ویدئو/ درگ بوگاتی ویرون و جنگنده فانتوم

هنگامیکه در سال ۱۹۹۸ کمپانی فولکس واگن آلمان حق امتیاز این برند را خرید بوگاتی دوباره به حیات بازگشت.

کد خبر : ۵۵۶۳۷
بازدید : ۱۱۸۴۱

بوگاتی ویرون یک خودروی گرن توریسمو موتور وسط است. ویرون سوپر اسپورت با سرعت ۴۱۸کیلومتر در ساعت بعد از خودروی هنسی ونوم جی تی سریع‌ترین خودروی جهان است.دو حرف اول نام اتوری بوگاتی بر روی ویرون نقش بسته‌است پدر یک خانوادهٔ ایتالیایی که از سال ۱۹۰۹ تا ۱۹۴۷ در کار تولید خودروهای غیرعادی و با قدرت بسیار بالا بودند.

هنگامیکه در سال ۱۹۹۸ کمپانی فولکس واگن آلمان حق امتیاز این برند را خرید بوگاتی دوباره به حیات بازگشت. دو سال بعد تصمیمات برای ساخت خودرویی غیرعادی گرفته شد، خودرویی با قدرت موتور ۱۰۰۱ اسب بخار وحداکثر سرعت نوع ساده آن ۴۰۸٫۴۷ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

در ماه سبتامبر سال ۲۰۰۵ کمپانی بوگاتی آتلیه جدیدی باز کرد. آتلیه کلمه‌ای است فرانسوی به معنی گارگاه هنری. از آن جایی که تمام تولیدات این خودرو در آلمان انجام می‌گیرد اما برای سرهم‌بندی به مولشایم فرانسه فرستاده می‌شوند. نام ویرون از پیر ویرون که قهرمان مسابقه ۲۴ ساعته مردان در سال ۱۹۹۳ با ماشین بوگاتی بود، گرفته شده‌است.

این خودرو با توان حد اکثر ۱۰۰۱اسب بخار و حد اکثر با سر عت ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت است. تمام قطعات ان به صورت دستی ساخته و سر هم‌بندی شده و قیمت آن بدون هیچ گونه لوازم اضافی دو و نیم میلیون دلار است؛ و ۴۰۷ عدد تاکنون ساخته شده‌است که تعداد محدودی از آنها در ایران وجود دارند فراهم می‌کند. بدنه تماماً از فیبر کربن است و در صورت سفارش مشتری بدنه پوشیده از جنسی پولیش شده در اختیارش قرار می‌گیرد.

هوای مورد نیاز موتور که حجم زیادی هم هست از طریق داکتی که روی سقف اتومبیل قرار دارد مکش می‌شود خوب شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید این اتومبیل اسپرت بدنه ویرون سوپر اسپرت به خوبی دچار اصلاحات شده‌است به طوریکه در هر موقعیتی بهترین تعادل را برای اتومبیل به همراه داشته باشد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید