر جاده‌ها ریخت

جمعه گذشته آخرین روز از فروردین ماه در جاده‌های کشور شاهد بیشترین حوادث رانندگی بوده‌ایم که طی بیست و چهار ساعت در جریان ده‌ها تصادف خونین بیش از ۵۰ مسافر کشته یا مجروح شدند.

کد خبر : ۵۴۹۷۳
بازدید : ۱۶۰۴
جمعه گذشته آخرین روز از فروردین ماه در جاده‌های کشور شاهد بیشترین حوادث رانندگی بوده‌ایم که طی بیست و چهار ساعت در جریان ده‌ها تصادف خونین بیش از ۵۰ مسافر کشته یا مجروح شدند. شامگاه آخرین روز از فروردین ماه یک حادثه هولناک در جاده نیریز به سیرجان رخ داد که بیشترین قربانی را داشت.
خون‌هایی که بر جاده‌ها ریخت
این حادثه ساعت ۲۲ و سیزده دقیقه در برخورد یک خودرو پراید با یک خودرو سمند رخ داد و تمامی سرنشینان خودرو‌ها که ۷ نفر بودند به علت شدت تصادف جان خود را از دست دادند. پلیس راه اعلام کرده علت تصادف توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.
در یک حادثه رانندگی هم که در مسیر ایرانشهر به مهرستان رخ داد بر اثر برخورد یک خودرو سواری سمند با یک خودرو پراید ۳ نفر کشته و ۵ نفر مجروح شدند. به گفته رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر ۳ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شده بودند که مجروحان را به بیمارستان ایرانشهر انتقال دادند. علت این حادثه هم توسط کارشناسان پلیس در دست بررسی است.

۲۲ مصدوم در یک تصادف
پلیس راه مرکز استان خراسان شمالی از برخورد یک دستگاه مینی بوس با سواری پژو پارس در جاده باباامان به بجنورد خبر داد که در این حادثه ۲۲ نفر مصدوم شدند و یک نفر نیز جان سپرد. به گزارش پلیس راه این دو خودرو در یک مسیر در حال حرکت بودند و علت این حادثه در دست بررسی است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: واژگونی یک دستگاه خودرو سواری پژو در جاده زاهدان به زابل، ۵ مجروح برجا گذاشت. این حادثه در ۱۵ کیلومتری جاده زاهدان رخ داد و به گفته وی علت این حادثه توسط پلیس راه سیستان و بلوچستان در حال بررسی است و مجروحان این حادثه هم توسط ۲ دستگاه آمبولانس به بیمارستان «خاتم الانبیا» شهرستان زاهدان منتقل شده‌اند.

مراسم عزا در عروسی
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان از مرگ سه نفر بر اثر واژگون شدن یک پژو پارس در بلوار اصلی کرمان خبر داد و گفت: این حادثه در مراسم عروسی رخ داده است.
هر سه قربانی در محل حادثه جان سپردند و تلاش‌های امدادگران برای نجات آن‌ها بی‌اثر ماند. یک نفر هم در این سانحه مصدوم شده که به مراکز درمانی انتقال یافت و حال او هم وخیم گزارش شده است. به گزارش پلیس سرنشینان خودرو سه زن و یک مرد بودند.

۷ کشته در حادثه رانندگی اندیمشک
در یک حادثه رانندگی که عصر دیروز در ۲۵ کیلومتری اندیمشک رخ داد یک تریلر با تاکسی پژو برخورد کرد که ۶ نفر در محل حادثه جان سپردند. عبدالرضا نجفی رئیس شبکه بهداشت و درمان اندیمشک دیروز گفت: با مرگ یک مصدوم تعداد کشته‌های این تصادف به ۷ نفر رسید و تلاش‌ها برای نجات جان وی بی‌نتیجه ماند. تصادف تریلر با تاکسی پژو در ۲۵ کیلومتری اندیمشک در روستای گلخانه رخ داده و کشته‌های این تصادف از شهر چمگلک از توابع اندیمشک بودند.

۳ کشته در جاده روانسر
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه هم از کشته شدن سه نفر و مجروح شدن سه نفر دیگر در سانحه رانندگی در محور روانسر خبر داد. معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه محل وقوع این سانحه رانندگی را سراب یاوری واقع در محور مواصلاتی روانسر به کرمانشاه اعلام کرد و گفت: یک دستگاه کامیون و یک دستگاه خودرو سواری در این سانحه رانندگی با یکدیگر برخورد کردند و این تصادف را رقم زدند.

واژگونی اتوبوس در گرمسار یک کشته برجا گذاشت
رئیس پلیس راه استان سمنان نیز خبر داد واژگونی یک دستگاه اتوبوس در جاده گرمسار - قم یک کشته و ۲۱ مصدوم برجا گذاشت.

سرهنگ حسن خسروجردی تعداد سرنشینان اتوبوس را که از مشهد به سمت قم در حرکت بودند ۳۵ نفر اعلام کرد و گفت: این سانحه در کیلومتر ۴۰ جاده گرمسار - قم در ساعت چهار سحرگاه دیروز رخ داد.

وی توجه نکردن به جلو و خواب آلودگی راننده را علت واژگونی اتوبوس اعلام کرد. ۲۱ مصدوم این حادثه به بیمارستان‌های قم منتقل شدند که حال یک کودک سه ساله هم وخیم گزارش شده است.

رئیس پلیس راه استان سمنان یادآور شد: بی‌توجهی به جلو، خستگی و خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز اصلی‌ترین دلایل تصادفات در محور‌های مواصلاتی استان است که با دقت رانندگان و رعایت قوانین و مقررات قابل پیشگیری است.

دومین مجروح از دانشجویان دانشگاه دامغان جان سپرد
در پی واژگون شدن مینی بوس حامل دانشجویان رشته زمین شناسی دانشگاه دامغان که عصر جمعه در جاده گلوگاه اتفاق افتاد یکی دیگر از سرنشینان این خودرو جان سپرد و تعداد قربانیان حادثه به ۲ نفر رسید. در این حادثه علی خاکباز و احسان چیت ساز دو دانشجوی رشته زمین شناسی دانشگاه دامغان که از نیشابور و دامغان بودند جان باخته‌اند که هفت نفر از مصدومان در بیمارستان بهشهر و ۵ نفر در بیمارستان گلوگاه بستری هستند و یک نفر به دلیل آسیب دیدگی نخاع در بیمارستان امام خمینی ساری بستری است.

تصادف دانش‌آموزان استثنایی
برخورد یک خودرو پژو با سرویس دانش‌آموزان استثنایی در خرم‌آباد ۶ مصدوم برجای گذاشت صبح دیروز در منطقه دره‌گرم حدفاصل بوستان دهم، مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان استثنایی در برخورد با یک دستگاه پژو پارس دچار حادثه شد. در این حادثه که ساعت هفت و نیم صبح اتفاق افتاد سه نفر از سرنشینان مینی‌بوس و سه نفر از سرنشینان پژوپارس مصدوم شدند. رئیس اورژانس لرستان گفت: مصدومان پس از انجام اقدامات اولیه، توسط نیرو‌های اورژانس به بیمارستان عشایر منتقل شدند.

۳ کشته در انحراف به چپ سواری سایپا
برخورد یک دستگاه سواری سایپا ۱۳۱ با یک دستگاه سواری سمند به علت انحراف به چپ در جاده «ایرانشهر- خاش»، ۳ کشته و ۲ مجروح برجا گذاشت؛ هر سه قربانی در صحنه تصادف جان سپردند و راننده و یک سرنشین هم که مجروح شده بودند به بیمارستان انتقال یافتند.
رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان با اعلام دوطرفه بودن محور‌های جنوب، از رانندگانی که قصد تردد در این محور‌ها را دارند خواست: در مسیر مجاز خود تردد و از انحراف به چپ پرهیز کنند.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید