ویدئو/ حمله هولناک کوسه سفید بزرگترین و قدرتمندترین شکارچی دریا

کوسه‌های بزرگ سفید، بزرگ‌ترین گونه‌های شکارچی اقیانوس‌ها هستند و یکی از موفق‌ترین شکارچیان کل جهان اند، اما انسان‌ها را نمی‌خورند.

کد خبر : ۵۶۳۹۰
بازدید : ۱۱۰۲۴

کوسه‌های بزرگ سفید، بزرگ‌ترین گونه‌های شکارچی اقیانوس‌ها هستند و یکی از موفق‌ترین شکارچیان کل جهان اند، اما انسان‌ها را نمی‌خورند. این کوسه‌ها را می‌توان در آب‌های عمیق و در نزدیکی ساحل همه قاره‌ها به جز قاره قطب جنوب یافت. ماده‌ها بزرگ‌تر از نر‌ها هستند. رنگ پشت کوسه تیره است (سیاه، خاکستری، مایل به قهوه ای) و شکم اش به طور کامل سفید است. رنگ بندی خاص بدنش استتار کننده‌ای بسیار عالی است که مانع از این می‌شود طعمه کوسه را ببیند.

کوسه بزرگ سفید می‌تواند کل یک شیر دریایی را در تنها یک وعده غذایی بخورد. کوسه بزرگ سفید به شکل عجیبی طعمه اش را شکار می‌کند. وقتی یک خوک آبی (سیل) را در سطح آب مشاهده می‌کند، اغلب خود را به زیر آن می‌رساند. بعد با حداکثر سرعت رو به بالا شنا می‌کند و با یک جهش آب را می‌شکافد در حالی که خوک آبی را در دهانش دارد.

کوسه‌های بزرگ سفید غذایشان را نمی‌جوند. آن‌ها گوشت را از هم می‌درند و کل اش را می‌بلعند. بعد می‌توانند یک یا دو ماه را بدون وعده غذایی بزرگ دیگری سپری کنند. کوسه بزرگ سفید پلک ندارد، اما می‌تواند برای جلوگیری از وارد آمدن آسیب به چشمش، کره چشمش را در طول حمله بچرخاند. این امر به ویژه وقتی اهمیت پیدا می‌کند که بخواهد شیر‌های دریایی را که پنجه‌های تیزی دارند شکار کند. به خاطر همین در آخرین لحظه حمله کوسه‌ها عملاً کورند با این که بینایی شان بسیار عالی است.

کوسه‌های بزرگ سفید صدا تولید نمی‌کنند، اما با استفاده از زبان بدن و بو ارتباط برقرار می‌کنند. حس بویایی کوسه‌های بزرگ سفید بسیار عالی است: آن‌ها می‌توانند بوی یک قطره خون را در یک میلیون قطره آب حس کنند. بیشتر کوسه‌ها وقتی وارونه می‌شوند بی حرکت می‌شوند. این پدیده «عدم تحرک تونیک» نامیده می‌شود و کوسه بزرگ سفید هم ممکن است آن را تجربه کند. نهنگ قاتل از این روش برای شکست دادن کوسه بزرگ سفید استفاده می‌کند. نهنگ قاتل کوسه را وارونه نگه می‌دارد تا تنفسش متوقف شود.

کوسه‌های بزرگ سفید گیرنده‌های الکتریکی‌ای دارند که با آن میدان الکتریکی همه جانوران را در آب شناسایی می‌کنند. آن‌ها از این گیرنده‌ها استفاده می‌کنند تا طعمه را مکان یابی کنند. کوسه‌های بزرگ سفید ممکن است به آدم‌ها حمله کنند، اما آن‌ها را نمی‌خورند. حمله به این خاطر اتفاق می‌افتد که کوسه‌ها آدم‌ها را با خوک‌های آبی یا بقیه طعمه‌هایی که معمولاً می‌خورند اشتباه می‌گیرند. از آن جایی که آدم‌ها به آن اندازه‌ای که کوسه‌ها نیاز دارند چربی ندارد به وسیله کوسه‌ها خورده نمی‌شوند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید