سانگ یانگ رکستون G4، سنگ خوش‌تراش کره‌ای
نگاهی به عرضه نسل نو شاسی‌بلند سانگ یانگ در ایران

سانگ یانگ رکستون G4، سنگ خوش‌تراش کره‌ای

با آنکه رکستون در بازارهای جهانی در دو تیپ تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل عرضه می شود، اما نمونه های وارداتی به ایران همگی از نوع دو دیفرانسیل خواهد بود.ضمن آنکه رکستون با بهره گیری از سامانه جدید «کنترل حرکت در مسیرهای شیب دار»، به خودرویی پایدار در مسیرهای صعب العبور تبدیل شده که امتیاز ویژه ای برای یک شاسی بلند به شمار می آید.
کد خبر: ۶۰۶۵۰
بازدید : ۱۴۲۲
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
فرادید، ارسلان سلیمانیان| نیازی به گفتن نیست که بازار خودروی ایران حال و روز خوشی ندارد. از یک سو تصمیم غیرمترقبه ترامپ مبنی بر خروج آمریکا از برجام و به دنبال آن ایجاد نوسانات شدید ارزی و از سویی دیگر تصمیمات غیرکارشناسی و خلق الساعه در حوزه واردات خودرو به ایران سبب شده تا این بازار دچار تلاطم کم سابقه ای شود.
 
زمستان سال گذشته که رکستون جدید در ایران معرفی شد، صحبت از قیمت 300 میلیون تومانی برای این خودرو بود. اما ناگفته پیداست که با شرایط جدید بازار، قیمت رکستون نیز دستخوش تغییرات آنچنانی خواهد شد. به نظر می رسد باید خودمان را برای رویارویی با قیمت بیش از نیم میلیارد تومانی رکستون در چند هفته آینده، آماده کنیم!
نمای جلو سانگ یانگ رکستون G4
 
در این بین هرچند دیگر خبری از عرضه محصولات جدید به گوش نمی رسد، اما برخی شرکت ها که پیش از ممنوعیت واردات خودرو، اقدام به معرفی و فروش محصولات جدید کرده بودند، این محصولات را به صورت محدود به دست مشتریان خود می رسانند.
 
زمستان سال گذشته که رکستون جدید در ایران معرفی شد، صحبت از قیمت 300 میلیون تومانی برای این خودرو بود. اما ناگفته پیداست که با شرایط جدید بازار، قیمت رکستون نیز دستخوش تغییرات آنچنانی خواهد شد. به نظر می رسد باید خودمان را برای رویارویی با قیمت بیش از نیم میلیارد تومانی رکستون در چند هفته آینده، آماده کنیم!
نمای عقب سانگ یانگ رکستون G4
 
یکی از این محصولات نورسیده، شاسی بلند سایز بزرگ «سنگ یانگ» یعنی مدل رکستون است. شاسی بلندی جذاب که اواخر سال گذشته در ایران معرفی شد و احتمالا تا چند هفته دیگر قدم در خیابان های کشورمان خواهد گذاشت.

این بار، خوش استیل!
بدون تعارف و اغراق، سالها بود که محصولات سنگ یانگ را با صفاتی چون «زشت» و «بدقواره» می شناختیم! نسل قبلی رکستون نیز از این زشتی ارثی در امان نبود و به ندرت مورد پسند مشتریان مشکل پسند واقع می شد. اما در چند سال گذشته و بعد از تغییرات مدیریتی در دپارتمان طراحی سنگ سانگ، بالاخره شاهد محصولات زیبایی از این شرکت کره ای بودیم. هرچند هنوز هم آنها در مقوله طراحی با دیگر هموطنان خود یعنی هیوندای و کیا، فاصله بسیاری دارند.
 
زمستان سال گذشته که رکستون جدید در ایران معرفی شد، صحبت از قیمت 300 میلیون تومانی برای این خودرو بود. اما ناگفته پیداست که با شرایط جدید بازار، قیمت رکستون نیز دستخوش تغییرات آنچنانی خواهد شد. به نظر می رسد باید خودمان را برای رویارویی با قیمت بیش از نیم میلیارد تومانی رکستون در چند هفته آینده، آماده کنیم!
 کابین نسبتا مجلل سانگ یانگ رکستون G4
 
هرچه نسل پیشین رکستون بدقواره و نامتناسب بود، رکستون جدید خودرویی زیبا و خوش استیل با ابعادی متناسب است. این محصول را باید شاسی بلندی باابهت دانست که می تواند رقبای خوشنام آسیایی و اروپایی خود را به چالش بکشد. گفتنی آنکه رکستون دارای 4852، 1922 و 1800 میلی متر طول و عرض و ارتفاع بوده که به این ترتیب از نزدیک ترین رقیب خود یعنی کیا سورنتو بزرگ تر است.
 
زمستان سال گذشته که رکستون جدید در ایران معرفی شد، صحبت از قیمت 300 میلیون تومانی برای این خودرو بود. اما ناگفته پیداست که با شرایط جدید بازار، قیمت رکستون نیز دستخوش تغییرات آنچنانی خواهد شد. به نظر می رسد باید خودمان را برای رویارویی با قیمت بیش از نیم میلیارد تومانی رکستون در چند هفته آینده، آماده کنیم
اتاق بزرگ و جادار سانگ یانگ رکستون G4

طراحی داخل کابین نیز دست کمی از طراحی خارجی ندارد و رکستون در فضای داخلی به راحتی نمره قبولی می گیرد. استفاده از متریال با کیفیت و همچنین بهره گیری از پوشش دورنگ در تریم داخلی، سبب شده تا رکستون، لوکس تر و گرانقیمت تر از آن چیزی که هست جلوه کند. ضمن آنکه این خودرو با بهره گیری از 3 ردیف صندلی (که ردیف سوم صندلی ها بر خلاف برخی محصولات این کلاس، کاملا کاربردی طراحی شده) برای مسافرت های 7 نفره، گزینه ای ایده آل خواهد بود.

قلب تپنده 2 لیتری
با آنکه نسل قبلی رکستون در ایران با موتور6 سیلندر عرضه می شد، اما نماینده وطنی سنگ یانگ این بار تصمیم گرفت رکستون G4 را با یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری مجهز به تویین توربو در کشورمان عرضه کند. این پیشرانه توانایی تولید 222 اسب بخار قدرت و 350 نیوتون متر گشتاور را دارا بوده که البته این ارقام برروی کاغذ مناسب چنین خودرویی در کلاس شاسی بلندهای سایز بزرگ نیستند اما شرکت سازنده مدعی است که این پیشرانه با همکاری گیربکس 7 سرعته تیپ ترونیک و سیستم تعلیق هوشمند این خودرو می تواند نیازهای شهری و آفرودی راننده را پاسخ دهد.
 
زمستان سال گذشته که رکستون جدید در ایران معرفی شد، صحبت از قیمت 300 میلیون تومانی برای این خودرو بود. اما ناگفته پیداست که با شرایط جدید بازار، قیمت رکستون نیز دستخوش تغییرات آنچنانی خواهد شد. به نظر می رسد باید خودمان را برای رویارویی با قیمت بیش از نیم میلیارد تومانی رکستون در چند هفته آینده، آماده کنیم
 توانمندی بالای سانگ یانگ رکستون G4 در زمینه آفرود
 
با آنکه رکستون در بازارهای جهانی در دو تیپ تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل عرضه می شود، اما نمونه های وارداتی به ایران همگی از نوع دو دیفرانسیل خواهد بود. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 بوده تا به این ترتیب محصولی پاک تر و کم مصرف تر از دیگر کره ای های بازار ایران به شمار آید. ضمن آنکه رکستون با بهره گیری از سامانه جدید «کنترل حرکت در مسیرهای شیب دار»، به خودرویی پایدار در مسیرهای صعب العبور تبدیل شده که امتیاز ویژه ای برای یک شاسی بلند به شمار می آید. همچنین شتاب 0 تا 100 این خودرو در شرایط استاندارد 12 ثانیه اعلام شده است.

سطح تجهیزات و قیمت
رکستون در بازارهای جهانی با سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی متنوعی عرضه می شود که نسخه عرضه شده در ایران از نوع «فول آپشن» خواهد بود. از جمله تجهیزات به کار گرفته شده در این خودرو می تواند به سیستم صوتی حرفه ای با نمایشگر 8 اینچی و 6 عدد بلندگو، صندلی های برقی 8 جهته با مموری، رادار 360 درجه با نمایشگر 3 بعدی،سامانه DayLight، دریچه تهویه مطبوع برای صندلی ردیف دوم و سوم، سانروف 2 حالته، فرمان چرمی با قابلیت گرمکن داخلی، سامانه ورود بدون کلید (Smart Key)، سامانه نشان دهنده نقطه کور، سامانه مدیریت حرکت در سراشیبی، سامانه کنترل هرزگردی چرخ ها، ترمز پارک برقی و 9 عدد کیسه هوای ایمنی اشاره کرد.
 
زمستان سال گذشته که رکستون جدید در ایران معرفی شد، صحبت از قیمت 300 میلیون تومانی برای این خودرو بود. اما ناگفته پیداست که با شرایط جدید بازار، قیمت رکستون نیز دستخوش تغییرات آنچنانی خواهد شد. به نظر می رسد باید خودمان را برای رویارویی با قیمت بیش از نیم میلیارد تومانی رکستون در چند هفته آینده، آماده کنیم!

زمستان سال گذشته که رکستون جدید در ایران معرفی شد، صحبت از قیمت 300 میلیون تومانی برای این خودرو بود. اما ناگفته پیداست که با شرایط جدید بازار، قیمت رکستون نیز دستخوش تغییرات آنچنانی خواهد شد. به نظر می رسد باید خودمان را برای رویارویی با قیمت بیش از نیم میلیارد تومانی رکستون در چند هفته آینده، آماده کنیم! رقمی بسیار گزاف برای یک شاسی بلند کره ای با برند سنگ یانگ!

 
منبع : هفت صبح
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه
تازه‌‌ترین عناوین