ویدئو/ تست تصادف تویوتا سی – اچ آر ۲۰۱۷

سابقه‌ تویوتا در ساخت شاسی‌بلند، از لندکروزر آغاز می‌شود. درحالی‌که نسل اول این خودرو الهام‌گرفته از جیپ آمریکا به حساب می‌آمد، امروزه محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصول دنیا در کلاس شاسی‌بلندهای فول‌سایز است.

کد خبر : ۵۵۸۲۴
بازدید : ۱۱۴۱۷

سابقه‌ تویوتا در ساخت شاسی‌بلند، از لندکروزر آغاز می‌شود. درحالی‌که نسل اول این خودرو الهام‌گرفته از جیپ آمریکا به حساب می‌آمد، امروزه محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصول دنیا در کلاس شاسی‌بلندهای فول‌سایز است. با گذشت نزدیک به ۶۵ سال از عرضه‌ی نخستین لندکروزر، گروه خودروهای شاسی‌بلند، کراس‌اوور و پیکاپ تویوتا شامل ۹ مدل می‌شود که جدیدترین آن‌ها، C-HR نام دارد.

اصولا طراحی محصولات تویوتا، عامه‌پسند و میانه‌رو است؛ اما در C-HR شاهد خلاقیت‌هایی بی‌پروا و کم‌سابقه در تاریخ برندسازنده هستیم که نه‌ تنها شبیه به دیگر مدل‌های تویوتا نیست، متمایز از خودروهای هم‌کلاس به نظر می‌رسد. طراحان این خودرو، با توجه به نیاز بازار و علاقه‌ی جوانان به خرید از کلاس‌ کراس‌اوورها، جلوه‌ی اسپرت C-HR را افزایش داده‌اند تا جذابیت بیشتری داشته باشد.

استفاده‌ی گسترده‌ تویوتا از خطوط حجم‌دهنده، تقریبا در همه‌ی جوانب C-HR دیده می‌شود. این خودرو به واقع نمونه‌ای جادار محسوب نمی‌شود؛ اما آنچنان طراحی شده است که فراتر از سایز واقعی به‌ نظر می‌رسد و در نگاه اول، شبیه شاسی‌بلندهای کلاس بالاتر است.

می‌توان تا حدودی C-HR را یک کوپه یا حتی هاچبک مدرن دانست که با طراحی استادانه و به لطف افزایش ارتفاع، در گروه کراس‌اوورها حضور دارد. فرم کلی بدنه، از حجم زیاد فلز در قسمت ستون عقب (C) استفاده کرده است که پیش‌تر در مدل ولوستر از هیوندای نیز دیده‌ بودیم. این سبک طراحی، نازک شدن ستون اول (A) را به همراه دارد و دید مفید راننده به اطراف را افزایش می‌دهد.

همچنین با توجه به قیمت و شرایط بازار ایران، مهم‌ترین رقیبان C-HR، هیوندای توسان و کیا اسپورتیج هستند. کراس‌اوور هیوندای، شدیدا با استقبال مواجه شده و این روزها با تغییر چهره و امکانات قابل قبول، پرفروش‌ترین کراس‌اوور ایران در بازه‌ی قیمتی زیر ۲۰۰ میلیون تومان است. خریداران توسان در مقایسه با C-HR، با پیشرانه‌ای قوی‌تر و البته پرمصرف‌تر روبه‌رو خواهند بود که فضای بیشتری هم به همراه دارد.

برگ برنده‌ C-HR در بازار کشورمان، سازنده‌ی خوشنام و بسیار قابل اعتماد آن است که در کنار خدمات پس‌از فروشِ یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تأمین‌کننده‌ی قطعات و خدمات تعمیر خودروهای خارجی در ایران، محصولی مشتری‌پسند خواهد بود. مدل‌های C-HR که به زودی وارد کشور می‌شوند، محصول کارخانه‌ی مدرن تویوتا در ترکیه هستند که مسلما با کنترل کیفی مشابه نمونه‌ی ژاپنی عرضه خواهند شد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید