مبارزه سینمایی هالیوود با ترامپ

مبارزه سینمایی هالیوود با ترامپ

اصولا صنعت سینما در هالیوود اهمیت زیادی برای این‌گونه فیلم‌ها قائل است که پیش از ساخت از فضای تبلیغاتی و رسانه‌ای مناسبی برخوردار هستند؛ بنابراین بعید نیست امسال فیلمی درباره ترامپ ساخته شود که نام یکی از کارگردان‌های معرفی‌شده در این گزارش به‌عنوان سازنده این فیلم در تیتراژ قرار داشته باشد.

کد خبر : ۶۱۹۶۵
بازدید : ۱۶۲۱
قضیه از آنجا شروع شده که یک خبرنگار پیشکسوت آمریکایی به نام «دن رَدر» در حساب توییتری‌اش به مارتین اسکورسیزی پیشنهاد داده بود که فیلمی درباره ترامپ بسازد.
مبارزه سینمایی هالیوود با ترامپ
این پیشنهاد توییتری در زمان کوتاهی مورد توجه بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی و کارشناسان رسانه‌ای و سینمایی قرار گرفت. کار به جایی رسید که گاردین هم گزینه‌های خودش را برای ساخت چنین فیلمی مطرح کرد.
اصولا صنعت سینما در هالیوود اهمیت زیادی برای این‌گونه فیلم‌ها قائل است که پیش از ساخت از فضای تبلیغاتی و رسانه‌ای مناسبی برخوردار هستند؛ بنابراین بعید نیست امسال فیلمی درباره ترامپ ساخته شود که نام یکی از کارگردان‌های معرفی‌شده در این گزارش به‌عنوان سازنده این فیلم در تیتراژ قرار داشته باشد.
نکته جالب‌تر آن است که در دو سال گذشته انتقاد‌ها و اعتراض‌های سینماگران آمریکایی علیه ترامپ همواره رو به افزایش بوده و کمتر سینماگری است که از او حمایت کرده باشد. به همین دلیل به نظر می‌رسد اگر فیلمی درباره ترامپ ساخته شود، با کنایه‌های تند سینمایی به او و سیاست‌های عجیب و غریبش همراه خواهد بود. اما باید منتظر ماند و دید که کدام کارگردان و در چه سبک وسیاقی ترامپ را در فیلمش سرزنش خواهد کرد. شما هم می‌توانید خودتان را به این چالش دعوت کنید و فکر کنید کدام کارگردان برای ساخت فیلم دونالد ترامپ مناسب‌تر است.
مارتین اسکورسیزی
دن رَدر اولین کسی نیست که دوران ریاست جمهوری ترامپ را شبیه به یکی از فیلم‌های اسکورسیزی می‌داند. خود اسکورسیزی معتقد است ترامپ، شخصیت «بیل قصاب» در فیلم «دارودسته‌های نیویورکی» را برای او یادآور می‌شود.
در حالی که بعید است، اسکورسیزی منحصرا فیلمی درباره زندگی ترامپ بسازد، اما اگر این کار را انجام بدهد محصول نهایی باید روند منطقی معروف‌ترین فیلم‌های جنایی و تبهکاری وی از «خیابان‌های پایین شهر» و «رفقای خوب» تا «کازینو» و «گرگ وال استریت» را داشته باشد.
فیلم‌های اسکورسیزی از ابتدا به موضوع افزایش طمع و قدرت در میان قشر‌های مختلف اقتصادی در آمریکا پرداخته است. اسکورسیزی ۷۵ سال دارد و در طول دوران فیلمسازی‌اش همه عنوان‌های معتبر سینمایی جهان را از همه جشنواره‌های معتبر دنیا به دست آورده است.
الیور استون
خیلی بعید است که «الیور استون» که سیاسی‌سازترین کارگردان آمریکایی است، نخواهد فیلم جدیدی به سه‌گانه‌اش درباره روسای جمهور آمریکا شامل «جی. اف. کندی»، «نیکسون» و «جرج دابلیو بوش» اضافه کند، به‌ویژه اینکه هم «استون» و هم «ترامپ» شباهت‌هایی نیز دارند و هر دو به تئوری توطئه علاقه‌مند هستند و البته هر دو رابطه ظاهرا گرمی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دارند.
گرچه «استون» به‌صورت علنی انتقاداتی را علیه ترامپ مطرح می‌کند، اما این انتظار می‌رود که ساخته احتمالی او یکی از دلسوزانه‌ترین فیلم‌ها درباره رئیس‌جمهور کنونی آمریکا باشد.

جی روچ
گرچه این کارگردان ۶۱ ساله ساخت دو فیلم از برترین آثار کمدی ۲۰ سال اخیر شامل «آستین پاورز: مرد بین‌المللی رمز و راز» و «ملاقات با والدین» را در کارنامه دارد، اما با ساخت فیلم‌های سیاسی نیز بیگانه نیست و تاکنون سه سریال سیاسی «بازشماری»، «تغییر بازی» و «تمام راه» را برای شبکه «HBO» ساخته است و هم‌اکنون در مرحله پیش‌تولید ساخت اقتباس تلویزیونی بر اساس کتاب «آتش و خشم» نوشته «مایکل وولف» است که موضوع آن علیه «دونالد ترامپ» و افشاگری درباره سیاست‌های کاخ سفید است.

دیوید لینچ
از آنجا که «دیوید لینچ» در فیلم‌هایش بیشتر به موضوعات انتزاعی و منطقی می‌پردازد احتمال کمی وجود دارد که فیلمی درباره ترامپ یا هر شخصیت سیاسی دیگر بسازد. اما چند ماه پیش بخش‌هایی از اظهار نظر «دیوید لینچ» به‌صورت منقطع منتشر و به‌عنوان حمایت وی از سیاست‌های ترامپ تلقی شد تا آنجا که «ترامپ» با تمجید از وی او را «بزرگ‌ترین فیلمساز» خواند. «لینچ» چندی بعد این سخنان خود را تکذیب کرد.
دور از ذهن است که «لینچ» در فیلم بعدی‌اش به‌صورت صریح به «ترامپ» بپردازد، اما این به آن معنا نخواهد بود که در سطوحی درباره ترامپ نخواهد بود. «دیوید لینچ» به‌عنوان یک هنرمند از غریزه احساسی خود پیروی می‌کند و خشم و ناامیدی که بسیاری در ابتدا از صحبت‌های او درباره ترامپ تجربه کردند مطمئنا روی او تاثیر گذاشته و بعید نیست که «لینچ» بخواهد نظر اصلی خود را در قاب سینما ابراز کند. برادران «کوئن»، «آرون سورکین»، «جودی هیل» و «مری هارون» از دیگر چهره‌هایی هستند که گاردین از آن‌ها به‌عنوان گزینه‌های احتمالی ساخت فیلمی درباره زندگی «ترامپ» نام برده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید