احتمال استفاده از شارژ سریع در آیفون‌های جدید

احتمال استفاده از شارژ سریع در آیفون‌های جدید

بر اساس تحقیقی که اخیرا در وب‌سایت Rosenblatt Securities منتشر شده، اپل در حال ساخت سیستمی برای شارژ سریع در دیوایس‌های جدید خود است. جون ژانگ، تحلیلگر این وب‌سایت تخصصی تحلیل بازار ادعا کرده که اپل دو شارژر جدید را جایگزین شارژر قدیمی خود خواهد کرد.

کد خبر : ۵۸۹۲۳
بازدید : ۸۵۸
احتمال استفاده از شارژ سریع در آیفون‌های جدید بیشتر شد
بر اساس تحقیقی که اخیرا در وب‌سایت Rosenblatt Securities منتشر شده، اپل در حال ساخت سیستمی برای شارژ سریع در دیوایس‌های جدید خود است. جون ژانگ، تحلیلگر این وب‌سایت تخصصی تحلیل بازار ادعا کرده که اپل دو شارژر جدید را جایگزین شارژر قدیمی خود خواهد کرد.
بر اساس گزارش ژانگ، این دو شارژر که با توان ۹ ولت / ۲ آمپر و ۵ ولت / ۳ آمپر تولید می‌شوند، جایگزین شارژر ۵ ولت / ۲ آمپر فعلی خواهند شد. در این گزارش آمده که اول طراحی و ساخت این شارژر‌های جدید را به صورت انحصاری به شرکت Power Integrations سپرده است.
پیش از این شرکت‌های ON Semiconductor و NXP Semiconductors به عنوان سازندگان اصلی تجهیزات مربوط به شارژ دیوایس‌های اپل شناخته می‌شدند، اما از قرار معلوم حالا ساخت تمام تجهیزات شارژ آیفون‌ها و آیپد‌های جدید به تنها یک شرکت سپرده می‌شود.

تحلیل‌های جدید از بیشتر شدن احتمال استفاده از سیستم شارژ سریع در محصولات جدید اپل خبر می‌دهد. اپل این تصمیم را راضی نگه‌داشتن کاربران و رقابت با محصول‌های بالارده‌ی اندرویدی گرفته است.

علاوه بر این، اپل برای شارژ آیفونی که بر اساس شایعات به نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD مجهز است از شرکت Texas Instruments کمک گرفته تا این آیفون میان رده قابلیت دریافت شارژ به صورت بی‌سیم را داشته باشد. این آیفون که به آیفون ۹ هم شهرت دارد، پیش از این قرار بود با همکاری شرکت Broadcom components ساخته شود که گزارش‌ها از تغییر تصمیم اپل در این مورد خبر می‌دهند. به عقیده‌ی بسیاری از کارشناسان، دلیل تصمیم اپل به‌صرفه نبودن همکاری با شرکت Texas Instruments از نظر مالی بوده است و اپل با تغییر این نظریه توانسته صرفه‌جویی قابل توجهی بکند.

تحلیل‌گر وب‌سایت Rosenblatt Securities اضافه می‌کند اپل این به‌روز رسانی در سیستم شارژ دیوایس‌های جدیدش را به چند دلیل متفاوت اجرایی کرده است. از این دلایل می‌توان به پشتیبانی آیفون‌ها و آیپد‌های جدید از اپلیکیشن‌های بیشتر، نیاز کاربران به شارژ سریع‌تر و رقابت با دیوایس‌های رده‌بالای مبتنی بر سیستم عامل اندروید اشاره کرد. اپل در حال حاضر برنامه‌ی به‌روز رسانی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس برای بهره‌گیری از سیستم شارژ سریع را هم در دست اجرا دارد؛ بنابراین کاربران آیفون‌های فعلی هم می‌توانند به استفاده از این سیستم امیدوار باشند.

تحلیل‌گران بازار فناوری اعتقاد دارند اپل در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی و با معرفی آیفون‌ها و آیپد‌های ۲۰۱۸، رکورد‌های جدیدی را در میزان فروش ثبت خواهد کرد. بسیاری از کاربران محصولات اپل با توجه به شایعات و اخبار غیر رسمی، از چندی قبل برای خرید این محصولات روزشماری می‌کنند.
این شرکت تنها طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی، توانسته میزان فروش خود را ۳.۱ درصد افزایش دهد. به گزارش وب‌سایت Foxconn، ساخت آیفون‌های ۲۰۱۸ یک ماه زودتر از زمان معمول در سال‌های گذشته آغاز می‌شود. به گفته‌ی کارشناسان این تغییر در زمان ساخت نشانه‌ی پیش‌بینی اپل از فروش بالای محصولاتش در نیمه‌ی دوم سال جاری است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید