رازگشایی از ٣ جنایت در تحقیقات پلیسی

کارآگاهان جنایی راز سه جنایت را در تحقیقات گسترده پلیسی فاش کردند. یکی از این قتل‌ها در شهرستان عنبرآباد به وقوع پیوست و تحقیقات درباره آن از بعدازظهر شنبه آغاز شد.

کد خبر : ۵۶۵۶
بازدید : ۱۱۳۹
کارآگاهان جنایی راز سه جنایت را در تحقیقات گسترده پلیسی فاش کردند. یکی از این قتل‌ها در شهرستان عنبرآباد به وقوع پیوست و تحقیقات درباره آن از بعدازظهر شنبه آغاز شد.

به گزارش شرق، کارآگاهان جنایی بعد از کشف جنازه مردی در حوالی روستای تل شیراز شهرستان عنبرآباد پی بردند مقتول از کشاورزان دهستان دوساری است که شامگاه جمعه از باغش ربوده شده بود. تحقیقات گسترده پلیسی به افشای هویت قاتل منجر و مشخص شد این مرد بعد از ربودن طعمه‌اش قصد داشت از خانواده او اخاذی کند اما زمانی‌ که احساس کرد در اجرای نقشه‌اش شکست خورده است، دست به جنایت زد و فرار کرد.

محمد حجتی‌پور فرماندار عنبرآباد دراین‌باره گفت: نام قاتل مشخص شده و اقدامات امنیتی برای دستگیری وی در حال انجام است. حجتی‌پور ادامه داد: شورای تأمین به همین منظور در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان برگزار و نیروهای انتظامی و اطلاعاتی هم برای دستگیری این فرد بسیج شده‌اند. وی بیان کرد: تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد هدف قاتل فقط اخاذی از مقتول و خانواده وی بوده است. دومین جنایت در گنبدکاووس رخ داد و مردی که برادرش را از پا درآورده بود، بعد از هفت ساعت بازداشت شد.

سرهنگ محمدعلی عسگری، فرمانده انتظامی گنبدکاووس دراین‌باره توضیح داد: این حادثه صبح شنبه در پی درگیری لفظی بین دو برادر بر سر اختلاف ملکی، در یکی از روستاهای حومه گنبدکاووس رخ داد. وی گفت: در این درگیری لفظی که پدر خانواده نیز حضور داشت، جمشید برادر کوچک‌تر و ٣٤ساله خانواده با اسلحه تک‌لول شکاری به سمت ابراهیم برادر بزرگ‌تر و ٤٦ساله، شلیک کرد و از صحنه متواری شد.

سرهنگ عسگری اضافه کرد: درپی اصابت گلوله به قفسه سینه برادر بزرگ‌تر و جراحت شدید او، تا رسیدن نیروهای امدادی و نیز پلیس آگاهی، وی جان باخت. پس از آن بلافاصله عملیات پلیس برای دستگیری قاتل آغاز شد.

وی تصریح کرد: با سرنخ‌های به‌دست‌آمده مشخص شد قاتل به شهر گرگان گریخته است. به این ترتیب با هماهنگی و همکاری پلیس آگاهی گرگان، عصر روز حادثه و در کمتر از هفت ساعت، متهم در یکی از خیابان‌های این شهر شناسایی و دستگیر شد. فرمانده انتظامی گنبدکاووس خاطرنشان کرد: قاتل پس از دستگیری به قتل برادر خود اعتراف کرد و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد. سومین پرونده‌ای که کارآگاهان موفق به رازگشایی از آن شده‌اند، توسط پلیس استان کهگیلویه‌وبویراحمد پیگیری می‌شد. در این جنایت مردی به خاطر کینه مرگ برادرش دست به انتقام‌جویی مرگ‌بار زد و بعد از دو سال فرار در نهایت توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

سردار غلامعباس غلامزاده، فرمانده انتظامی کهگیلویه‌وبویراحمد دراین‌باره اظهار کرد: جوانی ٢٤ساله نوزدهم اردیبهشت سال ٩٢ در اقدامی از قبل طراحی‌شده پس از تعقیب جوانی ٢٦ساله او را جلوی منزل دامادشان با شلیک گلوله به قتل ‌رساند که در این میان یک زن را نیز زخمی و مطابق اظهارات شاهدان عینی با یک دستگاه خودرو پژو ٤٠٥ از محل فرار کرد. فرمانده انتظامی کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: در تحقیقات پلیس مشخص شد قاتل با انگیزه انتقام از مقتول که او را در فوت برادر خود مقصر می‌دانست دست به این جنایت زده است.

وی افزود: از زمان وقوع این حادثه تیمی مجرب و کاردان از پلیس امنیت عمومی استان کهگیلویه‌وبویراحمد پس از هماهنگی با مراجع قضائی تعقیب و مراقبت‌های زیادی را در شهرهای مختلف کشور برای دستگیری متهم انجام دادند. غلامزاده گفت: مأموران پلیس پس از شناسایی محل اختفای قاتل در شهر اصفهان، وی را پس از دوسال‌ونیم به همراه فردی دیگر در یک خانه دستگیر‌ ‌کردند که از آنها دو قبضه سلاح نیز کشف شد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید