قدرت‌نمایی فولکس واگن و پژو در قاره سبز

قدرت‌نمایی فولکس واگن و پژو در قاره سبز

پژو که روند موفقی به لحاظ فروش خودرو دارد، در این ماه هم بر فورد غلبه کرده و با کسب نرخ رشد 6.9 درصدی توانسته بیش از 98.5 هزار دستگاه اتومبیل به مشتریانش در سرتاسر قاره سبز بفروشد. این موفقیت پژو در حال رقم خورده که سیتروئن هم به همین میزان رشد کرده و با نرخ 6.9درصد افزایش فروش، حدود 69 هزار دستگاه اتومبیل تحویل مشتریان داد.

کد خبر : ۶۱۵۶۶
بازدید : ۱۶۷۴
فرادید | شش ماهه نخست سال 2018 تمام شد تا در هفتمین ماه بتوان با دقت بیشتر برندگان و بازندگان امسال بازار اروپا را معرفی کرد. قبل از هر چیز، بایستی از فروش بالای خودرو در 3بازار بزرگ فرانسه، اسپانیا و آلمان ستایش کرد که عامل اصلی رونق تولید خودرو در قاره سبز به شمار می‌روند. در عین حال، با عبور از ششمین ماه سال 2018 میلادی، بایستی فولکس‌، پژو و ب.ام.و را برندگان نیم فصل اول بازار خودرو اروپا دانست در حالی که مرسدس بنز، فورد و اوپل بیشترین افت فروش را در نیمه نخست سال تجربه کرده‌اند.
در بین خودروسازان، بازهم این فولکس‌واگن بوده که با رشد 16.5 درصدی فروش محصولاتش مواجه شده و مجموعا موفق به تحویل بیش از 190 هزار دستگاه خودرو در این ماه شده است. آئودی، سئات، اشکودا، پورشه، بنتلی و لامبورگینی هم به ترتیب در این ماه 78.7 هزار دستگاه، 72.8 هزار دستگاه ، 47.4 هزار دستگاه، 8.1 هزار دستگاه، 379 دستگاه و 159 دستگاه فروش داشته‌اند تا مجموع فروش گروه هم در نیم فصل به بیش از 2.280 میلیون دستگاه رسیده و رسما فولکس‌واگن بتواند رشد خود را در نیمه نخست سال به حدود 7.5 درصد برساند.
به گزارش فرادید، سه بازار فرانسه، اسپانیا و آلمان به ترتیب در ژوئن 2018 با 9.2، 8 و 4.1 درصد رشد موفق شده‌اند عوامل اصلی رشد 5.5 درصد تحویل خودرو در این ماه باشند. اروپایی‌ها که در این ماه 1.6 میلیون دستگاه خودرو فروخته‌اند بدترین عملکرد را در ایتالیا و انگلستان تجربه کرده‌اند گرچه رشد 72.9 درصدی فروش خودرو در سوئد هم از عجایب آماری این ماه از سال به حساب می‌‌آید.اما در بین خودروسازان، بازهم این فولکس‌واگن بوده که با رشد 16.5 درصدی فروش محصولاتش مواجه شده و مجموعا موفق به تحویل بیش از 190 هزار دستگاه خودرو در این ماه شده است.
آئودی، سئات، اشکودا، پورشه، بنتلی و لامبورگینی هم به ترتیب در این ماه 78.7 هزار دستگاه، 72.8 هزار دستگاه ، 47.4 هزار دستگاه، 8.1 هزار دستگاه، 379 دستگاه و 159 دستگاه فروش داشته‌اند تا مجموع فروش گروه هم در نیم فصل به بیش از 2.280 میلیون دستگاه رسیده و رسما فولکس‌واگن بتواند رشد خود را در نیمه نخست سال به حدود 7.5 درصد برساند.رنو که دومین خودروساز اروپا است، با رشد ناچیز 1.9 درصدی روبرو شده تا کل فروش خودروهای رنو در این ماه به کمی بیش از 134 هزار دستگاه محدود شود. کل فروش رنو در شش ماهه اول سال در اروپا به 1.14میلیون دستگاه رسیده تا این شرکت فرانسوی رشدی 1.1 درصدی را به ثبت برساند.
پژو که روند موفقی به لحاظ فروش خودرو دارد، در این ماه هم بر فورد غلبه کرده و با کسب نرخ رشد 6.9 درصدی توانسته بیش از 98.5 هزار دستگاه اتومبیل به مشتریانش در سرتاسر قاره سبز بفروشد. این موفقیت پژو در حال رقم خورده که سیتروئن هم به همین میزان رشد کرده و با نرخ 6.9درصد افزایش فروشف حدود 69 هزار دستگاه اتومبیل تحویل مشتریان داد.

پژو که روند موفقی به لحاظ فروش خودرو دارد، در این ماه هم بر فورد غلبه کرده و با کسب نرخ رشد 6.9 درصدی توانسته بیش از 98.5 هزار دستگاه اتومبیل به مشتریانش در سرتاسر قاره سبز بفروشد. این موفقیت پژو در حال رقم خورده که سیتروئن هم به همین میزان رشد کرده و با نرخ 6.9درصد افزایش فروش، حدود 69 هزار دستگاه اتومبیل تحویل مشتریان داد. اوپل-واکسهال اما افت چشمگیری را تجربه کرده و با نزول 4.1 درصدی در ماه ژوئن، کمی بیش از 85 هزار دستگاه فروش عاید کنسرسیوم PSA نموده است.
جالب است که زیربرند لوکس‌ساز دی‌اس هم با رشد 27.1 درصد در این ماه موفق شده بیش از 5700 دستگاه خودرو تحویل دهد تا در کل بتوان توجیه مناسبی برای رشد 69 درصدی آمار فروش شش ماهه این کنسرسیوم پیدا کرد. ورود اوپل-واکسهال به این گروه در کنار افزایش چشمگیر فروش سه برند پژو، سیتروئن و دی‌اس موجب شده تا این گروه را با فروش 1.4 میلیون دستگاه دومین خودروساز موفق بازار اروپا در نیم فصل اول سال دانست.
فورد که مجموعا سومین خودروساز اروپا است، در ماه ژوئن بازهم روند افت فروش را ادامه داده و علیرغم عرضه بیش از 95.3دستگاه افتی 4.3درصدی را به ثبت رسانده است. فورد مجموعا در این مدت 575 هزار دستگاه فروش داشته تا به این ترتیب افتی 1درصدی را در آمار فروش خود به ثبت رساند.
بنز که برای دومین ماه متوالی در زمینه آمار فروش از ب.ام.و در اروپا عقب مانده، هنوز هم بزرگترین خودروساز لوکس اروپا است و مجموعا 458 هزار دستگاه در نیم فصل نخست فروش داشته است. این آمار برای ب.ام.و تنها حدود 428 هزار دستگاه بوده که حتی از آئودی هم کمتر است.

اما در رتبه‌های بعدی هم عناوین بزرگی نظیر ب.ام.و، مرسدس بنز و فیات قرار دارند که به ترتیب با قرار گرفتن در رتبه‌های ششم، هفتم و نهم موفق شده‌اند 87، 80 و 78 هزار دستگاه خودرو در ماه ششم سال به فروش رسانند. بنز که برای دومین ماه متوالی در زمینه آمار فروش از ب.ام.و در اروپا عقب مانده، هنوز هم بزرگترین خودروساز لوکس اروپا است و مجموعا 458 هزار دستگاه در نیم فصل نخست فروش داشته است. این آمار برای ب.ام.و تنها حدود 428 هزار دستگاه بوده که حتی از آئودی هم کمتر است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید