آیفون‌های ۲۰۱۸ چه ویژگی‌های دارند؟

آیفون‌های ۲۰۱۸ چه ویژگی‌های دارند؟

آیفون‌های ۲۰۱۸ تا حدود دو ماه دیگر معرفی می‌شوند و احتمالا شاهد ۳ مدل جدید متفاوت خواهیم بود. اگر شایعات حقیقت داشته باشند، می‌توانیم انتظار معرفی گوشی مجهز به نمایشگر ۶.۵ اینچی، قیمت‌های ارزان‌تر و روش جدیدی برای شارژ داشته باشیم.

کد خبر : ۶۰۷۰۳
بازدید : ۸۱۴
آیفون‌های ۲۰۱۸ چه ویژگی‌های دارند؟
آیفون‌های ۲۰۱۸ تا حدود دو ماه دیگر معرفی می‌شوند و احتمالا شاهد ۳ مدل جدید متفاوت خواهیم بود. اگر شایعات حقیقت داشته باشند، می‌توانیم انتظار معرفی گوشی مجهز به نمایشگر ۶.۵ اینچی، قیمت‌های ارزان‌تر و روش جدیدی برای شارژ داشته باشیم. همچنین گفته می‌شود پردازنده‌ی این گوشی‌ها می‌تواند سرعت بسیار بالایی را برای کاربران به ارمغان بیاورد. در ادامه به مهم‌ترین شایعات مربوط به آیفون‌های ۲۰۱۸ می‌پردازیم.
معرفی ۳ مدل جدید
به نظر می‌رسد اپل برای ۳ مدل جدید از نمایشگر‌های بزرگ‌تری استفاده خواهد کرد. طبق گزارش بلومبرگ، اپل ۳ مدل جدید آیفون را معرفی می‌کند که از این بین، گوشی آیفون X. پلاس از نمایشگر ۶.۵ اینچی اولد بهره می‌برد. همچنین جانشین آیفون X. مجهز به نمایشگر اولد ۵.۸ اینچی خواهد بود و ارزان‌ترین مدل هم یک آیفون مجهز به نمایشگر ال‌سی‌دی ۶.۱ اینچی است. اپل برای پایین نگه‌داشتن قیمت این گوشی، به احتمال زیاد از استفاده از دوربین دوگانه صرف‌نظر خواهد کرد.
آیفون‌های ۲۰۱۸ چه ویژگی‌های دارند؟
شارژ سریع
بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار، اپل قرار است شارژ سریع را بدون تحمیل هزینه‌های اضافی برای کاربران به ارمغان بیاورد. در مورد نسل قبلی آیفون‌ها، کاربران برای بهره‌گیری از این مشخصه باید ابزار نسبتا گران‌قیمتی را خریداری می‌کردند. اما اگر جدیدترین گزارش‌های صحت داشته باشند، در جعبه آیفون‌های ۲۰۱۸ یک شارژر USB-C و رابط USB-C به لایتنینگ قرار دارد که به کاربران اجازه می‌دهد در عرض ۳۰ دقیقه شارژ گوشی خود را به ۵۰ درصد برسانند.
آیفون‌های ۲۰۱۸ چه ویژگی‌های دارند؟
قیمت ارزان‌تر
سال گذشته، قیمت بالای آیفون‌ها انتقادات زیادی را ایجاد کرد. اما حالا طبق برخی از گزارش‌ها، مدل تک سیم‌کارت آیفون مجهز به نمایشگر ۶.۱ اینچی ال‌سی‌دی، با قیمت ۵۵۰ دلار روانه‌ی بازار می‌شود و قیمت مدل دو سیم‌کارت آن ۶۵۰ دلار خواهد بود. برخی از دیگر گزارش‌ها در این مورد نوشته‌اند که قیمت ارزان‌ترین مدل آیفون ۶۹۹ دلار است که هم‌قیمت آیفون ۸ کنونی محسوب می‌شود.
آیفون‌های ۲۰۱۸ چه ویژگی‌های دارند؟
در مورد نسل جدید آیفون X. هم با استناد به برخی از گزارش‌هایی که از منابع تایوانی به دست آمده‌اند، می‌توانیم انتظار قیمت ۸۹۹ دلاری آن را داشته باشیم که ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از آیفون X. فعلی است. قیمت آیفون X. پلاس هم احتمالا ۹۹۹ دلار خواهد بود.
تنوع رنگ‌های جذاب‌تر
طبق شایعات و گزارش‌های مختلف، در مورد آیفون‌های ۲۰۱۸ باید انتظار بهره‌گیری از رنگ‌های جذاب‌تری را داشته باشیم. تحلیلگر محصولات اپل، مینگ چی کو، پیش‌بینی کرده که آیفون X. پلاس در رنگ‌های مشکی، سفید و طلایی عرضه خواهد شد. همچنین باید انتظار عرضه‌ی آیفون مجهز به نمایشگر ال‌سی‌دی در رنگ‌های خاکستری، سفید، آبی، قرمز و نارنجی را هم داشته باشیم.
آیفون‌های ۲۰۱۸ چه ویژگی‌های دارند؟
پردازنده قدرتمند A۱۲
بر اساس نتایج بنچمارک لو رفته از تراشه ۷ نانومتری A۱۲ باید بگوییم که هرچند به اندازه تراشه A۱۱ گام رو به جلویی محسوب نمی‌شود، اما می‌تواند فاصله بین گوشی‌های اپل و گوشی‌های اندروید را بیشتر از گذشته کند. طبق گزارش BGR، بنچمارک آیفون مجهز به این تراشه در آزمایش چندهسته‌ای موفق به کسب امتیاز ۱۰۹۱۲ شده است. این یعنی عملکرد چندهسته‌ای آن فقط ۵ درصد سریع‌تر از آیفون X. فعلی است، ولی عملکرد تک‌هسته‌ای آن ۱۵ درصد سریع‌تر است.
آیفون‌های ۲۰۱۸ چه ویژگی‌های دارند؟
در همین سایت Geekbench ۴ که این بنچمارک را انجام داده، در بین گوشی‌های اندرویدی، بالاترین امتیاز مربوط به آزمایش چندهسته‌ای از آن گوشی وان‌پلاس ۶ است که از ۸ گیگابایت حافظه رم و تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ بهره می‌برد.
آیفون‌های ۲۰۱۸ چه ویژگی‌های دارند؟
دوربین سه‌گانه (شاید)
سایت Forbes مدتی پیش به طرح کلی از طراحی آیفون X. پلاس دست پیدا کرد که با توجه به این طرح می‌توان احتمال بهره‌گیری این گوشی از دوربین سه‌گانه را مطرح کرد. با این حال، شاید این گوشی قرار است از یک دوربین دوگانه به همراه یک فلش بهره ببرد که به اشتباه، این فلش به‌عنوان یک دوربین دیگر در نظر گرفته شده است. در همین زمینه باید به گزارش یک منبع تایوانی اشاره کنیم که به نظر محتمل‌تر است. طبق گزارش این منبع، اپل مشغول توسعه دوربین سه‌گانه برای آیفون‌های ۲۰۱۹ خود است و به همین خاطر به احتمال زیاد در آیفون‌های ۲۰۱۸ چنین مشخصه‌ای را نخواهیم دید.
آیفون‌های ۲۰۱۸ چه ویژگی‌های دارند؟
بهره‌گیری تمام گوشی‌های از بریدگی نمایشگر و فیس آی‌دی
زمانی که آیفون X. معرفی شد، بسیاری از کاربران، بریدگی این گوشی را به باد تمسخر گرفتند، اما حالا بسیاری از سازندگان اندرویدی از این مشخصه برای گوشی‌های خود بهره می‌برند. طبق گزارش‌های مختلف، آیفون‌های ۲۰۱۸ طراحی مشابه آیفون X. فعلی خواهند داشت و این یعنی باید انتظار بهره‌گیری از بریدگی نمایشگر و تکنولوژی فیس آی‌دی را داشته باشیم.
آیفون‌های ۲۰۱۸ چه ویژگی‌های دارند؟

LTE سریع‌تر
هرچند هنوز با آیفون‌های مبتنی بر فناوری ۵G حداقل یک سال دیگر فاصله داریم، اما اپل باید عملکرد ۴G آیفون‌های خود را بهبود ببخشد تا از رقبا عقب نیفتد. طبق شایعات مختلف، در این گوشی‌ها شاهد بهره‌گیری از تراشه‌ی LTE بهبودیافته‌ای خواهیم بود که می‌توانند سرعت دانلود و آپلود بیشتری را برای کاربران به ارمغان بیاورند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید