ویدئو/ حمله دسته جمعی گرگ‌ها به گله گاو‌های وحشی

بوفالوی آمریکایی حیوانیست که بیشتر در طول روز به فعالیت می‌پردازد. پوست این حیوان خصوصاً در نواحی گردن و بالاتنه پوشیده از پشمی پرپشت و قهوه‌ای رنگ است، که در فصل سرما انبوه‌تر و همچنین تیره‌تر میگردد.

کد خبر : ۵۷۳۱۰
بازدید : ۲۷۶۰

بوفالوی آمریکایی حیوانیست که بیشتر در طول روز به فعالیت می‌پردازد. پوست این حیوان خصوصاً در نواحی گردن و بالاتنه پوشیده از پشمی پرپشت و قهوه‌ای رنگ است، که در فصل سرما انبوه‌تر و همچنین تیره‌تر میگردد. طول بدن این جانور ۲،۴۰ متر (ماده) تا ۳،۸۰ متر (نر) بوده، گردنی بسیار کوتاه و سر مخروطی شکلی با شاخ‌هایی بلند دارد که معمولاً با ریشی انبوه پوشیده شده است.

وزن گاومیش نر بالغ بر ۹۰۰ کیلوگرم میشود، که حدوداً دوبرابر وزن گاومیش ماده است. به همین دلیل از این جانور به عنوان بزرگترین پستاندار آمریکایی شمالی یاد می‌شود. در هنگام دفاع و مبارزه برای تعیین رده در درون گله، گاومیش نر از شاخ‌های بلند و منحنی شکلش به عنوان یک سمبل قدرت بهره می‌برد. غذای اصلی این حیوان گیاهخوار رستنی‌ها (علف، چمن، خزه و سایر گیاهان) می‌باشند. با وجود وزن سنگین سرعت این جانور در هنگام دویدن به ۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. علاوه بر این می‌تواند در آب نیز به خوبی شنا کند. زمان جفت گیری گاومیش‌ها نیمه دوم تابستان بوده و دوره بارداری ۲۸۵ روز است. طول عمر گاومیش در آزادی (حیات وحش) ۱۵ سال و در اسارت حدود ۲۵ سال میباشد. بوفالوی آمریکایی امروزه پرچم ایالت وایومینگ را زینت می‌دهد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید