خسارت میلیونی، با قاچاق مکالمات تلفنی!

خسارت میلیونی، با قاچاق مکالمات تلفنی!

اعضای یک باند که با قاچاق مکالمات تلفنی اینترنتی ۶ میلیارد ریال به شرکت مخابرات خسارت زده بودند از سوی پلیس فتای مازندران دستگیر شدند.

کد خبر : ۵۶۵۳۲
بازدید : ۱۵۰۲

خسارت میلیونی، با قاچاق مکالمات تلفنی!

اعضای یک باند که با قاچاق مکالمات تلفنی اینترنتی ۶ میلیارد ریال به شرکت مخابرات خسارت زده بودند از سوی پلیس فتای مازندران دستگیر شدند.

سردار «سید محمود میرفیضی» فرمانده انتظامی استان مازندران، در تشریح این خبر گفت: همزمان با مراجعه نماینده حقوقی شرکت مخابرات استان مبنی بر قاچاق مکالمات تلفنی اینترنتی - «ترمینیشن» - مشخص شد که فرد یا افرادی بیش از ۶ میلیارد ریال به شرکت زیرساخت خسارت وارد کرده‌اند بدین ترتیب رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

کارآگاهان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و پس از چند روز کار اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی با شناسایی یکی از متهمان به قاچاق مکالمات تلفنی اینترنتی در استان مازندران او را شناسایی و دستگیر کردند. فرمانده انتظامی استان مازندران بیان داشت: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی، اعلام کرد که سیم کارت‌های خریداری شده را به فردی دیگر تحویل داده و در ادامه تحقیقات، متهم اصلی پرونده در استان «تهران» شناسایی و با هماهنگی قضایی در عملیاتی ضربتی، دستگیر شد.

سردار میرفیضی با بیان اینکه ۸ هزار سیم کارت و تجهیزات پیشرفته الکترونیکی از مخفیگاه متهم کشف شده، تصریح کرد: این فرد در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس، به قاچاق مکالمات تلفنی اینترنتی در استان‌های خراسان رضوی، تهران و مازندران از طریق شرکت‌های خارجی اعتراف کرد. متهم پس از تشکیل پرونده، به مرجع قضایی معرفی و با صدور حکم قضایی و قرار ۲ میلیارد ریالی، روانه زندان شد. سردار میرفیضی در پایان بر ضرورت ساماندهی و تصویب آیین‌نامه‌های ارتباطات تلفنی اینترنتی در شرکت‌های مخابراتی برای ناامن کردن فضا برای متخلفان و قاچاقچیان در این حوزه، تأکید کرد.

قاچاق مکالمات تلفنی اینترنتی یا «ترمینیشن» از جمله جرایمی است که به انتقال تماس‌های تلفنی اینترنتی از خارج به داخل کشور گفته می‌شود و در این عمل مجرمانه، هزینه‌ای اندک برای تماس گیرنده و هزینه‌ای گزاف برای شرکت‌های مخابراتی ایجاد می‌شود که به آن، قاچاق مکالمات تلفنی اینترنتی می‌گویند. رصد، شناسایی و برخورد با قاچاق مکالمات تلفنی اینترنتی، برابر ماده ۷۵۲ قانون مجازات اسلامی، در اولویت پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی قرار دارد.

منبع: روزنامه ایران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید