تصاویر/ عزاداری مردم اهواز چگونه برگزار شد؟

تصاویر/ عزاداری مردم اهواز چگونه برگزار شد؟

مراسم تشییع پیکر‌های شهدای حادثه تروریستی اهواز با قرائت قرآن کریم و نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران جنب حسینیه ثارالله اهواز آغاز شد.

کد خبر : ۶۲۷۲۸
بازدید : ۶۵۶۳
مراسم تشییع پیکر‌های شهدای حادثه تروریستی اهواز با قرائت قرآن کریم و نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران جنب حسینیه ثارالله اهواز آغاز شد. این مراسم با حضور حجج اسلام رحیمیان و مروی نمایندگان مقام معظم رهبری، حضرات آیات سیدمحمدعلی موسوی جزایری، عباس کعبی، عبدالکریم فرحانی نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع، حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات، حجت‌الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید کشور و دیگر مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد و پیکر‌های شهیدان با حضور جمع کثیری از مردم از حسینیه عاشقان ثارالله اهواز به سمت چهارراه زند تشییع شد.
در این مراسم محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، شهادت جمعی از مردم غیرتمند خوزستان را به محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و مردم شریف خوزستان تسلیت گفت.

وی ادامه داد: بار دیگر در هفته دفاع مقدس هستیم، در خوزستان که خود سنگر دفاع مقدس بوده است. یاد شهدای دفاع مقدس و یاد عزیزانی که در این حادثه به شهادت رسیدند را گرامی می‌داریم.
رضایی گفت: سالها در میان قوم عرب زندگی کردم؛ بسیاری از اقوام عربی ما در خوزستان در راه دفاع از انقلاب اسلامی و ایران اسلامی شهید و زخمی شدند. در تمام حوادث بعد از دفاع مقدس خوزستانی‌ها را در صحنه دیده‌ایم. پس اگر عده‌ای می‌خواهند که خوزستان را از کشور جدا کنند، این یک خواب و رویای تحقق ناشدنی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: این حادثه در زمانی اتفاق افتاد که ترامپ و اسراییل و عده‌ای از کشورهای منطقه به کنایه اعلام کرده بودند که تابستان بسیار گرمی در برابر ایران در پیش داریم. در تیرماه و مردادماه تبلیغات زیادی کردند که از نارضایتی‌های مردم سوءاستفاده کنند و خواستند مردم را علیه خودشان، اقتدار و نظامشان به صحنه بیاورند اما شکست خوردند.
مردم گفتند که ما از این وضعیت اقتصادی راضی نیستیم اما حاضر نیستیم علیه خودمان و نظاممان راهپیمایی کنیم. با خودشان گفتند در مقابل شکستی که از سوی مردم ایران در عدم استقبال از شکست‌هایمان صورت گرفته کاری را انجام دهیم و این حادثه تروریستی را ترتیب دادند.

وی عنوان کرد: ظاهر حادثه تروریستی این بود که تروریست‌ها به مردم اهواز در رژه حمله کردند اما باطن این حادثه ناامیدی آنها از ملت ایران است. امروز ملت ما در تشییع جنازه ثابت خواهند کرد که مردم همیشه طلایه‌دار این انقلاب و نظام خواهند بود.

وزیر اطلاعات: تا آخرین نفر از عقبه تروریست‌ها را به مجازات خواهیم رساند
حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در مراسم تشییع شهدای حمله تروریستی اهواز اظهار کرد: مقاومت عشایر خوزستان در برابر متجاوزان انگلیسی در حدود صد سال گذشته، مقاومت خوزستانی‌ها در برابر متجاوزان بعثی و مقاومت این مردم در همه صحنه ها مثال زدنی است.

علوی ادامه داد: دشمن بداند که این جنایت نه اثری بر وحدت مردم خوزستان از لر و عرب و فارس می‌گذارد و نه می‌تواند اثری بر اراده این مردم داشته باشد. چنین جنایت‌هایی باعث وحدت مردم در برابر استکبار جهانی می‌شود.

علوی افزود: تروریست‌هایی که دست به جنایت در اهواز زدند، به هلاکت رسیدند. عقبه آنها تا آخرین نفر به وسیله سربازان گمنام امام زمان و نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، قضایی و سیاسی و همچنین عزیزان سپاه، بسیج و ... شناسایی خواهند شد.

وی گفت: بخش عمده‌ای از این افراد دستگیر شده‌اند و تا آخرین نفر شناسایی خواهیم کرد و نیروهای امنیتی کشور این افراد را تا آخرین نفر به کیفر خواهند رساند.

سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه، در مراسم تشییع شهدای حمله تروریستی اهواز اظهار کرد: خوزستان کانون مقاومت و پایتخت دفاع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. خوزستان پرچمدار وفاداری و سرزمین آزمون‌های بزرگ و موفق است.

سلامی اظهار کرد: هیچکس گمان نکند که مردمانی که در هشت سال دوران دفاع مقدس از حمله بمب‌ها و موشک‌ها نترسیدند، امروز از حرکت چهار پشه در بیشه شیران نگرانند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما می‌دانیم که کانون طراحی این توطئه ها کجاست. ما می‌دانیم آنان که مردان و زنان این سرزمین را بی‌گناه به شهدات می‌رسانند، هیچ حجتی ندارند.

وی اظهار کرد: این جنایت هولناک در اهواز پرده از تزویر و نفاق طراحان این ماجرا که مثلث شکست خورده آمریکا، اسراییل و رژیم آل سعود هستند، برداشت. سلامی افزود: ما امروز از تزویر ریاکاران در جهان اسلام پرده بر می‌داریم. آنها که دم از حمایت از مردمان شریف عرب می‌زنند و سر دسته آنها رژیم سعودی است، آیا می‌دانند که تعداد زیادی از شهیدان حمله تروریستی اهواز از مردمان عرب هستند؟

سردار سلامی: واکنش ایران به این حمله تروریستی برای دشمنان پشیمان کننده، نابودگر و ویران‌کننده است. جانشین فرمانده کل سپاه گفت: به همه کسانی که پشت این ماجرا هستند اخطار می‌دهیم و به مردم ایران قول می دهیم که واکنشمان به این حمله تروریستی، پشیمان کننده، نابودگر و ویران‌کننده باشد.


وی تصریح کرد: در حادثه تروریستی اهواز خون عرب‌ها، فارس‌ها و لرها در هم عجین شد. کسانی که خانه‌ها را بر سر مردمان یمن ویران می‌کنند و با شارژ اقتصادی، تفرقه‌های خونی را در جهان اسلام ایجاد می کنند و زنان سوریه‌ای را در خیابان‌های شهرهای اروپایی آواره می‌کنند و به دنبال تجزیه عراق هستند، امروز به دنبال آن هستند که در ایران نقشه‌های شکست خورده سوریه، لبنان و عراق را پیاده‌سازی کنند.
آنها که در بصره تحریک می‌کنند تا میان ملت مسلمان ایران و عراق تفرقه بیاندازند و با واکنش زیبا و دل‌انگیز مردم عراق رو به رو می‌شوند، می‌خواهند نسخه تفرقه را در سرزمین ما پیاده‌سازی کنند.

سلامی تصریح کرد: به آمریکایی‌ها هشدار می‌دهیم آنها فقط شکست را آموخته‌اند. در مکتب ما، آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها تنها آموخته‌اند که چگونه شکست بخورند. حزب‌الله امروز آنقدر قدرت گرفته است که قادر است در هر جنگی طومار صهیونیست‌ها را در هم بشکند و آنها را در برزخ مرگ و بقا نگه دارد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید