چگونه "صاحب‌خانه" شویم؟

چگونه "صاحب‌خانه" شویم؟

زوج‌های غیر تهرانی که در شهر‌هایی با جمعیت بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند، می‌توانند تا سقف ۸۰ میلیون تومان وام بگیرند. برای دریافت این مبلغ باید ۱۶۰ ورق بهادار خریداری کرد که با این حساب رقم ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان همان اول از جیب این دسته زوج‌ها می‌رود.

کد خبر : ۵۸۶۹۱
بازدید : ۳۶۹۷
چطور با کمک بورس خانه‌دار شویم؟/
اوراق تسهیلات مسکن در طول هفته به طور متوسط ۶۷ هزار تومان قیمت داشتند.
قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن در معاملات این هفته فرابورس ایران حدود ۳۰۰۰ تومان افزایش پیدا کرد تا هر برگ از این اوراق به قیمت حدودی ۶۷ تا ۶۸ هزار تومان معامله شود. در این مدت امتیاز تسهیلات مسکن فروردین ۱۳۹۷ کمی بیشتر از ۶۸ هزار تومان قیمت داشت، اما مابقی تسه‌ها عمدتا با حدود قیمت ۶۷ هزار و ۵۰۰ هزار تومان معامله شدند. اگر قیمت اوراق را به طور میانگین ۶۷ هزار تومانی در نظر بگیریم می‌توان استراتژی‌های زیر را توصیه کرد.

استراتژی صاحبخانه شدن در تهران
با توجه به اینکه زوج‌های تهرانی برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، پس همان اول ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای خرید این ۲۰۰ برگ از جیبشان می‌رود.
این مبلغ با احتساب ۲۰ میلیون تومان وام جعاله که بابتش باید ۴۰ برگ بهادار به ارزش دو میلیون و ۶۸۰ هزار تومانی خریداری کرد، در مجموع برای وام ۱۲۰ میلیون تومانی مسکن به حدود ۱۶ میلیون و ۸۰ هزار تومان می‌رسد.

استراتژی صاحبخانه شدن در شهر‌های بزرگ
زوج‌های غیر تهرانی که در شهر‌هایی با جمعیت بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند، می‌توانند تا سقف ۸۰ میلیون تومان وام بگیرند. برای دریافت این مبلغ باید ۱۶۰ ورق بهادار خریداری کرد که با این حساب رقم ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان همان اول از جیب این دسته زوج‌ها می‌رود.
در ادامه آن‌ها می‌توانند با پرداخت دو میلیون و ۶۸۰ هزار تومان برای دریافت وام جعاله اقدام کنند. به این ترتیب دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی در شهر‌های بزرگ شامل مراکز استان‌ها و شهر‌هایی با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای زوج‌های جوان ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان آب می‌خورد.
استراتژی صاحبخانه شدن در شهر‌های کوچک
زوج‌های ساکن در سایر شهر‌هایی با جمعیت زیر ۲۰۰ هزار نفر باید برای گرفتن ۶۰ میلیون تومان وام مسکن ۱۲۰ برگ بهادار خریداری کنند.
این کار همان ابتدای کار هشت میلیون و ۴۰ هزار تومان از بودجه زوج‌های جوان را قورت می‌دهد. در عین حال این امکان وجود دارد که علاوه بر رقم اعلام شده ۲۰ میلیون تومان دیگر بابت وام جعاله دریافت کنید. این کار دو میلیون و ۶۸۰ هزار تومان آب می‌خورد تا در نهایت متوجه شویم این دسته از زوج‌ها در مجموع برای دریافت وام ۸۰ میلیون تومانی باید ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان پرداخت کنند.
استراتژی صاحبخانه شدن مجرد‌ها
مجرد‌های تهرانی می‌توانند تا سقف ۶۰ میلیون تومان وام بگیرند. رقم وام برای مجرد‌های ساکن در مراکز استان‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تا سقف ۵۰ میلیون تومان و برای مجرد‌های ساکن در سایر مناطق تا سقف ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است. هر کدام از این افراد باید به ترتیب ۱۲۰، ۱۰۰ و ۸۰ برگ بهادار اوراق تسهیلات مسکن از فرابورس ایران خریداری کنند.
با این حساب مجرد‌های تهرانی باید هشت میلیون و ۴۰ هزار تومان، مجرد‌های ساکن در مراکز استان بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، مبلغ شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و مجرد‌های گروه سوم مبلغ پنج میلیون و ۳۶۰ هزار تومان کنار بگذارند.
امکان درخواست وام ۲۰ میلیونی جعاله برای این دسته افراد هم وجود دارد و در این صورت مجرد‌ها برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی جعاله باید مبلغ دو میلیون و ۶۸۰ هزار تومان دیگر علاوه بر رقم اولیه خرج کنند. اوراق تسهیلات مسکن توسط بانک مسکن منتشر می‌شود. این اوراق قابلیت معامله در فرابورس ایران را دارد و ارزش اسمی هر برگ پنج میلیون ریال است.
مدت اعتبار اوراق تسه حداکثر تا دو دوره شش ماهه قابل تمدید است. این اوراق با توجه به اینکه چقدر تا زمان اعتبارش باقی مانده دارای قیمت متفاوتی است. در صورتی که مدت اعتبار این اوراق به تمام رسیده و دارنده اوراق از تسهیلات آن استفاده نکند، نماد معاملاتی آن متوقف خواهد شد و وجوه پرداختی دیگر به دارنده اوراق بازپرداخت نخواهد شد.
منبع: روزنامه هفت صبح
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    نابود شدیم به خدا مسکن مهر پردیس وسط کوه دور از هر امکاناتی کرایه رو مالک برام گذاشتن چهل تومان هفتصد اجاره!! من . امسال من کارگر و کارمند اگر پول داشتیم همون تهران یه چهل و پنج متری کرایه میکردیم نه هر روز یک ساعت و نیم پنجاه کیلومتر رو بیام و برم سر کار ، آقای روحانی آقای آخوندی خدا ازتون نگذره که نابودمون کردید مسکن همه جای دنیا حق اولیه مردمه نه کالای سرمایه گذاری ، و همه جا از امریکا تا بورکینافاسو با اعمال سیاست های مالیاتی بر خانه دوم و خانه خالی کاملا در هر شرایطی کنترل میشه ولی بی کفایتی شما و سودی که حتما به جیب بانک ها و اطرافیان ظالمتان خواهد رفت باعث نابودی بسیاری از قشر کارگر و کارمند بیچاره شد، است در این کشور یی نهایت ثروتمند خق من بعد از ۱۲ سال کار کردن یک اپارتمان! شصت متری حتی در حاشیه شهر نیست؟؟؟ لعنت خدا بر مدیران نامرد بی کفایت
    منبع

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید