شیر سوسک مغذی‌ترین غذای جهان

شیر سوسک مغذی‌ترین غذای جهان

یک تیم بین المللی از دانشمندان در قسمت میانی مجرای هاضمه سوسک‌ها در سال ۲۰۱۶ پروتئین کریستالین یافتند.

کد خبر : ۵۹۱۶۲
بازدید : ۱۳۲۰۶
دانشمندان تصور می‌کنند شیر سوسک می‌تواند به یکی از مغذی‌ترین غذا‌ها تبدیل شود!
فرادید | یک تیم بین المللی از دانشمندان در قسمت میانی مجرای هاضمه سوسک‌ها در سال ۲۰۱۶ پروتئین به شکل کریستال یافتند. دلیل این مسئله چیست؟

شیر آن‌ها یعنی چهار برابر مغذی‌تر از شیر گاو است و محققان معتقدند که این می‌تواند تغذیه‌ای کلیدی برای جمعیت رو به رشد آینده باشد.

اگرچه اکثر سوسک‌ها شیر تولید نمی‌کنند، اما سوسک‌های Diploptera punctate که تنها به عنوان سوسک‌های تولید مثل کننده شناخته می‌شوند، بررسی‌های بر روی آن‌ها نشان داده است که گونه‌ای از "شیر" حاوی پروتئین کریستالینی برای تغذیه نوزادان خود پمپ می‌کنند.

در حقیقت تولید شیر آن هم توسط یک حشره بسیار شگفت انگیز است -، اما پژوهشگران مجذوب این واقعیت هستند که تنها یک کریستال پروتئینی بیش از سه برابر مقدار انرژی موجود در میزان مشابه شیر گاو وحشی دارد (و همچنین در میزان کالری چیزی بیشتر از شیر معمولی گاو است).
بیشتر بخوانید: زنی که عاشق مزه سوسک‌ است! واضح است که دوشیدن شیر یک سوسک گزینه مطلوبی نیست، بنا براین تیم بین المللی دانشمندان به رهبری محققان Institute of Stem Cell Biology and Regenerative Medicine در کشور هند تصمیم گرفته اند به دنبال ژن مسئول تولید کریستال پروتئینی شیر باشند، و این مسئله نیازمند تکرار‌های مجدد آزمایش‌ها است.

Sanchari Banerjee، یکی از اعضای تیم در مصاحبه با Times of India در سال ۲۰۱۶، گفت: "کریستال‌ها مانند یک غذای کامل هستند - آن‌ها حاوی پروتئین، چربی‌ها و قند می‌باشند. اگر به دنبال تغذیه مغذی هستید باید بدانید کریستال‌های پروتئینی دارای تمامی اسید‌های آمینه ضروری هستند".

شیر منبع مناسبی از کالری‌ها و مواد مغذی می‌باشد.

Subramanian Ramaswamy که رهبری این پروژه را بر عهده داشت، گفت: "زمان توزیع آن به عنوان ماده غذایی فرا رسیده است".

"اگر به غذایی کامل، با کالری بالایی نیاز دارید، آن‌ها می‌توانند گزینه مناسبی باشند".

البته به یاد داشته باشید که منبع پروتئنی متراکم برای افرادی که سعی در از دست دادن وزن دارند، هرگز مناسب نخواهد بود و احتمالا برای اکثر افراد که در حال حاضر بیش از حد کالری مصرف می‌کنند و ایده آل می‌باشد.

اما برای افرادی که تلاش می‌کنند مقدار معینی کالری روزانه دریافت کنند، این می‌تواند روشی سریع و آسان برای دریافت کالری و مواد مغذی باشد.

Ramaswamy گفت: "آن‌ها بسیار پایدار هستند و می‌توانند به عنوان مکمل پروتئینی فوق العاده مورد مصرف قرار بگیرند".

در حال حاضر محققان به دنبال بررسی‌های بیشتری هستند و امیدوارند که مخمری در مقیاس بسیار بزرگ‌تر از کریستال‌ها - که کمی کار آمد‌تر (ناخالصی کمتری) داشته باشند، تولید کنند در حقیقت این عمل با استخراج از شیر سوسک‌ها انجام می‌شود.

بله... ما نیز ۱۰۰ درصد متقاعد نشده ایم. اما اگر به کمبود مواد غذایی کمک کند باید با مصرف این گونه مواد غذایی کنار بیاییم.

این تحقیق در IUCrJ، مجله اتحادیه بین المللی International Union of Crystallography انتشار یافته است.

یک نسخه از این مقاله برای اولین بار در ژوئیه ۲۰۱۶ منتشر شد.

منبع: sciencealert
ترجمه: وب سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    باز مزخرف نوشتی تابی

    • ناشناس ارسالی در

      عزیزم شماکه بدتر ... نوشتی. این سایت تابیه؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید