کلاهبرداری با مسابقه‌های دروغین

کلاهبرداران در تماس تلفنی با افراد مختلف به آنان خبر می‌دهند که در مسابقات رادیویی و تلویزیونی برنده جایزه شده‌اند و به این طریق از این افراد کلاهبرداری می‌کنند.

کد خبر : ۵۶۳۰۳
بازدید : ۱۲۲۷

کلاهبرداران در تماس تلفنی با افراد مختلف به آنان خبر می‌دهند که در مسابقات رادیویی و تلویزیونی برنده جایزه شده‌اند و به این طریق از این افراد کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ علی اعتمادی، رئیس پلیس فتا خراسان شمالی گفت: یکی از جرایمی که از ابتدای سال‌جاری در فضای مجازی افزایش یافته، کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک و تماس‌های تلفنی با عنوان برنده شدن در قرعه کشی‌ها ومسابقات برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی است. وی افزود: شیادانی با سوء‌استفاده از ناآگاهی مردم به بهانه برنده شدن در مسابقات رادیویی و تلویزیونی، برنده

شدن سفر زیارتی به عتبات عالیات و اماکن مقدس یا برنده شدن در قرعه‌کشی بانک‌ها و مؤسسات مالی، براحتی حساب‌های بانکی فریب خوردگان را خالی می‌کنند. این افراد با برقراری تماس یا ارسال پیامک فریب خوردگان را برای دریافت جایزه نقدی خود به پای دستگاه عابر بانک می‌کشانند.

نخستین شگرد این افراد تغییر زبان دستگاه‌های خود پرداز است که در پی این تغییر زبان، با اغفال افراد رمز بانکی، شماره و اطلاعات کارت بانکی را از آنان دریافت می‌کنند و از حساب بانکی‌شان پول به سرقت می‌برند. وی به هموطنان توصیه کرد به این گونه تماس‌ها و پیامک‌ها اعتنایی نکنند چرا که برای واریز وجه به حساب عابر‌بانک، نیازی به حضور صاحب کارت در کنار دستگاه خودپرداز نیست. وی تأکید کرد: به هیچ عنوان اطلاعات مهم حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و از ارسال اطلاعات حساب بانکی از جمله رمز اول یا دوم، کد CVV۲، تاریخ انقضای کارت از طریق پیامک خودداری کنند.

منبع: روزنامه ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید