عادل فردوسی پور؛ از تغییرات استراتژیک تا یکه‌تازی

عادل فردوسی پور؛ از تغییرات استراتژیک تا یکه‌تازی

در اوج اختلافات با شبکه، عده‌ای از چهره‌های فوتبالی هم با مصاحبه‌هایشان علیه فردوسی‌پور موضع گرفتند. این برایشان بهترین فرصت بود. تهیه‌کننده و مجری برنامه نود در چندسال گذشته با تغییرات استراتژیک تلاش زیادی کرده تا تغییراتی اساسی در محتوا و نحوه تولید برنامه نود داشته باشد و بینندگان خود را حفظ کند. منتهی یکه‌تازی‌های او در تلویزیون که در ویژه‌برنامه جام‌جهانی به اوج رسید و سیاست‌های حیرت‌انگیز او برای حمایت همه‌جانبه از کارلوس کی‌روش باعث ریزش مخاطب برنامه نود شده است.

کد خبر : ۶۳۷۲۳
بازدید : ۲۱۷۲
عادل فردوسی پور؛ از تغییرات استراتژیک تا یکه‌تازی
در روز‌هایی که اختلافات عادل فردوسی‌پور و مدیران تلویزیون و شبکه ٣ به اوج خود رسیده و شایعه پایان کار قریب‌الوقوع او از سیما در جامعه بر سر زبان‌ها افتاده، بدترین اتفاق ممکن حمله بزرگان فوتبال به عادل می‌تواند باشد که از بدشانسی بسیاری از چهره‌های شناخته‌شده فوتبال ایران نه‌تن‌ها در این موقعیت بحرانی حمایتی از تهیه‌کننده و مجری برنامه نود ندارند، بلکه به شدید‌ترین شکل ممکن به او می‌تازند! این اتفاق هم بدون هیچ تردیدی جایگاه عادل را متزلزل‌تر از همیشه می‌کند. در شرایط کنونی، اما صحبت‌های تند سرمربی سپاهان باز هم بازار انتقاد از عملکرد و سیاست‌های بزرگترین حامی کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران را داغ کرده است. همین اتفاق بهترین بهانه بود برای بررسی اوضاع نابسامان عادل فردوسی‌پور در شرایط کنونی.

داستان اختلافات امیر قلعه‌نوعی و فردوسی‌پور ریشه در گذشته داشته و تا به امروز ادامه پیدا کرده و روزبه‌روز هم بدتر می‌شود. سرمربی سپاهان، اما در تازه‌ترین مصاحبه خود گفته است: «مگر می‌شود این آقای مجری برای تیم‌ملی تصمیم بگیرد یا مربی تیم‌ملی را جابه‌جا کند یا برای باشگاه‌ها تصمیم‌گیری کند! این بدبختی فوتبال ماست که یک آدم در همه کار دخالت می‌کند و می‌خواهد حرف اول و آخر را بزند. از بالا تا پایین بدبختی فوتبال ماست که یک مجری تلویزیونی بخواهد در همه کار فوتبال این مملکت دخالت کند؟» امیر هفته گذشته به عادل لقب نوکر اجنبی‌ها را هم داده بود و به نظر می‌رسد حملاتش را کاملا هدفمند انجام می‌دهد!

حالا به توپخانه پرافتخارترین مربی لیگ برتر، انتقاد‌های بسیار تند چند چهره نام آشنا فوتبال ایران را هم اضافه کنید!
علی کریمی در ماه‌های اخیر یکی از اصلی‌ترین منتقدان فردوسی‌پور بوده و نقش بسزایی در تنزل جایگاه و ریزش محبوبیت این چهره تلویزیونی داشته است. کریمی بار‌ها و بار‌ها با انتقاد‌ها و حتی افشاگری‌های خود به عادل تاخته و سیاست‌های او را در فوتبال ایران که بیشتر مربوط به حمایت از کی‌روش است، زیر سوال برده است. او وعده داده که تا آخر مقابل عادل و دار و دسته‌اش می‌ایستد.
محمد مایلی‌کهن هم یکی دیگر از بزرگترین دشمنان فردوسی‌پور است که لقب معروف «کی‌روشی‌پور» را هم او به عادل داد و بر سر زبان‌ها انداخت. علی پروین هم با اینکه ارتباط نزدیکی در شرایط کنونی با مجری نود دارد، اما انتقاد‌های زیادی هم از رفتارهایش مطرح کرده است. بعد از پروین، حتی می‌توان به فرهاد مجیدی اشاره کرد که او هم رابطه‌ای سینوسی با عادل داشته، اما بار‌ها با حملاتش به عادل استقلالی‌ها را علیه او کرده است. به این لیست می‌توان نفرات بسیار زیاد دیگری را هم اضافه کرد، اما همین چهار نام بزرگ فوتبال ایران برای سیبل انتقادات‌شدن عادل فردوسی‌پور کافی است!

در روز‌های اخیر شایعاتی مطرح شد مبنی بر اینکه احتمال دارد باز هم برنامه نود پخش نشود، اما امروز دیگر برنامه پرسابقه و تاثیرگذار روی آنتن خواهد رفت. منتهی یک نکته را نباید فراموش کرد؛ عادل دیگر اقتدار گذشته را در صداوسیما ندارد و کوچک‌ترین گافی می‌تواند به بزرگترین بحران برای او تبدیل شود.
مسئولان سیما به خوبی نشان داده‌اند که دیگر در این زمینه با عادل شوخی ندارند و به همین دلیل بدون توجه به هر خبر و شایعه‌ای همه باور کرده‌اند که احتمال حذف عادل فردوسی‌پور در آینده زیاد است. حداقل شواهد و قرائن این مسأله را نشان می‌دهد. این نکته را هم نباید فراموش کرد که درحال حاضر به دلیل دعوای کی‌روش با برانکو و علی کریمی، اکثر هواداران پرسپولیس هم منتقد برنامه نود و فردوسی‌پور هستند.

تهیه‌کننده و مجری برنامه نود در چندسال گذشته با تغییرات استراتژیک تلاش زیادی کرده تا تغییراتی اساسی در محتوا و نحوه تولید برنامه نود داشته باشد و بینندگان خود را حفظ کند. منتهی یکه‌تازی‌های او در تلویزیون که در ویژه‌برنامه جام‌جهانی به اوج رسید و سیاست‌های حیرت‌انگیز او برای حمایت همه‌جانبه از کارلوس کی‌روش باعث ریزش مخاطب برنامه نود شده است.
هرچند سایر برنامه‌های تلویزیونی هم نتوانسته‌اند حتی به قدرت و جایگاه برنامه نود تنه بزنند،، اما سرعت آن‌ها در انتشار و پوشش اخبار و اتفاقات فوتبال ایران بسیاری از سوژه‌های فردوسی‌پور و نود را می‌سوزاند و کار او و تیمش را برای تولید آیتم سخت‌تر می‌کند. البته اینترنت و فضای مجازی هم باعث شده مردم قبل از پخش برنامه نود در جریان ریز و درشت اتفاقات فوتبال ایران قرار بگیرند. به همین دلیل این تغییر رسانه هم نقش بسزایی در سرعت پیداکردن سقوط آزاد عادل فردوسی‌پور داشته است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید