سرقت عابربانکی از مادر زن

دامادی که از حساب مادر زنش برداشت غیر مجاز کرده بود، توسط پلیس فتا یزد دستگیر شد.

کد خبر : ۵۷۲۲۴
بازدید : ۱۱۶۳

سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا یزدگفت: با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌ا‌ش، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی مشخص شد فردی با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی شاکیه اقدام به خرید شارژ موبایل به صورت اینترنتی کرده است. ابوطالبی افزود: با اقدام فنی و شگرد پلیسی، داماد شاکیه به عنوان متهم اصلی شناسایی و با اخذ دستور از مقام قضایی دستگیر شد.

ابوطالبی گفت: به علت بی سوادی صاحب حساب با در دست داشتن کارت بانکی و اطلاع از رمز آن اقدام به فعال سازی رمز دوم کرد و شارژ اینترنتی برای خود و دوستانش خریداری و در مقابل وجه نقد را از آن‌ها دریافت می‌کرد. وی افزود: متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب یزد اعزام شد.

رئیس پلیس فتا یزد از شهروندان خواست، رمز اول و دوم کارت بانکی را در اختیار دیگران قرار ندهند و در فواصل زمانی حداقل سه ماه تغییر دهند. ابوطالبی تاکید: هرگز اطلاعات مهم مانند رمز اول و دوم کارت‌ها، کلمه عبور سامانه‌های بانکی، cvv۲، تاریخ انقضای کارت را بر روی گوشی تلفن همراه ذخیره نکنید یا از طریق پیامک، ایمیل و سایر سامانه‌ها برای سایرین ارسال و بازگو نشود.

وی به شهروندان توصیه کرد: از انتخاب رمز قابل حدس نظیر سال تولد، سال ازدواج، شماره شناسنامه، برای رمز اول و دوم کارت بانکی خود، اجتناب کنند و سامانه پیامکی حساب بانکی خود را فعال، تا پیامک تراکنش از طرف بانک برای آن‌ها ارسال شود.

منبع: ایران آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید