خوردنی‌هایی با کرفس

خوردنی‌هایی با کرفس

پیاز را با روغن کنجد و زردچوبه تفت می‌دهیم و بعد کرفس‌ها را به آن اضافه می‌کنید.

کد خبر : ۵۵۱۵۶
بازدید : ۳۳۴۲
فرادید | کرفس از آن سبزی‌هایی است که به هر شکلی قابل استفاده و خوردن است. هم خام و هم پخته ان بری غذا و سالاد مناسب است. حالا ما چند پیشنهاد خوراکی با این سبزی پر خاصیت برایتان داریم.

خوراک کرفس و لوبیا
ساقه کرفس خرد شده: سه پیمانه
لوبیا چشم بلبلی: دو پیمانه
روغن کنجد: به مقدار لازم
پیاز خرد شده: یک عدد بزرگ
نمک، فلفل و زردچوبه و پودر کاری: به مقدار لازم

لوبیا را از قبل خیس کرده و نیم پز کنید. ساقه کرفس خرد شده را بخارپز یا آبپز کنید. به‌طوری که کرفس‌ها کمی نرم شوند. پیاز را با روغن کنجد و زردچوبه تفت می‌دهیم و بعد کرفس‌ها را به آن اضافه می‌کنید. بعد لوبیای نیم پز شده را به همراه نمک، فلفل و پودر کاری در ظرف بقیه مواد بریزید. در آخر یک لیوان آب گرم در ظرف می‌ریزیم و خوراک به‌طور کامل بپزد و جا بیفتد.

خوردنی‌هایی با کرفس
سالاد کرفس و پیازچه
سینه مرغ پخته‌شده: ۲ پیمانه
ساقه تازه کرفس (خرد شده): ۲ پیمانه
ذرت پخته‌شده: یک پیمانه
خیارشور: ۲۰۰ گرم
پیازچه خردشده: یک پیمانه
سس مایونز: نصف پیمانه
ماست چکیده پرچرب: نصف پیمانه
نمک و فلفل: به میزان لازم
خوردنی‌هایی با کرفس
خیارشور‌ها را به اندازه پیازچه ریز کنید. سینه مرغ پخته شده را به شکل نگینی برش بزنید. ذرت، مرغ، خیارشور، پیازچه و ساقه کرفس را با هم مخلوط کنید. سس مایونز و ماست چکیده را به مواد اضافه کنید و همه مواد را خوب به هم بزنید. در صورت تمایل می‌توانید نسبت ماست چکیده یا مایونز را تغییر دهید. نمک و فلفل و هر ادویه مور علاقه را به سالاد اضافه کنید. برای تزئین می‌توانید از مقداری ذرت و برگ کرفس روی آن استفاده کنید.

کرفس پلو
برنج: ۴ پیمانه
کرفس خرد شده: ۴۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم
پیاز رنده شده: یک عدد
سیر له شده: ۲ حبه
رب گوجه فرنگی: ۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، ادویه پلویی: به مقدار لازم
پودر لیمو امانی: یک قاشق مرباخوری
کره محلی: ۵۰ گرم
زعفران دم کرده: ۲ قاشق غذا خوری

خوردنی‌هایی با کرفس
برنج را از قبل خیس و آبکش کنید. گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز، سیر و ادویه مخلوط می‌کنیم، بعد مواد را به شکل کوفته ریزه (قلقلی) در می‌آوریم و تمام آن‌ها را در یک تابه با کمی روغن سرخ می‌کنیم. مواد را از تابه بیرون می‌آوریم و کرفس‌های خرد شده را تفت می‌دهیم تا کمی نرم شود. کوفته‌ها را به تابه بر می‌گردانیم و به همراه کرفس و رب گوجه فرنگی تفت می‌دهیم. یک پیمانه آب جوش به مواد اضافه می‌کنیم و منتظر می‌مانیم تا مواد خوب بپزند. بعد همه مواد را به صورت لایه‌یی ریخته و روی آن را پودر لیمو امانی می‌پاشیم. برای مرحله آخر مقداری زعفران را با باقی کره محلی مخلوط کرده و روی غذا می‌ریزیم و آن را دم می‌کنیم.

سوپ کرفس و خامه
ساقه کرفس خرد شده: ۷۰۰ گرم
پیاز: یک عدد متوسط
آب مرغ یا استاک: ۴ لیوان
کره: ۲ قاشق غذاخوری
سیب زرد یا سبز سفت: یک عدد
خامه: نصف پیمانه
نمک و فلفل و جعفری: به مقدار لازم

کرفس خرد شده را به همراه پیاز خرد شده در تابه بریزید. آب مرغ را به مواد اضافه کنید و پس از به جوش آمدن به مدت ۲۰ دقیقه منتظر شوید تا کرفس‌ها خوب بپزند. سیب را پوست گرفته و نگینی خرد کنید و آن را به همراه کره در یک تابه تفت بدهید تا طلایی شوند. مخلوط کرفس و پیاز و آب مرغ را با مخلوط کن میکس کنید و کمی بعد خامه را به آن اضافه کنید. مواد را دوباره با هم میکس کنید. در آخر سیب و نمک و فلفل را در سوپ بریزید و روی آن را با جعفری تزئین کنید.

کوکوی کرفس
کرفس: ۲ شاخه
شیر: یک پیمانه
تخم مرغ: ۴ عدد
زرشک: ۲ قاشق غذاخوری
آرد: ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل: به مقدار لازم
گردوی خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری

خوردنی‌هایی با کرفس
ابتدا ساقه کرفس به همراه برگ‌ها را بشویید و بعد آن‌ها را ساطوری خرد کنید. تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی شکسته و زرشک را به همراه مغز گردو با آن مخلوط کنید و مواد را خوب به هم بزنید. کرفس خردشده را با نمک و فلفل مخلوط و به سایر مواد اضافه کنید. آرد را در شیر بریزید و آنقدر هم بزنید تا مایه یکدست و صافی به دست بیاید. همه مواد را با هم ترکیب کنید و در یک ظرف پیرکس بریزید. کوکوی شما پس از ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد در فر آماده خواهد شد. برای تزئین از ماست چکیده، خیارشور و هویج می‌توانید استفاده کنید.

پاستای کرفس و فیله
فیله مرغ: پنج عدد
پاستا صدفی: ۵۰۰ گرم
مایونز کم چرب یا خامه: یک پیمانه
آبلیمو تازه: یک سوم پیمانه
کرفس خرد شده: ۲۰۰ گرم
پیاز: یک عدد متوسط
نمک دریایی و فلفل آسیاب شده: به‌مقدار لازم
روغن کنجد: به مقدار لازم

خوردنی‌هایی با کرفس
ابتدا کرفس را با کمی روغن کنجد و نمک تفت دهید تا کمی نرم شود. بعد فیله مرغ را خرد کرده و در روغن کنجد تفت دهید. در تابه را بگذارید تا مغز پخت شود. پس از آن پاستا را در قابلمه بزرگی از آب جوش بجوشانید و به آن نمک اضافه کنید و ۱۰ دقیقه منتظر شوید تا پاستا بپزد. سپس آن را آبکش کنید و روی آن آب سرد بریزید. فیله مرغ‌های پخته شده را به همراه مایونز، آبلیمو، نمک و فلفل مخلوط کنید و کرفس را به آن اضافه کنید. در آخر پاستا را به باقی مواد اضافه و خوب مخلوط کنید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید