بزرگان تکنولوژی که سالانه یک دلار دریافت می‌کنند

بزرگان تکنولوژی که سالانه یک دلار دریافت می‌کنند

یکی از مواردی که همه به آن دقت می‌کنند حقوق است. همیشه برای افراد جالب است بدانند مثلا مدیرعامل اپل، گوگل یا مایکروسافت چقدر حقوق می‌گیرند.

کد خبر : ۵۵۶۴۷
بازدید : ۱۳۷۷
یکی از مواردی که همه به آن دقت می‌کنند حقوق است. همیشه برای افراد جالب است بدانند مثلا مدیرعامل اپل، گوگل یا مایکروسافت چقدر حقوق می‌گیرند. این آمار حداقل برای شرکت‌های بزرگ چیز پنهانی نیست و می‌توانید با یک جست‌وجوی ساده آن را پیدا کنید؛ اما در این میان چیزی که برای ما جالب است مدیرانی هستند که نه‌تن‌ها حقوق‌های کلان نمی‌گیرند، بلکه تقریبا هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنند.
برای مثال حقوق ریاست جمهور آمریکا ۴۰۰ هزار دلار است که دونالد ترامپ اعلام کرده آن را نمی‌خواهد و فقط یک دلار در سال حقوق می‌گیرد. این یک دلار به دلیل قوانین است و نمی‌شود رایگان کار کرد. در ادامه با مدیران بزرگی آشنا می‌شویم که آن‌ها هم فقط یک دلار در سال حقوق دریافت می‌کنند.

لری پیج


بزرگان تکنولوژی که سالانه یک دلار دریافت می‌کنند

لری پیج، یکی از بنیان‌گذاران گوگل است. او به همراه سرگئی برین گوگل را پایه‌گذاری کرد و از سال ۲۰۰۴ تصمیم گرفت تا تنها یک دلار به‌عنوان حقوق از گوگل دریافت کند. البته این یک دلار چیزی را تغییر نمی‌دهد؛ چون سهم لری پیج از گوگل ۵۱ میلیارد دلار است.

سرگئی برین

بزرگان تکنولوژی که سالانه یک دلار دریافت می‌کنند
ســرگئی بــرین هم دیـگر بنیان‌گذار گوگل است و او هم با لری پیج هم نظر شد تا هر دو آن‌ها از سال ۲۰۰۴ تا امروز از گوگل حقوق دریافت نکنند. البته سهم برین هم از گوگل ۵/ ۴۶ میلیارد دلار است.

جک دورسی

بزرگان تکنولوژی که سالانه یک دلار دریافت می‌کنند
جک دورسی، مدیرعامل شبکه اجتماعی توییتر است. او هم برای این سمت در سال فقط یک دلار حقوق می‌گیرد که البته سهم دورسی از توییتر ۴ میلیارد دلار است.

لری الیسون

بزرگان تکنولوژی که سالانه یک دلار دریافت می‌کنند
لری الیسون که سمت CTO را در اوراکل دارد از مدیرانی است که فقط یک دلار در سال حقوق می‌گیرد. اوراکل سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که مدیر ارشد تکنولوژی این کمپانی یعنی الیسون فقط یک دلار در سال حقوق خواهد گرفت. این درحالی است که بنیان‌گذاران اوراکل سال ۲۰۱۴ هر کدام ۹۵۰ هزار دلار حقوق گرفتند که از ۲ برابر حقوق رئیس‌جمهوری آمریکا است. البته الیسون خیلی نگران این مساله نیست، چون سهم او از اوراکل ۴۰/ ۶۲ میلیارد دلار است.

ایلان ماسک

بزرگان تکنولوژی که سالانه یک دلار دریافت می‌کنند

ایلان ماسک نابغه بزرگ تکنولوژی درحال حاضر مدیرعامل تسلا موتورز است. او از کمپانی خود هیچ حقوقی دریافت نمی‌کند. سال ۲۰۱۵ دادگاه کالیفرنیا او را مجبور کرده تا حداقل دستمزد ۳۷ هزار دلار در سال را دریافت کند! ایلان ماسک نه‌تن‌ها حقوقی از تسلا نپذیرفته، بلکه هیچ جایزه، تشویق یا هر نوع پول دیگری را قبول نکرده است. البته گفته می‌شود او بیش از ۶/ ۱۹ میلیارد دلار پول دارد.

مارک زاکربرگ
مارک زاکربرگ هم از مدیرانی است که این تصمیم را سال ۲۰۱۳ گرفته است. مــدیرعامل و بنیـان‌گذار فیس‌بوک سال ۲۰۱۲ نیم میلیون دلار حقوق گرفت و از سال ۲۰۱۳ تا امروز فقط یک دلار در سال حقوق می‌گیرد. او همچنین هیچ سهام تشویقی یا پول اضافه دیگری هم دریافت نمی‌کند. البته او اندوخته‌ای ۶۶ میلیارد دلاری دارد و خیلی نگران حقوق خود از فیس‌بوک نیست.

دیوید فیلو
دیــوید فـیــلو، یــکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل یاهو است. فیلو هم سال‌هاست که فقط یک دلار در سال حقوق دریافت می‌کند. البته سهم او از یاهو ۶/ ۵ میلیارد دلار است و برای او هم حقوق گرفتن از یاهو خیلی جذابیتی ندارد.
بزرگان تکنولوژی که سالانه یک دلار دریافت می‌کنند

جرمی استاپلمن
جرمی استاپلمن، مدیرعامل سرویس Yelp است. او سال ۲۰۱۲ حقوق ۳۰۰ هزار دلاری دریافت کرد و سال بعد هم ۳۷ هزار دلار حقوق گرفت و سال ۲۰۱۴، اما فقط با یک دلار در سال کار کرد. البته باید بدانیم که سهم او از یلپ ۲۲۲ میلیون دلار است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید