ماجرای مسعود شجاعی و بسیج دانشجویی

ماجرای مسعود شجاعی و بسیج دانشجویی

شاید تا قبل از آغاز جام جهانی تصور اینکه نام مسعود شجاعی در کنار بسیج دانشگاه اهواز قرار بگیرد، چیزی شبیه به خواب و خیال بود. همان زمان که حتی در بیلبورد خیابان ولیعصر نیز به جای تصویر او در ترکیب تیم ملی، تصویر بازیکن دیگری را جایگزین کردند.

کد خبر : ۶۰۰۱۰
بازدید : ۳۰۳۰
ماجرای مسعود شجاعی و بسیج دانشجویی
فرید عطارزاده | مسعود شجاعی روی همه سلبریتی‌های مجازی را سفید کرد. او یک تنه جور همه را کشید. حتی ما مردم عادی آقا مسعود بی خیال پست‌های اینستاگرامی و لایک‌ها شد و رفت به همان جا که متولدش بوده و به آن عرق دارد.
شاید تا قبل از آغاز جام جهانی تصور اینکه نام مسعود شجاعی در کنار بسیج دانشگاه اهواز قرار بگیرد، چیزی شبیه به خواب و خیال بود. همان زمان که حتی در بیلبورد خیابان ولیعصر نیز به جای تصویر او در ترکیب تیم ملی، تصویر بازیکن دیگری را جایگزین کردند.
ماجرای مسعود شجاعی و بسیج دانشجویی
آن زمان گمان کردیم باز هم در دو قطبی‌های مرسوم دنیای سیاست گیر خواهیم کرد و فضا تندتر و تندتر خواهد شد. احساس می‌کردیم برخی اصولگرایان با پیشینه ذهنی که از مسعود شجاعی داشتند (به دلیل بازی او در مقابل یک تیم باشگاهی رژیم صهیونیستی) اجازه فضای تعامل و گفت و گو با او را دیگر نخواهند داد.
مخصوصا آنکه مسعود شجاعی در مورد مسائل اجتماعی خیلی صریح صحبت می‌کرد. از ورود زنان به استادیوم گرفته تا مشکلات اجتماعی و اقتصادی مردم. شجاعی، اما نشان داد راه‌های سیاست ورزی را هم خوب بلد است و می‌داند از پیچ‌های خطرناک چگونه عبور کند. در همان زمان بازی‌های جام جهانی، خبرنگاری خارجی در نشست خبری از مسعود شجاعی در مورد مسئله ورود زنان ایرانی به استادیوم پرسید و احتمالا با توجه به سابقه‌ای که از مسعود شجاعی در ذهن داشت، گمان می‌کرد قرار است از او حرف‌های جنجالی بیرون بکشد.
بی شتر بخوانید: ماجراجویی شجاعی در یونان
کاپیتان ایران، اما هوشمندتر از این حرف‌ها بود و گفت:: «ما برای ورزش اینجا جمع شدیم و اجازه دهید مشکلاتمان را درون خانواده خودمان حل کنیم.» او، اما بازی‌های دلچسبی در جام جهانی انجام نداد و منتقدانش
بیشتر از قبل شدند. مسعود شجاعی، اما وقتی به ایران بازگشت، همچنان روی اصول خود ایستاد و شش روز پیش در مورد مشکلات آب جنوب کشور نوشت.
لحنش اش، اما به شدت تند و تیز بود و بسیاری از خط قرمز‌های مرسوم را نداشت. از اینجا به بعد باید یک دست مریزاد به بچه‌های بسیج دانشگاه چمران اهواز بگوییم. انتظار نداشتیم با توجه به نوع موضع گیری‌های مسعود شجاعی از او دعوت کنند تا برای کمک به مردم آبادان به آنجا برود.
آن‌ها نشان دادند هنوز هم می‌توان امیدوار بود در بحران‌های ملی، جهت گیری‌های عجیب و غریب سیاسی را کنار گذاشت و همه دست به دست هم دهند. مسعود شجاعی هم بدون توجه به همه جناح بندی‌های سیاسی، سریعا خودش را به آنجا رساند و آستین‌ها را بالا زد. درست در روز‌هایی که هم بازی اش بوشهری او در تیم ملی این روز‌ها مشغول موتور سواری در بوشهر است و عکس‌های خود را در اینستاگرام منتشر می‌کند...

داستان یک دعوت
سایت خبرآنلاین در مورد این اتفاق نوشته: «بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز از شجاعی خواست که با توجه به دغدغه هایش، در مناطق محروم حضور یابد، اقدامی که با پاسخ مثبت بازیکن تیم ملی روبه رو شد و او اعلام کرد که هرچه زودتر هماهنگی‌های لازم را انجام داده و به مناطق محروم خواهد آمد.
شجاعی پوستر گروه جهادی شهید چمران اهواز را به منظور کمک به مردم خوزستان در صفحه شخصی اش قرار داد و از آن‌ها تشکر کرد. شجاعی به دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز رفت و پس از گفت و گو در خصوص کمک به خرمشهر و آبادان اعلام کرد که مبلغی به عنوان کمک از سوی اعضای تیم ملی فوتبال پرداخت می‌شود. همچنین سه دستگاه آب شیرین کن نیز در اختیار مناطق محروم قرار داده خواهد شد.
ماجرای مسعود شجاعی و بسیج دانشجویی شجاعی تأکید کرده که این کمک‌ها از طرف شخص او نیست و از طرف بازیکنان تیم ملی است. شجاعی که اصالتا آبادانی است در نشست با اعضای بسیج دانشگاه شهید چمران درباره بسیاری از مسائل که از سوی خودش مطرح شده بود، صحبت کرد و در نهایت طرفین به این نتیجه رسیدند که هدف اصلی هر قشر و تفکری کمک به هموطنانی است که شرایط سختی را سپری می‌کنند.»
رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه چمران نیز در مورد ماجرای دعوت از مسعود شجاعی نوشته: «وقتی دیدیم آقای شجاعی پست‌های اجتماعی می‌گذارد، خواستیم از ایشان دعوت کنیم بیایند و شرایط اینجا را از نزدیک ببینند. دانشجویان بعد از فصل امتحانات آمده اند در مناطق محروم و در گرمای بالای ۶۰ درجه ساکن شده اند و به مردمی که از تشنگی در حال تلف شدن هستند در حال کمک رسانی هستند و از آقای شجاعی دعوت کردیم تا بیایند و از نزدیک شاهد باشند.
بیایند و کنار ما در این کمک به مردم حاضر باشند. علاوه بر این احساس کردیم ایشان دغدغه این را دارند که کمک کنند به مردم محروم و تشنه استان، این فرصت را غنیمت شمردیم تا ایشان حضور داشته باشند و شرایط حضور ایشان را فراهم می‌کنیم.
خوشبختانه ایشان هم استقبال کردند و همچنین در حال جمع آوری کمک‌های مردمی هستند تا هرچه زودتر مشکل مردم حل شود... فکر کنم این بستر خوبی باشد تا بچه حزب اللهی‌ها که پای کار هستند و فعالیت‌های فرهنگی می‌کنند باب گفت و گو با سلبریتی‌ها برایشان باز شود.
این چهره‌ها بیایند ببینند که چه کار‌های فرهنگی در حال انجام شدن است. تعبیری که ما داریم این است که کار فرهنگی تمیز یعنی اینکه از چهره‌هایی مثل آقای شجاعی بخواهیم کنارمان باشد. این رفتار ایشان نشان داد که پای کار هستند و این خیلی خوب است. منتظرشان هستیم تا در منطقه حاضر شوند و با مردم و بچه‌های جهادگر دیدار داشته باشند. ایشان استوری این موضوع را منتشر کردند و این روحیه شان برای ما ارزشمند است.»
یک سیاستمدار ملی
از حالا به بعد باید مسعود شجاعی را یک سیاستمدار واقعی بدانیم؛ سیاستمداری وطن پرست که جناح بندی‌های مرسوم را کنار گذاشته و با هوشمندی در قامت یک مصلح اجتماعی قدم می‌گذارد. اتفاقی که از بسیاری از سیاستمداران انتظار داریم اما...
منبع: روزنامه هفت صبح
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید