چگونه در تابستان پوست سفیدی داشته باشیم؟

چگونه در تابستان پوست سفیدی داشته باشیم؟

گذراندن تعطیلات در کنار دریا و استخر یا استفاده از دستگاه سولاریوم محبوب‌ترین فعالیت این روز‌ها باشد، اما چنین کاری تاثیرات خود را روی پوست شما می‌گذارد ما به شما کمک می‌کنیم تا از این پوست برنزه خود خلاص شوید و به حالت اول خود بازگردید. این نسخه‌های طبیعی را دنبال کنید تا از پوست برنزه خود رهایی یابید.

کد خبر : ۵۹۰۰۵
بازدید : ۱۶۲۶۸
چگونه در تابستان پوست سفیدی داشته باشیم؟
فصل تابستان و گرمای آن می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و شما را دچار گرمازدگی و مشکلات دیگری کند. بیشتر افراد در فصل تابستان دچار مشکلات پوستی خاصی می‌شوند و اگر شما هم جزو این افراد هستید بدانید که تنها نیستید. ترکیب گرمای هوا و تابش شدید آفتاب می‌تواند عوارض بدی برای پوست داشته باشد و از طرف دیگر ترکیب گرما و رطوبت می‌تواند عامل اصلی ایجاد آکنه باشد. اما همه این عوارض قابل پیشگیری هستند به شرطی که از پوست خود در تابستان به درستی مراقبت کنید.
یکی از مهمترین این پرتو ها، «فرابنفش» است که طول موجی کوتاه و انرژی بیشتری نسبت گونه های دیگر پرتو های خورشیدی دارد. این اشعه‌ها ممکن است احساس خوب و هیجان‌انگیزی در شما ایجاد کنند، اما به یاد داشته باشید که اثرات قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مرور زمان ناخوشایند است. بنا به گزارش آکادمی متخصصین پوست آمریکا، یک‌پنجم آمریکایی‌ها در طول زندگی خود به نوعی از سرطان پوست مبتلا می‌شوند.
بیشتر بخوانید: رازهای سلامتی پوست به این ترتیب، تابش شدید خورشید، پیامد‌ها و عوارض اصلی بیماری لوپوس یعنی حساسیت و التهاب پوستی، درد شدید و سختی حرکت مفصلی، خستگی بیش از حد، ضعف و بی اشتهایی ادامه دار را افزایش می‌دهد.
لایه برداری کنید
وقتی پوست خود را لایه‌برداری کنید، سلول‌های مرده پوست‌تان از بین می‌رود. این روش می‌تواند به راحتی پوست برنزه شما را از بین ببرد. وقتی صورت خود را لایه‌برداری می‌کنید از اسکرابی استفاده کنید که دانه‌های ریز نرم داشته باشد تا صورت شما را دچار التهاب یا خراشیدگی نکند. همچنین مراقب باشید اسکراب را با ملایمت استفاده کنید و بیش از حد آن را روی پوست خود نمالید.
چگونه در تابستان پوست سفیدی داشته باشیم؟
زمان لایه‌برداری بدن، می‌توانید از اسکراب‌های معمولی بدن استفاده کنید که حاوی نمک طبیعی هستند. اما اگر پوست شما سخت برنزه و سوخته شده است، سعی کنید تمامی آن را در یک مرحله برندارید، چون ممکن است به پوست شما آسیب برسد.
کمپرس آب سرد
یکی از روش‌های ساده و ارزان درمان آفتاب سوختگی در فصل تابستان است که برای آسیب‌های ورزشی به خصوص در فصل تابستان، راهکار مطلوبی است. کافی است، کمی یخ را داخل کیسه پلاستیکی بریزید و سپس آن را با پارچه‌ای پوشانده و روی پوست خود قرار دهید، تا زمانی که درد تسکین نیافته می‌توانید این کار را ادامه بدهید. حتی اگر بیرون از خانه هستید، میتوانید از آب سرد یا مغازه‌هایی که یخ‌های بسته‌ای می‌فروشند استفاده کرده و این کمپرس را در اختیار داشته باشید.
چگونه در تابستان پوست سفیدی داشته باشیم؟

شکر و گلیسیرین
در یک کاسه یک‌دوم فنجان شکر، چند قطره گلیسیرین و یک‌چهارم فنجان آبلیمو را مخلوط کنید. این اسکراب را روی نواحی برنزه شده پوست خود بمالید. شکر پوست شما را به خوبی لایه‌برداری کرده و گلیسیرین آن را نرم خواهد کرد در حالی که لیمو برنزگی پوست شما را روشن‌تر خواهد کرد.
آبلیمو
آبلیمو از ترکیباتی است که برای از بین بردن رنگ برنزه پوست بسیار استفاده و امتحان شده است. لیمو را قاچ کرده و روی ناحیه‌ای که برنزه شده بمالید. ۲ دقیقه آن را ماساژ دهید و به‌مدت ۱۰ دقیقه آن را به حال خود رها کنید سپس مثل همیشه دوش بگیرید. اسید سیتریک داخل آبلیمو، سلول‌های مرده را از بین می‌برد و در نتیجه پوست برنزه شده به خوبی از بین می‌رود.
چگونه در تابستان پوست سفیدی داشته باشیم؟
با اینکه این شیوه به شما کمک خواهد کرد تا احساس تازگی کنید، اما هنگام به کار بردن آن دقت کنید، اگر پوست‌تان شروع به خارش کرد، آن را سریع بشویید. این امکان هم وجود دارد که پوست شما حساس شود، از این‌رو قادر به تحمل تاثیر این اسید روی پوست‌تان نخواهد بود.
آفتاب گرفتن زیاد ممنوع
تابستان و تبلیغات سولاریوم و آفتاب گرفتن و این موارد! عادت آفتاب گرفتن را ترک کنید. این کار فقط به پوست آسیب می‌رساند؛ راه‌ های بسیار زیادی برای زیباتر دیده شدن هست. ۲۷ درصد سرطان های ایرانیان، سرطان های پوستی است. استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب و برنزه کردن پوست می تواند از علل ابتلا به ملانوم (سرطان سلول های توليدکننده رنگدانه پوست) باشد. به گفته یک فوق تخصص بیماری های خونی، حمام آفتاب و سولاریم، از عوامل بروز سرطان پوست است.
چگونه در تابستان پوست سفیدی داشته باشیم؟
روغن های رطوبت رسان
انواع روغن‌های رطوبت رسان مثل روغن کنجد و مرطوب کننده‌ های ساده برای این کار مناسب اند. با رطوبت‌رسانی شما مانع خشکی شدید پوست و پوسته پوسته شدن آن می‌شوید، شاید لازم باشد روزی چند بار با استفاده از روغن و کرم مرطوب‌ کننده پوست را رطوبت‌ رسانی کنید. رطوبت رسانی به پوست ورزشکاران در فصل تابستان بیش از سایر فصول باید مورد توجه آقایان و بانوان ورزشکار قرار بگیرد.
خواص گوجه فرنگی برای پوست
خواص گوجه فرنگی برای پوست و مو بسیار زیاد و بی شمار است به نحوی که ما در مقاله امروز تنها قادر به بیان بخشی از شگفتی های این سبزی جادویی بوده و تنها در یک جمله کلی می توانیم بگوییم گوجه فرنگی برای سلامتی مفید است و استفاده از آن در داشتن پوستی سالم و بی عیب و نقص و موهایی براق و زیبا واقعا معجزه خواهد نمود.
چگونه در تابستان پوست سفیدی داشته باشیم؟
کشک و زردچوبه
کشک هم مانند لیمو، اسید طبیعی دارد و به از بین بردن برنزگی پوست کمک می​کند. مقداری ماست خنک را در یک کاسه هم زده و اندکی زردچوبه به آن اضافه کنید. آن را به‌صورت، گردن و نواحی برنزه شده بمالید. بگذارید ۳۰ دقیقه بماند تا کاملا خشک شود و سپس آن را با آب سرد بشویید. زردچوبه نیز کمک خواهد کرد تا درخششی روی پوست شما به‌وجود آید که رنگ برنزه آن را به راحتی بپوشاند.
چگونه در تابستان پوست سفیدی داشته باشیم؟

سیب‌زمینی
سیب‌زمینی تنها به درد درست کردن غذا‌های خوشمزه برای حس چشایی شما نیست بلکه می‌تواند روی پوست هم معجزه کند. برای کمرنگ کردن برنزگی روی پوست، آب سیب‌زمینی را روی آن بزنید. برای تاثیر بیشتر می‌توانید به آب سیب‌زمینی یک قاشق سوپ‌خوری آبلیمو هم اضافه کنید. این معجون را با پنبه روی پوست‌تان بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. این کار را هر روز انجام دهید تا رنگ طبیعی پوست‌تان به حالت اول بازگردد.
چگونه در تابستان پوست سفیدی داشته باشیم؟
کرم های ضد آفتاب
کرم ضدآفتاب بهترین دفاع در برابر آفتاب سوختگی و سرطان پوست است که به شکل‌های لوسیون، کرم، پماد، ژل و اسپری در دسترس است. برخی از این کرم‌ها، رنگ و جلوه‌ی خاصی هم به پوست می‌بخشند.
لباس
حتما از کلاه مناسب استفاده کنید تا اشعه‌های مضر آفتاب به پوست سر و گوش‌هایتان نرسد. کلاه‌هایی که لبه‌های پهن دارند و از گوش‌هایتان هم محافظت می‌کنند، انتخاب مناسبی هستند. برای جلوگیری از مشکلات پوستی، حتی الامکان از رنگ‌های روشن و سفید پرهیز کنید. زیرا آفتاب را روی صورت تان منعکس می‌کنند.
بیشتر بخوانید: عسل، درمانی برای آثار سوختگی نرم‌کننده‌ی لب
لب یکی از قسمت‌هایی است که مستعد ابتلا به سرطان پوست و لب است زیرا زیاد در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرد. لب‌های خشک و ترک‌خورده که استفاده از لیپ بالم یا وازلین هم کمکی به بهتر شدن‌شان نمی‌کند ممکن است نشان‌دهنده‌ی «کراتوز اکتینیک» باشند. این بیماری مرحله‌ی اولیه‌ی ابتلا به سرطان پوست است که قابلیت پیشرفت کردن و تبدیل شدن به انواع کشنده‌تر این بیماری را دارد. افراد اغلب فراموش می‌کنند به لب‌های خود ضدآفتاب یا لیپ بالم بزنند یا دائم به آنها زبان می‌زنند.
عینک آفتابی
عینک‌های آفتابی بزرگ که سایه‌های بزرگ روی صورت ایجاد می‌کنند. متاسفانه باور عمومی آن است که هر اندازه رنگ شیشه عینک تیره تر باشد، قدرت بیشتری در برابر نور آفتاب خواهد داشت و برای سلامتی چشم مناسب تر است. اما در واقع، شیشه‌های تیره مناسب افرادی است که چشم‌های حساس به نور دارند یا در فضاهایی که نور خورشید بسیار شدید است، کار می‌کنند.
چگونه در تابستان پوست سفیدی داشته باشیم؟
اگر از خانه خارج می شوید:

کرم ضدآفتاب‌ به پوست خود بزنید

کلاه بگذارید

عینک آفتابی بزنید

پوستتان را با لباس مناسب بپوشانید

اگر متوجه علائم یکی از آسیب های پوستی که در بالا ذکر شد، گشتید، به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید
سخن آخر
جدای از اینها، می‌توانید از خمیر چوب صندل، عسل و پوست انبه یا موز له شده برای از بین بردن رنگ برنزه پوست خود استفاده کنید. اما بهترین کار این است که قبل از رفتن به مکان‌های آفتابی وسایل و ابزار پیشگیرانه را همراه داشته باشید. همیشه عینک آفتابی بزنید و برای محافظت از خودتان در برابر نور مستقیم خورشید از کرم‌های ضد‌آفتاب استفاده کنید. آب‌رسانی به پوست را فراموش نکنید که امری بسیار مهم برای سلامت نگه داشتن پوست و کاهش تاثیرات اشعه‌های آسیب‌رسان آفتاب است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید