بررسی پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند تاریخ

بررسی پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند تاریخ

در این مقاله با پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند آشنا خواهید شد؛ جالب اینکه از عمر جدیدترین محصولی که در این فهرست حضور دارد، چیزی نزدیک به دو سال می‌گذرد و هیچ گوشی هوشمند تازه‌ای در بین پرفروش ترین‌ها قرار نگرفته است.

کد خبر : ۶۱۳۰۱
بازدید : ۱۲۱۲
بررسی پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند تاریخ
در این مقاله با پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند آشنا خواهید شد؛ جالب اینکه از عمر جدیدترین محصولی که در این فهرست حضور دارد، چیزی نزدیک به دو سال می‌گذرد و هیچ گوشی هوشمند تازه‌ای در بین پرفروش ترین‌ها قرار نگرفته است.

در سال‌های اخیر گوشی‌های هوشمند متنوعی به تولید رسیده‌اند و دست کاربران برای انتخاب انواع مدل رده بالا یا مقرون به صرفه، باز است. به فهرست قابلیت‌های این دستگاه‌ها نیز روز به روز اضافه می‌شود و مشتریان بیشتری در سطح جهان، جذب این نوع گوشی‌های موبایل می‌شوند؛ با این حال هنوز برای کمپانی‌های سازنده، پیدا کردن فرمول مشخصی که با آن بتوانند محصولات خود را در لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند بگنجانند، بسیار مشکل است.

پیش‌تر فهرستی از پرفروش‌ترین گوشی‌های موبایل تاریخ را تهیه کرده بودیم که سورپرایز‌هایی نیز در آن دیده می‌شد؛ این بار، اما پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند در طول یک دهه گذشته را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

گلکسی اس ۳ و آیفون ۵؛ فروش: ۷۰ میلیون دستگاه
فروش Galaxy S۳ و iPhone ۵ در سطح جهان، حدود ۷۰ میلیون دستگاه گزارش شده که البته قاعدتا یکی از این دو با اختلاف چند هزار واحد، پرفروش‌تر از دیگری بوده است. نکته جالب در مورد آن‌ها این است که هر دو در سال ۲۰۱۲ متولد و جانشین دو محصول بسیار محبوب یعنی گلکسی اس ۲ سامسونگ و آیفون ۴ اس اپل (مجهز به دستیار مجازی سیری) شدند.
بررسی پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند تاریخ
پرچمدار سال ۲۰۱۲ سامسونگ، به سلطه‌ی کمپانی کره‌ای در بازار گوشی‌های هوشمند اندرویدی تحکیم بخشید و سبب فاصله گرفتن آن از سایر بازیگران اولیه‌ی این اکوسیستم شد. اپل نیز فرمول آزمون پس‌داده‌ی پیشین را در تولید آیفون ۵ پیاده‌سازی کرد، با این تفاوت که این بار پرچمدار خود را به یک نمایشگر بزرگتر (۴ اینچی) تجهیز نمود و همین امر سبب جذب مشتریان بیشتری به آن شد.

آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس؛ فروش: ۷۸ میلیون دستگاه
ابتدا باید گفت که این رقم، مجموع فروش هر دو مدل است و آمار مجزایی در این ارتباط وجود ندارد. البته از آنجایی که iPhone ۷ و iPhone ۷ Plus به طور همزمان عرضه شدند و دارای ویژگی‌های کم و بیش یکسانی هم بودند، شاید جمع بستن رقم فروش آن‌ها با یکدیگر، چندان ناعادلانه نباشد.
بررسی پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند تاریخ
اعضای خانواد‌ی آیفون ۷، که در جایگاه چهارم پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند قرار دارند، با برخی از ویژگی‌های انقلابی خود بدعت تازه‌ای را در دنیای اسمارت فون‌ها یا حداقل در بین گوشی‌های اپل بنا نهادند. برخورداری از استاندارد IP (مقاومت در برابر آب)، ظرفیت بالای حافظه داخلی و باتری بزرگتر از جمله مواردی است که آن‌ها را از آیفون‌های نسل قدیم، متمایز جلوه می‌دهد.

گلکسی اس ۴؛ فروش: ۸۰ میلیون دستگاه
عرضه‌ی Galaxy S۴ در سال ۲۰۱۳ برای سامسونگ یک نقطه عطف محسوب می‌شود و همچنان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند کمپانی است؛ هر چند که پس از آن نیز کمپانی کره‌ای محصولات تمام عیاری را روانه بازار کرد. گلکسی اس ۴ ترکیبی بود از سخت افزار قدرتمند، نرم افزار کارا و قابلیت‌های فراوان که فروش موفق گلکسی اس ۳ را نه تنها تکرار کرد، بلکه ارتقا داد.
بررسی پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند تاریخ
هرچند انتقاداتی به رابط کاربری Touchwiz وارد است، اما وجود امکاناتی، چون Eye Tracking و Air View در گلکسی اس ۴، نمایانگر توانایی بالای مهندسان سامسونگ و وجه تمایز این کمپانی با سایر تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی بود؛ نوآوری‌هایی که به سامسونگ شخصیت ویژه‌ای داد و این کمپانی را از زیر سایه اپل بیرون آورد.

نوکیا ۵۲۳۰؛ فروش: ۱۵۰ میلیون دستگاه
شاید نوکیا ۵۲۳۰ در بین پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند، یک مهمان ناخوانده باشد. محصولی رده ابتدایی که هیچ شباهتی به اسمارت فون‌های امروزی نداشت و حتی قادر به پشتیبانی از اتصال وای-فای هم نبود؛ با این حال تقریبا از تمامی گوشی‌های هوشمند پس از خود، بیشتر فروخت.

این محصول نوکیا که در سال ۲۰۰۹ عرضه شد، نه سیستم عامل ویندوز موبایل و نه اندروید داشت؛ بلکه مجهز به سیستم عامل سیمبین (Symbian OS) بود. مشخصات فنی آن هم چندان تعریفی نداشت و شامل نمایشگر ۳.۲ اینچی، دوربین پشتی ۲ مگاپیکسلی و حافظه داخلی ۷۰ مگابایتی می‌شد. البته عدم وجود امکانات و قابلیت‌های آنچنانی در این گوشی هوشمند، سبب کاهش قیمت و فروش قابل توجه آن شد.
بررسی پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند تاریخ

آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس؛ فروش: ۲۲۰ میلیون دستگاه
اگر گلکسی اس ۴ پرفروش‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ بوده است، خانواده iPhone ۶ هم همین نقش را برای اپل ایفا کرده‌اند و تقریبا سه برابر بیش از خانواده‌ی آیفون ۷ به فروش رفته‌اند. حتی آیفون‌های سال ۲۰۱۷ نیز نتوانستند جایگاه آیفون ۶ و ۶ پلاس را به عنوان پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند به خطر بیاندازند.

البته احتمالا بار این موفقیت، بیشتر روی دوش آیفون ۶ پلاس بوده که برای اولین بار در بین گوشی‌های اپل، نمایشگری بزرگ در قد و قواره‌ی تبلت‌ها داشته است. هرچند این نمایشگر ۵.۵ اینچی در قیاس با رقبای اندرویدی، چندان هم بزرگ نبود؛ اما به آیفون‌باز‌ها انگیزه‌ا‌ی جدی برای خرید این گوشی داد.
دلیل عدم حضور گوشی‌های جدید در این فهرست

از بین نام‌های برده شده، آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس که در سال ۲۰۱۶ عرضه شدند، جدیدترین گوشی‌های هوشمند فهرست پرفروش‌ترین‌ها هستند. اما با وجود قابلیت‌های پرشمار محصولات تازه‌تر و بزرگتر شدن بازار اسمارت فون ها، چرا هیچیک از گوشی‌های اخیرا عرضه شده در این فهرست جایی ندارند؟ دو دلیل برای این موضوع قابل تصور است:

نخست افزایش شدید رقابت در بازار که موجب تقسیم رقم فروش بین کمپانی‌های مختلف و محصولات متنوع شده است؛ به عنوان مثال از تولیدکنندگانی، چون هواوی، شیائومی و اوپو می‌توان نام برد که با توسعه‌ی فعالیت‌های خود، در حال پر کردن شکاف میان سامسونگ و اپل با سایر بازیگران این عرصه هستند. دوم به دوران طلایی اسمارت فون‌ها یعنی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ مربوط می‌شود که این بازار یک رشد ناگهانی را تجربه کرد و اکثر مدل‌هایی هم که به عنوان پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند از آن‌ها یاد شد، در همین حدفاصل عرضه شدند.
منبع: گجت نیوز
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید