کیک باقلوا

کیک باقلوا

به وسیله یک قلم‌مو قالب کیک را کمی روغن مالیده و آردپاشی کنید. مایه کیک را داخل قالب ریخته و کیک را برای چهل دقیقه داخل فر قرار دهید.

کد خبر : ۶۰۰۶۴
بازدید : ۲۱۷۷
کیک باقلوا از آن کیک‌های خوشمزه است که به عنوان عصرانه با یک لیوان نوشیدنی خنک در فصل داغ تابستان روزتان را خواهد ساخت. با ما همراه باشید تا طرز تهیه این کیک ترد و لذیذ را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه کیک باقلوا
۳ عدد تخم مرغ
۱ پیمانه شکر
دوسوم پیمانه شیر
یک‌چهارم قاشق چای‌خوری وانیل
یک‌دوم پیمانه پودر نارگیل
۲ پیمانه آرد سفید
۲ قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر
یک‌سوم پیمانه روغن
کیک باقلوا
مواد شربت
۱ پیمانه آب
۲ پیمانه شکر
یک‌چهارم پیمانه گلاب
۲ قاشق غذاخوری زعفران حل شده
مواد مزین
۱ عدد زرده تخم مرغ
۱ قاشق چای‌خوری زعفران دم کرده
۱ قاشق چای‌خوری پودر شکر
طرز تهیه کیک باقلوا

فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.

داخل یک کاسه تخم مرغ‌ها و وانیل را بزنید تا حجم آن دو برابر شود. سپس به طور آهسته و طی چند مرحله شکر را اضافه کنید و با دور متوسط همزن بزنید تا مایع کشداری حاصل شود.

روغن را اضافه کرده و دوباره هم بزنید سپس شیر را اضافه و یم دقیقه دیگر هم بزنید.
در یک کاسه جداگانه بیکینگ پودر را به آرد اضافه کرده و مقدار خیلی کمی نمک اضافه کنید. سپس آرد را روی مواد الک کرده و پودر نارگیل را نیز اضافه کنید و با همزن بزنید تا یکدست و نرم شود.

به وسیله یک قلم‌مو قالب کیک را کمی روغن مالیده و آردپاشی کنید. مایه کیک را داخل قالب ریخته و کیک را برای چهل دقیقه داخل فر قرار دهید.

در این فاصله‌ای که کیک داخل فر است، مواد مزین و شربت را درست می‌کنیم. برای درست کردن مزین، زرده و پودر شکر و زعفران را با هم مخلوط کرده و خوب هم بزنید. تمام مواد لازم شربت را نیز با هم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا مثل عسل قوام پیدا کند.

وقتی کیک پخته شد، آن را از فر بیرون آورده و با قلمو مواد مزین را روی آن بمالید. به دلخواه خشکبار روی کیک بریزید و مجددا کیک را به مدت ۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا روی آن طلایی شود.
بعد از طلایی شدن آن را از فر در آورده و شربت را روی آن می‌ریزیم تا کاملا به خورد کیک برود.
کیک باقلوا آماده است.

منبع:کتاب کاله
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید