تصویب ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات قطعات خودرو

تصویب ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات قطعات خودرو

ملکی عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه مواد اولیه خودروساز در ۲ ماه اخیر ۷۳ درصد افزایش قیمت یافته است، ادامه داد: البته این دلیل نمی‌شود که خودروساز به همین میزان افزایش قیمت را بر روی محصولات خود اعمال کند.

کد خبر : ۶۱۷۳۹
بازدید : ۱۳۴۳
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: در جلسه اخیر با وزارت صنعت ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات قطعات خودرو تصویب شد. ولی ملکی با بیان اینکه در جلسه اخیر با وزارت صنعت، معدن و تجارت، ارز با قیمت ۴ هزار و ۲۰۰ تومان برای واردات قطعات خودرو تصویب شده است، گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت این موضوع را در جلسه اعلام کرد.
تصویب ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات قطعات خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش نرخ ارز در دولت‌های مختلف با بیان اینکه مشکل مدیریتی و برنامه ریزی وجود دارد، افزود: این بی برنامگی موجب می‌شود خودروساز و قطعه ساز هر دو دچار مشکل شوند و مردم هم ثبت نام می‌کنند، اما به موقع نمی‌توانند خودرو‌های خود را تحویل بگیرند.وی با بیان اینکه مواد اولیه خودروساز در ۲ ماه اخیر ۷۳ درصد افزایش قیمت یافته است، ادامه داد: البته این دلیل نمی‌شود که خودروساز به همین میزان افزایش قیمت را بر روی محصولات خود اعمال کند.
ملکی گفت: مرکز آمار ایران، تورم تیر ۱۳۹۷ را نسبت به تیر سال ۱۳۹۶، هفت و هشت دهم درصد اعلام کرده است. آیا واقعیت این است؟ این آمارسازی‌ها کشور را دچار مشکل کرده است. وی با بیان اینکه تورم بخشی را که ۱۲ و نیم تا ۱۴ درصد اعلام کردند منطقی نیست، افزود: اگر این فرمول‌ها جواب می‌داد نباید اکنون تا این اندازه اختلاف قیمت را در بازار داشتیم.
این عضو شورای رقابت گفت: در جلسه‌ای که با قطعه سازان و خودروسازان در اردیبهشت داشتیم آن‌ها اعلام کردند اگر قیمت خودرو ۱۷ درصد افزایش یابد، مناسب است. ملکی با بیان اینکه تصمیمات دستوری در تولید جواب نمی‌دهد، افزود: اکنون ۸ هزار خودروی سمند در خودروسازی تبریز به علت نقص قطعه خوابیده است.وی اضافه کرد: باید گروهی صاحب نظر برای بررسی موضوع، تعیین شوند و با توجه به واقعیت ها، تصمیم گیری شود.
منبع : تسنیم
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید