افول 13 درصدی تولید خودرو در بریتانیا

افول 13 درصدی تولید خودرو در بریتانیا

طبق آماری که انجمن تولیدکنندگان قطعات و وسایل موتوری انگلستان (SMMT) ارائه کرده، تولید خودرو با حدود 6.3 درصد کاهش به کمی بیش از 440هزار دستگاه محدود شده است. این انجمن میزان تولید خودرو در ماه مارس را 147471 دستگاه اعلام کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک نزول دو رقمی داشته و موجبات نگرانی فعالان اقتصادی این منطقه شده است.

کد خبر : ۵۵۹۷۶
بازدید : ۱۵۴۵

فرادید | با عیان شدن مشکلات اقتصاد انگلستان پس از برگزیت، مشخص شده تولید خودرو در انگلستان حدود 13 درصد کاهش یافته است. کارشناسان دلیل این میزان کاهش را که در ماه مارس رخ داده افت صادرات در کنار نزول تقاضای محصولات دیزلی عنوان کرده‌اند. گویا صادرات خودرو از خاک انگلستان در این مدت 4 درصد افت داشته است. در عین حال تقاضا برای خودروهای دیزلی نیز با یک نزول 16درصدی به کمترین میزان خود در 5 سال اخیر رسیده و زنگ خطر را برای خودروسازان علاقمند به موتورهای دیزلی مثل نیسان و جگوار-لندروور به صدا درآورده است.

افول 13 درصدی تولید خودرو در بریتانیا

به گزارش فرادید ، مقامات اقتصادی انگلستان بیم بسیاری از آسیب دیدن زنجیره تامین صنعت خودرو واقع در انگلستان دارند اما فعلا نتوانسته‌اند برای حل آن چاره‌‍ای بیندیشند. طبق آماری که انجمن تولیدکنندگان قطعات و وسایل موتوری انگلستان (SMMT) ارائه کرده، تولید خودرو با حدود 6.3 درصد کاهش به کمی بیش از 440هزار دستگاه محدود شده است. این انجمن میزان تولید خودرو در ماه مارس را 147471 دستگاه اعلام کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک نزول دو رقمی داشته و موجبات نگرانی فعالان اقتصادی این منطقه شده است.

افول 13 درصدی تولید خودرو در بریتانیا

انگلستان که جزو صادرکنندگان بزرگ حوزه خودرو در جهان است، پس از همه‌پرسی سال 2016 که طی آن مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا رای داده و زمینه سقوط دولت دیوید کامرون را فراهم کردند، با مشکلاتی در زمینه مدیریت اقتصادی مخصوصا در بخش تولید خودرو مواجه شده است.

افول 13 درصدی تولید خودرو در بریتانیا

بسیاری از شرکت‌های صنعتی حاضر در این کشور مثل نیسان ژاپن تصمیم دارند از شمار فرصت‌های شغلی و نیز سرمایه‌گذاری خود کاسته و در خاک اتحادیه اروپا فعالیت خود را ادامه دهند. نیسان اعلام کرده در نخستین گام 400 نفر از نیروهای خود را تعدیل خواهد کرد و از تیراژ خود در کارخانه ساندرلند خواهد کاست. برخی دیگر از شرکت‌ها هم برنامه‌های مشابهی را در این بخش در دست اقدام دارند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید