برلیانس کراس C3؛ قیمت، مشخصات و همه آن چیزی که باید بدانید

برلیانس کراس C3؛ قیمت، مشخصات و همه آن چیزی که باید بدانید

قیمت فعلی برلیانس C3 کراس برگ برنده این خودرو در بازار آشفته کنونی است. با اینکه قیمت 67 میلیون تومانی این خودرو در کارخانه و بهای 73 میلیونی اش در بازار واقعا گران است و توجیه زیادی ندارد اما با توجه به رشد چشمگیر قیمت محصولاتی نظیر لیفان X50 یا رنو ساندرو استپ وی که به ترتیب به 80 و 89 میلیون تومان رسیده اند، به نظر می رسد خرید برلیانس اقدامی صحیح باشد که ارزش بیشتری را در مقایسه با دیگر رقبا عاید خریداران کند.

کد خبر : ۵۹۶۳۳
بازدید : ۸۱۰۶
c3 معرفی کامل برلیانس کراس
این خودروی چینی که از قضا طرحی زیباتر و امکاناتی بیشتر از استپ‌وی دارد، در ابتدا با قیمتی 58 تا 59 میلیون تومانی وارد بازار شد و به لطف مشخصاتی مشابه با ساندرو استپ‌وی توانست نظرات را به سمت خود جلب کند. تا قبل از ورود این خودرو محصولاتی مثل راین D60، لیفان x50 و دانگ فنگ H30 کراس در این بخش حضوری کمرنگ داشتند اما حالا به نظر می‌رسد همه‌چیز به نفع پارس خودرو است و اتومبیل توانمند برلیانس در این بخش، می‌توانند سلطه به خوبی جای استپ وی را در در این کلاس برای سازنده وطنی بگیرد. این خودرو که یک هاچ‌بک کراس متوسط است هم‌اینک در بازار قیمتی 75 میلیون تومانی دارد و به لطف مجموعه‌ای از رنگ‌های جذاب و آپشن‌های رفاهی یکی از گزینه‌های اصلی خریداران در رنج قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان است.

طراحی بدنه
به لطف خطوط مستحکم و جانداری که استودیو طراحی پینین فارینا روی بدنه برلانس رسم کرده، این هاچ‌بک کراس چینی جاذبه بالایی برای مصرف‌کنندگان ایرانی که به طراحی علاقمندند دارد. اساسا دلیل موفقیت برلیانس در سری H320 همین نکته است ضمن اینکه عجین شدن نام این برند با خودروساز آلمانی یعنی ب.ام.و سبب شده دید متفاوتی نسبت به برلیانس در بین مشتریان ایجاد شود.
قیمت فعلی برلیانس سی3 کراس برگ برنده این خودرو در بازار آشفته کنونی است. با اینکه قیمت 67میلیون تومانی این خودرو در کارخانه و بهای 73 میلیونیاش در بازار واقعا گران است و توجیه زیادی ندارد اما با توجه به رشد چشمگیر قیمت محصولاتی نظیر لیفان ایکس50 یا رنو ساندرو استپوی که به ترتیب به 80 و 89 میلیون تومان رسیدهاند، به نظر میرسد خرید برلیانس اقدامی صحیح باشد که ارزش بیشتری را در مقایسه با دیگر رقبا عاید خریداران کند.
یکی از محاسن مهم خودروی کراس C3 شباهت‌های ظریف با هاچ‌بک ب.ام.و سری1 است که مخصوصا در نمای کناری و جلو المان‌های مشابه هر دو خودرو، موجبات توفیق بیشتر برلیانس در ایران شده در عین حال، امکاناتی چون روف ریل،‌ پوشش سیاه رنگ گلگیرها، تایر اسپورت و نوار نقره‌ای رنگ روی رکاب در مقایسه با برلیانس H320 ابهت و خشونت بیشتری به کراس C3 بخشیده است.
بیشتر بخوانید : پنج رقیب برای شکست رنو ساندرو استپ‌وی
از نظر طراحی بیرونی نیز ایراد خاصی دیده نمی‌شود و این مدل نیز مانند دیگر مدل‌های برلیانس از ظاهر هماهنگ و قابل قبولی بهره می‌برد. در کل اگر بخواهیم راجع به برلیانس کراس C3 قضاوتی عادلانه داشته باشیم، باید بگوییم این هاچ‌بک کراس چینی طرح نسبتا زیبایی داشته و بر رقبای خود در این کلاس برتری دارد.

نمای داخلی
نمای داخلی برلیانس کراس C3 گرچه فاقد هرگونه هیجان بصری یا طراحی فضایی مخصوص برندهای شرقی است اما نظم و ترتیب مناسبی داشته و به لطف متریال متنوع که سطح کیفی متوسط رو به پایینی دارند، موجبات رضایت مشتریان را فراهم آورده است. از آنجا که رقیب مستقیم برلیانس کراس C3 خودروهایی نظیر رنو ساندرو استپ‌وی و چری X22 هستند، می‌توان با اندکی اغماض این محصول را بالاتر از دو رقیب دیگر در بخش چیدمان داخلی دانست.
قیمت برلیانس کراس C3 مشخصات برلیانس کراس C3 تصاویر برلیانس کراس C3 کراس اوور کراس C3 برلیانس برلیانس کراس C3 اتوماتیک برلیانس کراس C3 موتور 1650 اتوماتیک موتور جدید برلیانس کراس برلیانس کراس سی3 برلیانس سی کراس برلیانس اچ320 برلیانس اچ 330 برلیانس پارس خودرو
یک غربیلک فرمان 3پره با فرمی نسبتا مدرن، یک مستطیل کشیده برای داشبورد و رودری‌هایی پوشیده از پلاستیک روشن مهمترین مواردی است که به محض نشستن در کابین کراس C3 جلب توجه می کند. با این تفاسیر چنان که گفتیم طراحی داخلی خودرو کمی ساده و قدیمی است. البته استفاده از رنگ‌های کرم و سیاه در داشبورد، روح بهتری را در این فضا دمیده و باعنایت به سطح نه چندان مناسب اتاق محصولات رقیب، می‌توان به برلیانس نمره متوسط رو به بالایی در این بخش داد. با اینکه ارگونومی داشبورد مناسب است و کیفیت قطعات به کار رفته نیز راضی‌کننده به نظر می‌رسند ولی کراس C3 نمی‌توان در بلندمدت رضایت کامل مشتریان را جلب کند چرا که طبق گزارش برخی از خریداران، ایرادات برقی خودرو در کنار مشکلات مونتاژ همچنان کراس C3 را محصولی ناکامل نشان می‌دهد که تا رسیدن به استانداردهای بالای صنعت خودرو راه درازی دارد.

ابعاد و گنجایش
قیمت فعلی برلیانس سی3 کراس برگ برنده این خودرو در بازار آشفته کنونی است. با اینکه قیمت 67میلیون تومانی این خودرو در کارخانه و بهای 73 میلیونیاش در بازار واقعا گران است و توجیه زیادی ندارد اما با توجه به رشد چشمگیر قیمت محصولاتی نظیر لیفان ایکس50 یا رنو ساندرو استپوی که به ترتیب به 80 و 89 میلیون تومان رسیدهاند، به نظر میرسد خرید برلیانس اقدامی صحیح باشد که ارزش بیشتری را در مقایسه با دیگر رقبا عاید خریداران کند.
بزرگترین مزیت برلیانس سی‌کراس در مقابل رقبای فرانسوی خود همین بخش ابعاد و گنجایش است که علیرغم قیمت کمتر خودرو، مالک خودرو را در وضعیت کاملا بهتری قرار می‌دهد. طول، عرض و ارتفاع برلیانس کراس C3 به ترتیب معادل 4.21، 1.79و 1.52متر است که با کنار هم قراردادن آنها می‌توان به راحتی نتیجه گرفت برلیانس کراس C3 در این بخش یک پیشنهاد وسوسه کننده است. به لطف فاصله بین دو محور 2.58 متری کراس سی3، سرنشینان هم صندوق بار بزرگتری دارند و هم نشیمن بهتری را در سفرهای طولانی تجربه خواهند کرد.

وضعیت فنی
این خودرو که ابتدا با موتور 1500سی‌سی به بازار عرضه شد مدتی است همانند دیگر خودروهای سری 300 برلیانس با موتور 1650سی‌سی روانه بازار مصرف شده که هم عملکرد نرم‌تری داشته و هم با قدرت بیشتری راننده را در مانورهای سریع یاری می‌کند. موتور قبلی که با حجم دقیق 1498 سی‌سی از توانی معادل 104 اسب بخار برخوردار بود، به لطف تکنولوژی مناسب ساخت و تولید برلیانس که مستقیما از پشتیبانی ب.ام.و آلمان و رنو فرانسه برخوردار بوده راننده کراس سی3 را قادر می‌ساخت حداکثر گشتاوری معادل 138نیوتن‌متر گشتاور را در دور موتور 3800 زیر پای خود احساس کند. ایراد اساسی این موتور اما به واسطه وزن بالا و 1245کیلوگرمی بدنه بود که موجب می‌شد اندکی کشش C3 کراس ضعیف احساس شود. تغییر حجم و نوع موتور به یک نمونه 4سیلندر جدید و 1650 سی‌سی که از توان و گشتاوری برابر با 114اسب بخار و 154نیوتن‌متر برخوردار بود، بخش زیادی از مشکلات برلیانس C3 کراس را حل نمود.
برلیانس کراس C3؛ قیمت، مشخصات و همه آن چیزی که باید بدانید

با انجام آزمایش های متعدد با همکاری شرکت هیوندایی پاورتک، موتور وگیربکس جدید با شرایط جاده ها و آب و هوای کشور کالیبره شده و تمام آزمایش های فنی و کیفی شرکت بازرسی و استاندارد را نیز با موفقیت گذرانده است. موتور 1650 سی سی جدید علاوه بر افزایش گشتاور و قدرت، نسبت به نمونه های مشابه دارای مصرف سوخت کمتری بوده و منطبق با استانداردهای آلایندگی یورو 5 است.
بیشتر بخوانید : بازار خودرو پوست می‌اندازد
این خودرو که از رینگ و لاستیک 16اینچی اسپورت مشابه با استپ‌وی سود می‌برد، به واسطه برخی تنظیمات پارس خودرو، از سیستم فنربندی به نسبت خشک‌تری سود برده که همین عامل کار را برای انجام عملیات آفرود در سطحی پایین مهیا می‌کند. برلیانس کراس C3 به مدد استفاده ازسيستم تعلیق مستقل مك فرسون در جلو و نیز سيستم نيمه مستقل ميل پيچشي در بخش عقب در شهرها یک سواری متعادل و در جاده پایداری خوبی از خود بروز می‌دهد. دیکس‌های 9 اینچی ترمز در جلو و عقب در کنار فرمان برقی تقويت شده که از نوع دنده شانه‌اي است، کار هدایت خودرو را ساده‌تر می‌کنند ضمن اینکه سیستم تهویه دیسک‌های ترمز جلو در کنار دو سيستم ترمز ABSو EBD به بهبود عملکرد ترمزگیری خودرو کمک شایانی می‌نمایند.

امکانات و موارد ایمنی
از جمله امکاناتی که روی مدل کراس C3 برلیانس نصب شده می‌توان به سامانه تهویه مطبوع، سیستم الکتریکی تنظیم هوای ورودی، سانروف برقی، سنسور دنده عقب، بسته شدن پنجره ها با استفاده از ریموت کنترل، قابلیت تنظیم صندلی راننده در 8 جهت به همراه تنظیم گودی کمر، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، قفل مرکزی به همراه کنترل از راه دور، سیستم رهیاب GPS، تنظیم الکتریکی آینه های جانبی، میله فرمان جمع شونده، قفل اتوماتیک درها هنگام رسیدن به سرعت 20 کیلومتر، باز شدن اتوماتیک درها هنگام تصادف، سیستم ضد سرقت موتور، سیستم هشدار روشن بودن چراغ، یادآوری صوتی باز بودن کمربند ایمنی، صندلی عقب با قابلیت پشتیبانی ایزوفیکس، سیستم الکترومغناطیس باز کردن در صندوق عقب، ریل سقفی و رکاب جانبی، مجهز به اسپویلر، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کامپیوتر سفری، تنظیم نور صفحه کیلومتر وغربیلک فرمان چرمی مجهز به دکمه تنظیم صدا اشاره کرد.
برلیانس کراس C3؛ قیمت، مشخصات و همه آن چیزی که باید بدانید
وضعیت ایمنی برلیانس C3 کراس مشخص نیست. با اینکه تقریبا هیچ نتیجه مشخصی از جستجو در فضای وب برای آزمایش تصادف این خودرو یه دست نیامد اما داشتن صندلی ایزوفیکس، چند نوع سیستم ترمز، 2 کیسه هوا و ساختار بدنه مقاوم به خریداران این فرصت را می‌دهد که در این محصول اندکی بیشتر احساس امنیت کنند.

چشم انداز بازار
قیمت فعلی برلیانس C3 کراس برگ برنده این خودرو در بازار آشفته کنونی است. با اینکه قیمت 67 میلیون تومانی این خودرو در کارخانه و بهای 73 میلیونی‌اش در بازار واقعا گران است و توجیه زیادی ندارد اما با توجه به رشد چشمگیر قیمت محصولاتی نظیر لیفان X50 یا رنو ساندرو استپ‌وی که به ترتیب به 80 و 89 میلیون تومان رسیده‌اند، به نظر می‌رسد خرید برلیانس اقدامی صحیح باشد که ارزش بیشتری را در مقایسه با دیگر رقبا عاید خریداران کند.
مصرف سوخت مناسب، آلایندگی کمتر نمونه جدید برلیانس کراس C3 در کنار شبکه تامین قطعات و خدمات پس از فروش گسترده کمک خواهد کرد اندازه بازار این شاسی‌بلند کوچک چینی در ماه‌های آینده باز هم افزایش پیدا کند. برلیانس کراس C3 با اینکه محصولی 100درصد هم‌تراز با معیارهای جهانی نیست ولی در مقایسه با دیگر ساخته‌های چینی اتومبیلی قابل قبول است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید