کدام خودروسازان بهترین خدمات پس از فروش را ارائه می‌کنند؟
از فولکس و کیاهیوندای تا میتسوبیشی

کدام خودروسازان بهترین خدمات پس از فروش را ارائه می‌کنند؟

برندهای ژاپنی در زمینه گارانتی وضعیت چندان مناسبی ندارد. در عین حال با اینکه فولکس‌واگن صدرنشین این جدول در بخش بهترین ها بوده اما برندهای آلمانی هم اغلب در میانه جدول جاخوش کرده‌اند. این در حالی است که خودروسازان کره‌ای و برندهای آمریکایی وضعیت نسبتا بهتری نسبت به باقی رقیبان خود داشته‌اند.
کد خبر: ۶۱۱۱۴
بازدید : ۶۹۶
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
فرادید| خدمات پس از فروش را معمولا در ایران مترادف هیچ می‌گیرند! این گزاره‌ای است بدیهی که اغلب خریداران به آن باور دارند و چه در بخش محصولات وارداتی و چه در بین خودروسازان داخلی غالبا رعایت نشده و سطح خدمات‌رسانی شرکت‌های فروشنده اتومبیل، هیچ نسبتی با وضعیت همان برند در بازارهای جهانی ندارد.
 
برندهای ژاپنی در زمینه گارانتی وضعیت چندان مناسبی ندارد. در عین حال با اینکه فولکس‌واگن صدرنشین این جدول در بخش بهترین ها بوده اما برندهای آلمانی هم اغلب در میانه جدول جاخوش کرده‌اند. این در حالی است که خودروسازان کره‌ای و برندهای آمریکایی وضعیت نسبتا بهتری نسبت به باقی رقیبان خود داشته‌اند.
 
به گزرش فرادید، این مورد تا حدی است که بسیاری از خریداران عطای خرید ماشین‌های خارجی با گارانتی را به لقایش بخشیده و اتومبیل‌های چند صد میلیونی را بدون گارانتی ‍‌می‌خرند. جالب است که وبسایت آمریکایی موتور1 در یک بررسی میدانی ثابت کرده در بین 30برند برتر جهان این فولکس، هیوندای و میتسوبیشی هستند که بهترین گارانتی را به مشتریان خود ارائه می‌کنند.

جالب است که طبق گزارشی که وب‌سایت آمریکایی موتور1 درباره بهترین و بدترین خودروسازان جهانی در زمینه گارانتی منتشرکرده، برندهای ژاپنی در زمینه گارانتی وضعیت چندان مناسبی ندارد. در عین حال با اینکه فولکس‌واگن صدرنشین این جدول در بخش بهترین ها بوده اما برندهای آلمانی هم اغلب در میانه جدول جاخوش کرده‌اند. این در حالی است که خودروسازان کره‌ای و برندهای آمریکایی وضعیت نسبتا بهتری نسبت به باقی رقیبان خود داشته‌اند.
 
برندهای ژاپنی در زمینه گارانتی وضعیت چندان مناسبی ندارد. در عین حال با اینکه فولکس‌واگن صدرنشین این جدول در بخش بهترین ها بوده اما برندهای آلمانی هم اغلب در میانه جدول جاخوش کرده‌اند. این در حالی است که خودروسازان کره‌ای و برندهای آمریکایی وضعیت نسبتا بهتری نسبت به باقی رقیبان خود داشته‌اند.

یکی از بهترین دلایل برای خرید خودروی صفرکیلومتر بجای نمونه‌های کارکرده و دست‌دوم وجود گارانتی کارخانه‌ای و اطمینانی است که از این بابت به وجود می‌آید. گارانتی خودروسازان مطرح جهانی هزینه‌های تعمیر خودرو در سال‌های اولیه مالکیت را پوشش می‌دهد اما واژه گارانتی (یا به عبارت صحیح وارانتی) می‌تواند از یک برند به برند دیگر کاملاً تفاوت داشته باشد. به همین خاطر ما لیستی از گارانتی خودروسازان طراز اول جهانی را برای خودروهای مدل سال 2018 تهیه کرده‌ایم. در این لیست شاهد رتبه‌بندی بهترین تا بدترین خودروسازان از نظر گارانتی خواهید بود. این رتبه‌بندی بر مبنای زمان اتمام گارانتی تهیه شده است. عموماً گارانتی خودروهای جدید به دو بخش جامع و قوای محرکه تقسیم می‌شود.
 
برندهای ژاپنی در زمینه گارانتی وضعیت چندان مناسبی ندارد. در عین حال با اینکه فولکس‌واگن صدرنشین این جدول در بخش بهترین ها بوده اما برندهای آلمانی هم اغلب در میانه جدول جاخوش کرده‌اند. این در حالی است که خودروسازان کره‌ای و برندهای آمریکایی وضعیت نسبتا بهتری نسبت به باقی رقیبان خود داشته‌اند.
 
در این بررسی برندهای فولکس‌واگن، هیوندای، جنسیس، میتسوبیشی، کیا، جگوار، اینفینیتی، تسلا، لینکلن، کادیلاک، بیوک، لکسوس، آکورا، آئودی. ب.ام.و، مینی،فیات، ولوو، پورشه، لندروور، آلفا رومئو، مرسدس، اسمارت، شورولت، جمس، کریسلر، دوج، رام، فورد، جیپ، هوندا، مزدا، نیسان، سوبارو و تویوتا به ترتیب رتبه اول تا آخر این جدول را به خود اختصاص داده‌اند.
 
برندهای ژاپنی در زمینه گارانتی وضعیت چندان مناسبی ندارد. در عین حال با اینکه فولکس‌واگن صدرنشین این جدول در بخش بهترین ها بوده اما برندهای آلمانی هم اغلب در میانه جدول جاخوش کرده‌اند. این در حالی است که خودروسازان کره‌ای و برندهای آمریکایی وضعیت نسبتا بهتری نسبت به باقی رقیبان خود داشته‌اند.

پوشش جامع شامل قطعات و هزینه‌های تعمیرگاهی می‌باشد. این نوع گارانتی هزینه‌های سرویس و قطعات مصرفی همچون فیلترها، لنت‌های ترمز و تیغه‌های برف‌پاک‌کن را در بر‌نمی‌گیرد و در مواردی که ثابت شود مالک روش‌های نگهداری مناسب را رعایت نکرده گارانتی به قطعات تحت پوشش تعلق نمی‌گیرد؛ اما گارانتی قوای محرکه شامل بخش‌های مهمی همچون پیشرانه، گیربکس و اکسل‌ها بوده و همان استثناهای یاد شده در همین بخش نیز وجود دارند. این نکته را به یاد داشته باشید که ممکن است محصولات گوناگون یک خودروساز گارانتی‌های متفاوتی داشته باشند. برای مثال پیکاپ فول سایز نیسان تایتان بجای گارانتی 3 ساله/60 هزار کیلومتر با گارانتی 5 ساله/80 هزار کیلومتری عرضه می‌شود.

پیشرانه دیزلی هِوی دیوتی فورد نیز گارانتی جداگانه 5 ساله/160 هزار کیلومتری دارد. اگرچه احتمال زنگ‌زدگی و خوردگی خودروهای مدرن امروزی در مقایسه با نسخه‌های قدیمی بسیار کمتر شده اما گارانتی خودروسازان شامل خوردگی نیز می‌شود؛ و با تصویب برخی قوانین، تجهیزات مرتبط به آلایندگی همچون مبدل کاتالیتیک نیز گارانتی حداقل 8 ساله یا 160 هزار کیلومتری دارند. همچنین خودروهای هیبریدی و الکتریکی گارانتی جداگانه‌ای برای مجموعه باتری خود دارند که آن‌هم حداقل 8 سال یا 160 هزار کیلومتر می‌باشد. علاوه بر این بسیار از خودروسازان پکیج‌های امداد جاده‌ای را ارائه می‌کنند.

برخی از کمپانی‌ها شاید سرویس‌های دوره‌ای رایگان را نیز در نظر بگیرند. موضوع دیگر اینکه برخی خودروسازان این امکان را فراهم کرده‌اند که گارانتی کامل شامل گارانتی جامع، قوای محرکه و امداد جاده‌ای به مالک دوم انتقال یابد. برای مثال گارانتی 10 ساله برندهای جنسیس، هیوندای و کیا تنها به مالک اولی تعلق داشته و خریدار بعدی تنها از گارانتی 5 ساله از روز خرید برخوردار خواهد بود. همچنین برخی قطعات همچون لاستیک‌ها و آپشن های نصب شده در نمایندگی می‌تواند گارانتی متفاوتی داشته باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه
تازه‌‌ترین عناوین