جزئیات غرق شدن فیلمبردار عروسی در میانه

جزئیات غرق شدن فیلمبردار عروسی در میانه

با وجود تلاش نیرو‌های امدادی و اعزام چند تیم غواصی به محل حادثه، هنوز پیکر این دو نفر پیدا نشده است. درباره علت این حادثه هم اخبار ضد و نقیضی وجود دارد، برخی از رسانه‌های محلی، واژگونی قایق را علت غرق شدن این دو جوان اعلام کردند، اما شنیده‌ها از بی‌احتیاطی فیلمبردار و شنا کردن او در پشت سدحکایت دارد.

کد خبر : ۶۱۷۳۶
بازدید : ۳۶۹۸
فیلمبرداری عروس و داماد همچنان قربانی می‌گیرد. این بار سد آیدوغموش میانه جایی بود که دو مرد جوان را به کام مرگ فرو برد. پیمان میرزایی و صابر سبزی دو جوانی بودند که بعدازظهر شنبه دریک حادثه جانشان را از دست دادند. پیمان ٣٧ساله به عنوان فیلمبردار و صابر ٣٢ساله نگهبان سد در دریاچه پشت سد غرق شدند.
جزئیات غرق شدن فیلمبردار عروس و داماد در میانه
با وجود تلاش نیرو‌های امدادی و اعزام چند تیم غواصی به محل حادثه، هنوز پیکر این دو نفر پیدا نشده است. درباره علت این حادثه هم اخبار ضد و نقیضی وجود دارد، برخی از رسانه‌های محلی، واژگونی قایق را علت غرق شدن این دو جوان اعلام کردند، اما شنیده‌ها از بی‌احتیاطی فیلمبردار و شنا کردن او در پشت سدحکایت دارد.
بعدازظهر روز شنبه بود که پیمان همراه با عروس و داماد برای فیلمبرداری راهی سد آیدوغموش میانه شدند. پیمان طبق عادت خانواده‌اش را هم با خود همراه کرد تا چند ساعتی را در کنار سد تفریح کنند. پیمان همراه با صابر که نگهبان این سد بود، سوار بر یک قایق و عروس و داماد هم بر قایقی دیگر سوار شدند و فیلمبرداری شروع شد. به گفته یکی از همکاران پیمان، او پیش از این هم چند بار برای ساخت کلیپ‌های عروسی به سد آمده بود و با نگهبان سد آشنایی داشت. ورود به سد ممنوع است.
کسی حق ندارد وارد آب شود، اما او چندبار برای کارش به سد آیدوغموش آمده بود، چون با نگهبان دوست بود. کار فیلمبرداری تمام شد. تقریبا همه چیز هم خوب پیش رفته بود، پیمان راش‌های خوبی گرفته بود و از کارش هم راضی بود. عروس و داماد هم از این که توانسته بودند کلیپ اسپورت متفاوتی داشته باشند، خوشحال و هیجان زده بودند.
دختر‌های پیمان هم از کنار دریاچه سد برای آن‌ها دست تکان می‌دادند، فاصله آن‌ها تا جایی که قایق پدرشان و عروس و داماد بود، فاصله زیادی داشت. چیز زیادی معلوم نبود، اما انگار مشکلی پیش آمده بود. خانواده پیمان نگران از کنار آب فقط می‌توانستند نگاه کنند. بعد از چند دقیقه قایق عروس و داماد برگشت.
زن جوان نگران به طرف آن‌ها دوید، اما خبری از پیمان و صابر نبود. داماد نگران و مضطرب به دستیار فیلمبردار گفت که پیمان همراه با نگهبان در آب سد غرق شدند و به او گفت: تا از اورژانس و آتش‌نشانی کمک بخواهد. اما هیچ کس به جز عروس و داماد نمی‌دانند که روی آب چه اتفاقی افتاده است. داماد جوان که هنوز از شوک آن حادثه خارج نشده در مکالمه‌ای کوتاه گفت: «کار فیلمبرداری تمام شد.
هوا خیلی گرم بود، من و همسرم روی قایق دیگری بودیم که دیدم پیمان داخل آب شیرجه زد، من ابتدا فکر کردم وسیله‌اش داخل آب افتاده، اما نگهبان سد گفت: هوس آب تنی کرده است، او داشت شنا می‌کرد که ناگهان زیرآب رفت و دیگر بالا نیامد، انگار پایش به جایی گیر کرده بود، بعد بلافاصله صابر هم داخل آب پرید تا او را نجات بدهد، اما او بعد از چند دقیقه غرق شد.»
حالا دو روز است که نیرو‌های امدادی وجب به وجب دریاچه سد را جست‌و‌جو می‌کنند، اما اثری از این دو جوان نیست. چند غواص از آتش‌نشانی مرند به میانه آمده‌اند، اما عمق زیاد دریاچه مانع بزرگی برای یافتن پیکر آنهاست. با این وجود تلاش‌ها همچنان ادامه دارد و منابع محلی درصورت پیدا نشدن اجساد تا آخر وقت یکشنبه از تبریز درخواست نیرو می‌کنند. اما کنار دریاچه سد غوغایی برپاست. خانواده‌های نگران میرزایی و سبزی چشم به راه خبری از دریاچه هستند. آن‌ها کنار همان آبی ایستاده‌اند که عزیزانشان در آن غرق شدند.
همکاران پیمان هم آنجا هستند. داوودی یکی از آنهاست، همان کسی که پیمان برای او کار می‌کرد: «من از سال پیش پیمان را می‌شناسم. از وقتی که در قیطریه تهران دفتر فیلمبرداری داشت. بنده خدا به مشکل مالی خورد و چندسالی از او بی‌خبر بودم.
تا این که دو سال پیش با من تماس گرفت و من هم دوباره با او کار کردم. کارش هم خوب بود، البته به صورت درصدی با من کار می‌کرد.» او درباره این حادثه و حال و هوای خانواده پیمان هم می‌گوید: «ساعت ٥بعدازظهر شنبه این اتفاق افتاد. از آن ساعت تا الان این جا ولوله‌ای برپاست.
عمق دریاچه ٢٥ تا ٣٠ متر است، امکانات هم نیست، با این وضع خدا می‌داند که پیکر این دو چه زمانی پیدا شود. دلم برای دختر‌های پیمان می‌سوزد. زود یتیم شدند، دختر بزرگش ١١ سال دارد و دختر دومی ٧ ساله است. آن‌ها جلوی چشمشان پدرشان را از دست دادند.»
داوودی در پاسخ به این پرسش که چطور این مکان را برای فیلمبرداری انتخاب کرده است، هم می‌گوید: «الان عروس و داماد خودشان محل فیلمبرداری را تعیین می‌کنند. اینقدر هم دست زیاد شده که باید مشتری را راضی کنید. البته ورود به این جا ممنوع است، اما پیمان با نگهبان این جا آشنایی داشت و چندبار دیگر هم به این جا آمده بود.»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید