تداوم رکورد شکنی در سینماهای جهان

تداوم رکورد شکنی در سینماهای جهان

درحالی‌که فروش این روز‌های فیلم‌های روی پرده در ایران از رمق افتاده و فروش سینما‌ها در اردیبهشت ماه امسال تنها ۱۷ میلیارد تومان بوده است؛ یعنی حدودا ۳۰ درصد کمتر از ۲۶ میلیارد تومان فروش در اردیبهشت پارسال، رکورد‌های فروش در سینما‌های جهان روز به روز در حال جابه‌جا شدن است.

کد خبر : ۵۷۱۸۴
بازدید : ۹۰۱

تداوم رکورد شکنی در بازار سینمای جهان

درحالی‌که فروش این روز‌های فیلم‌های روی پرده در ایران از رمق افتاده و فروش سینما‌ها در اردیبهشت ماه امسال تنها ۱۷ میلیارد تومان بوده است؛ یعنی حدودا ۳۰ درصد کمتر از ۲۶ میلیارد تومان فروش در اردیبهشت پارسال، رکورد‌های فروش در سینما‌های جهان روز به روز در حال جابه‌جا شدن است.

هفته گذشته فیلم سینمایی «انتقام‌جویان؛ جنگ ابدیت» توانست رکورد پنجمین فیلم پرفروش را در جهان بشکند و این هفته با افزایش میزان فروشش و با شکست فیلم «دنیای ژوراسیک» در رده چهارم ایستاد. دنیای ژوراسیک با یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون دلار فروش سال‌ها در رده سوم فیلم‌های پرفروش تاریخ بود. اما حالا و از دیروز فیلم انتقام‌جویان با دویست میلیون دلار اختلاف جای دنیای ژوراسیک را گرفته است.

فیلم ابرقهرمانی «انتقام جویان: جنگ ابدیت» به کارگردانی برادران «روسو» محصول استودیو مارول کمپانی دیزنی که دنباله‌ای بر دو فیلم «انتقام‌جویان» و «انتقام جویان: عصر اولتران» است، تاکنون پس از ۲۰ هفته نمایش در سینما‌های آمریکا نزدیک به ۵۶۳ میلیون در گیشه فروخته و در طول سه هفته اکران بین‌المللی نیز ۱۲۳/ ۱ میلیارد دلار در کشور‌های مختلف فروش داشته است.

این فیلم ابرقهرمانی این هفته در آمریکای شمالی ۶/ ۲۸ میلیون دلار فروخت و در رده دوم قرار گرفت. مجموع فروش داخلی این ۵۹۵ میلیون دلار و مجموع فروش بین‌المللی آن ۲۱/ ۱ میلیارد دلار شده است. فروش جهانی فیلم به ۸۱۳/ ۱ میلیارد دلار رسیده و اکنون چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینماست.

در میان بازار‌های خارجی این فیلم چین با بیش از ۲۴۰ میلیون دلار پیشتاز است و پس از آن کشور‌های کره‌جنوبی (۲/ ۸۶ میلیون دلار)، انگلستان (۵/ ۸۴ میلیون دلار)، برزیل (۵/ ۵۷ میلیون دلار) و مکزیک (۵۶ میلیون دلار) قرار گرفته‌اند. در حال حاضر «آواتار» و «تایتانیک» از ساخته‌های «جیمز کامرون» به ترتیب با ۷۸۷/ ۲ میلیارد دلار و ۱۸۷/ ۲ میلیارد دلار در مکان‌های اول و دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های سینما قرار دارند و «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» (۰۶۸/ ۲ میلیارد دلار) نیز در مکان سوم قرار گرفته است.

«دنیای ژوراسیک» (۶۷۱/ ۱ میلیارد دلار) نیز با یک پله سقوط پنجمین فیلم این فهرست است. «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» سریع‌ترین فیلم در سینماست که به فروش یک میلیارد دلاری دست یافته است. این فیلم همچنین رکورددار فروش آغازین سینمای آمریکا و جهان نیز هست. «رابرت داونی جونیور»، «کریس همسورث»، «مارک رافلو»، «ریس ایوانز»، «اسکارلت جوهانسون»، «بندیکت کامبربچ»، «دان چیدل»، «تام هالند» و «چادویک بوزمن» از بازیگران اصلی فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» هستند.

دیگر پرفروش‌های بازار جهانی سینما

در آخر هفته گذشته که در واقع شنبه و یکشنبه همین هفته است، فیلم ابرقهرمانی «ددپول ۲» (Deadpool ۲) از شرکت فاکس قرن بیستم با بازی رایان رینولدز در اولین آخر هفته اکران در آمریکای شمالی در ۴۳۴۹ سینما اکران شد و ۱۲۵ میلیون دلار فروخت و فیلم اول هفته شد.

اولین فیلم «ددپول» فوریه ۲۰۱۶ در اولین آخر هفته اکران با ۴/ ۱۳۲ میلیون دلار خیلی از دست‌اندرکاران سینما را حیرت‌زده کرده بود. به گزارش هالیوود ریپورتر، «ددپول ۲» اگرچه نتوانست به اندازه فیلم اول بفروشد، اما در سطح بین‌المللی رکورد زد. فیلم در سطح بین‌المللی با ۳/ ۱۷۶ میلیون دلار کار خود را شروع کرد که بهترین فروش افتتاحیه یک فیلم درجه R. تاریخ سینما در این سطح است. پیش ازا ین فیلم سینمایی «افراد ایکس: روز‌های گذشته آینده» با ۱۷۴ میلیون دلار رکورددار قبلی بود. مجموع فروش جهانی «ددپول ۲» در سه روز اول نمایش ۳۰۱ میلیون دلار شد.

در همین حال، «باشگاه کتاب» (Book Club) از شرکت پارامونت در اولین آخر هفته اکران در سینما‌های ایالات متحده و کانادا ۵/ ۱۲ میلیون دلار فروخت و در رده سوم قرار گرفت. جین فاندا، کندیس برگن، دایان کیتن و مری استینبرگن در این فیلم نقش چهار دوست قدیمی را بازی می‌کنند که بعد از خواندن کتاب «پنجاه طیف خاکستری» در نشست ماهانه خود در باشگاه کتاب، زندگی‌شان برای همیشه تغییر می‌کند.

«باشگاه کتاب» را بیل هولدرمن کارگردانی کرده است. واکنش منتقدان به فیلم متفاوت بوده است. فیلم کمدی «Life of the Party» با بازی ملیسا مک‌کارتی که هفته پیش در روز مادر روی پرده سینما‌ها رفت، با ۷/ ۷ میلیون دلار فروش رده چهارم جدول را به خود اختصاص داد. مک‌کارتی در این فیلم به کارگردانی بن فالکون نقش مادری میانسال را بازی می‌کند که وقتی شوهرش به‌طور ناگهانی تقاضای طلاق می‌کند، به دانشکده بازمی‌گردد تا درس خود را تمام کند.

«سگ‌های نمایشی» (Show Dogs) از شرکت گلوبال رد به‌عنوان دیگر فیلمی که از این هفته در آمریکای شمالی روی پرده رفته است، با ۶ میلیون دلار فروش فیلم ششم هفته شد. این فیلم خانوادگی به کارگردانی راجا گاسنل درباره یک سگ پلیس روتوایلر و صاحبش است که برای جلوگیری از یک جنایت مخفیانه وارد یک برنامه نمایشی مهم مربوط به سگ‌ها می‌شوند. ویل آرنت در این فیلم بازی می‌کند.

آلن کامینگ، لوداکریس، شکیل اونیل و استنلی توچی صداپیشه‌های «سگ‌های نمایشی» هستند. فیلم تریلر «ورود غیرقانونی» (Breaking In) به کارگردانی جیمز مک‌تیگ در دومین هفته اکران با ۴/ ۶ میلیون دلار فهرست پنج فیلم پرفروش هفته را کامل کرد. گابریل یونیون در این فیلم بازی می‌کند. داستان درباره مادری است که وقتی خانه مجلل پدرش که به‌تازگی از دنیا رفته است، مورد حمله دزدان قرار می‌گیرد باید از فرزندان خود محافظت کند.

تداوم رکورد شکنی در بازار سینمای جهان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید