پارک ماشین از راه دور با تلفن همراه

پارک ماشین از راه دور با تلفن همراه

سیستم جدید تسلا برای کنترل ماشین از راه دور، معرفی مدل روباز سری هشت ب‌ام‌و، مدل جدید آستون مارتین در شصتمین سال پیروزی در مسابقه لومان و استفاده از باتری‌های خورشیدی در محصولات هیوندای و کیا.

کد خبر : ۶۴۱۷۳
بازدید : ۱۶۲۶
پارک ماشین از راه دور با تلفن همراه
یک ماشین کنترلی بزرگ
تسلا می‌گوید رانندگان محصولاتش به زودی خواهند توانست با تلفن همراه، ماشین خود را از راه دور کنترل کنند. این امکان بخشی از به‌روز‌آوری سیستمی به نام "فراخوان" است که تا دو ماه دیگر در نرم‌افزار ماشین‌های این کارخانه نصب خواهد شد.

فراخوان دو سال است که به صورت محدود در ماشین‌های تسلا معرفی شده است. در حال حاضر با این سیستم تنها می‌توان در مسیری مستقیم تا حداکثر ۱۲ متر ماشین را کنترل کرد.

اما به گفته ایلان ماسک، مدیر این شرکت، ماشین با سیستم جدید می‌تواند بدون راننده در مسیر‌های پیچیده‌تر حرکت کند و بعد از پیاده کردن سرنشینان، محلی مناسب برای پارک پیدا کرده و خود را پارک کند. ماشین همچنین بعد از دریافت فرمانی که راننده با تلفن همراه برایش می‌فرستد از پارک خارج شده و به محلی که راننده ایستاده می‌رود.


پارک ماشین از راه دور با تلفن همراه
سیستم "فراخوان" در حال حاضر به صورت محدود در مدل‌های تسلا ارائه می‌شود
ایلان ماسک، مدیر تسلا، این خبر را در توئیتر اعلام کرد و گفت: رانندگان همچنین می‌توانند ماشین را در محدوده دید خود "شبیه به یک ماشین کنترلی بزرگ" از راه دور کنترل کنند.

به جز اطلاعاتی که ایلان ماسک در توئیتر منتشر کرده، جزییات دیگری از این سیستم و محدودیت‌های آن اعلام نشده است.

خودروسازان برای ساخت و توسعه سیستم‌های خودران سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند. از جمله فورد اعلام کرده با سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری اولین ماشین کاملا خودران خود را در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه خواهد کرد. در صورت موفقیت در عرضه این امکان جدید، تسلا نشان خواهد داد که خودروسازان تازه وارد، که رابطه نزدیک‌تری با شرکت‌های فن‌آوری دارند، در رقابت برای ساخت فن‌اوری خودران گوی سبقت را از خودروسازان سنتی ربوده‌اند.

تسلا تابستان امسال برای اولین بار در دو سال گذشته توانست با فروش هفتاد هزار دستگاه ماشین به سود‌دهی برسد. با افزایش ارزش سهام این شرکت، ارزش تسلا اکنون ۴۹ میلیارد دلار برآورد می‌شود که از جنرال موتورز، فورد و فیات-کرایسلر، سه خودروساز اصلی آمریکایی بیشتر است.


پارک ماشین از راه دور با تلفن همراه
ب‌ام‌و سری هشت کانورتبل از بهار آینده به بازار عرضه خواهد شد

عضو جدید خانواده سری هشت
ب‌ام‌و مدل جدیدی از سری هشت را معرفی کرد. سری هشت کانورتبل دومین مدل از سری محصولات اسپرت گران‌قیمت کارخانه آلمانی است که پس از مدل کوپه، از بهار آینده با قیمت پایه ۱۲۰ هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد.

ب‌ام‌و، مدل کوپه سری هشت را تابستان امسال معرفی کرد. کارخانه آلمانی در چند سال گذشته با عرضه ماشین‌های کوچک‌تر مانند سری ۱ و ۲ به بازار خودرو‌های ارزان‌تر وارد شده، اما نمی‌خواهد این کار بر وجهه شرکت به عنوان یک خودروساز لوکس لطمه بزند.

ساخت سری هشت به عنوان لوکس‌ترین، اسپرت‌ترین و گران‌ترین ماشین شرکت به حفظ اعتبار ب‌ام‌و کمک می‌کند.

ب‌ام‌و برای متمایز کردن سری هشت آن را طوری ساخته که از ماشین‌های لوکس هم‌تراز خود نظیر مرسدس-بنز کلاس S. اسپرت‌تر و از ماشین‌های کاملا اسپرت نظیر پورشه ۹۱۱، راحت‌تر باشد.

سقف ماشین را می‌توان تا سرعت حداکثر پنجاه کیلومتر در ساعت و در پانزده ثانیه باز و بسته کرد. با اینکه برای کاهش وزن از سقف پارچه‌ای استفاده شده، وزن ماشین ۱۲۵ کیلوگرم سنگین‌تر از مدل کوپه است. با این حال مهندسان ب‌ام‌و می‌گویند این افزایش وزن بر کیفیت سواری ماشین تاثیری نداشته است.

سری هشت بدون سقف با موتور هشت سیلندر ۵۳۰ اسب بخاری بنزینی و شش سیلندر ۳۲۰ اسب بخاری دیزل ساخته می‌شود. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت ماشین با موتور هشت سیلندر ۳.۹ ثانیه و با موتور شش سیلندر ۵.۲ ثانیه است. حداکثر سرعت هر دو مدل به صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر محدود شده است.

از جمله فن‌آوری‌های جدیدی که در ماشین ارائه شده سیستم نیمه خودرانی است که می‌تواند ماشین را تا سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت هدایت کند. همچنین جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک ماشین به راه‌یاب ماهواره‌ای وصل شده و به این ترتیب ماشین با رصد جاده مناسب‌ترین دنده را انتخاب می‌کند. ب‌ام‌و سری هشت را می‌توان با سیستم دید در شب هم سفارش داد.

پس از عرضه مدل‌های کوپه و بدون سقف سری هشت، سومین مدل از این سری یک مدل چهار در کوپه خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود سال آینده به بازار عرضه شود.


پارک ماشین از راه دور با تلفن همراه
تنها ۲۴ دستگاه از مدل جدید آستون مارتین ساخته می‌شود

مدل جدید آستون مارتین به یاد گذشته
در سال ۱۹۵۹ آستون مارتین با مدل DBR۱ توانست با شکست فراری، پورشه و جگوار در مسابقه ۲۴ ساعته لومان به یکی از مهمترین افتخارات خود دست یابد.

ماشینی که این پیروزی با آن به دست آمد یکی از کمیاب‌ترین ماشین‌های کلاسیک جهان است. تنها پنج دستگاه از آن بین سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۵۹ ساخته شد و یکی از آن‌ها سال گذشته در یک حراجی در آمریکا به قیمت ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروخته شد.

آستون مارتین هفته گذشته اعلام کرد در شصتمین سالگرد این پیروزی، نمونه ویژه‌ای از قوی‌ترین و گران‌ترین مدل خود، DBS سوپرلجرا را به بازار عرضه خواهد کرد. برای یادآوری مسابقه لومان سال ۱۹۵۹، این ماشین DBS ۵۹ نامیده شده و تنها ۲۴ دستگاه از آن ساخته خواهد شد.

ظاهر DBS ۵۹ با الهام از ماشین سال ۱۹۵۹ تغییر داده شده و برایش همان رنگ سبز سنتی ماشین‌های مسابقه‌ای انگلیسی انتخاب شده است. اتاق هم با الهام از DB۱ تزیین شده است. همراه ماشین یک دست لباس، کلاه و دستکش مسابقه‌ای شبیه به آنچه که رانندگان DB۱ در مسابقه سال ۱۹۵۹ پوشیده بودند هم به خریدار داده می‌شود.

از نظر فنی این ماشین با DBS سوپرلجرای معمولی تفاوتی ندارد و همچنان از موتور ۱۲ سیلندر ۷۲۵ اسب بخاری نیرو می‌گیرد. حداکثر سرعت ماشین ۳۴۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت آن ۳.۴ ثانیه است.
پارک ماشین از راه دور با تلفن همراه
باتری‌های خورشیدی از سال آینده در برخی از محصولات هیوندای و کیا استفاده خواهد شد

کاهش آلودگی با کمک انرژی خورشید
هیوندای و کیا از سال آینده بعضی از مدل‌های خود را با باتری‌های خورشیدی که روی سقف و کاپوت ماشین قرار دارد به بازار عرضه خواهند کرد.

باتری‌های خورشیدی پیش از این در ماشین‌های هیبرید نظیر تویوتا پریوس استفاده شده بود. اما این اولین بار است که قرار است ماشین‌های با موتور درون‌سوز هم به این باتری‌ها مجهز شوند.

قوانین جدید برای کاهش آلودگی هوا خودروسازان را به شدت تحت فشار گذاشته تا میزان مصرف سوخت و آلودگی ماشین‌ها را کاهش دهند. برای این کار خودروسازان ناگزیر شده‌اند برای رعایت استاندارد‌های تازه، محصولات خود را تا حد زیادی تغییر دهند و این کار هزینه زیادی برایشان خواهد داشت.

استفاده بیشتر از باتری‌های خورشیدی راهی برای رعایت قوانین جدید بدون ایجاد تغییرات عمده در طراحی ماشین‌ها است. در صورت موفقیت هیوندای و کیا، این راه حل به صورت گسترده توسط خودروسازان دیگر هم استفاده خواهد شد.

اولین نسل از باتری‌های هیوندای و کیا سال آینده در سقف ماشین‌های هیبرید این دو شرکت نصب خواهد شد. کارخانه کره‌ای می‌گوید با توجه به میزان نور و شرایط آب و هوا این باتری می‌تواند بین ۳۰ تا ۶۰ درصد از باتری موتور الکتریکی ماشین را شارژ کند. به این ترتیب علاوه بر کاهش زمان شارژ، راننده می‌تواند از موتور الکتریکی بیشتر استفاده کند و از میزان آلودگی ماشین کاسته خواهد شد.

نسل دوم باتری‌ها در ماشین‌های با موتور درون سوز نصب می‌شود. این باتری‌ها روی سقف ماشین که نیمه شفاف است نصب می‌شود و انرژی که از این طریق تولید می‌شود در سیستم‌هایی نظیر تهویه مطبوع استفاده می‌شود. نسل سوم باتری‌های خورشیدی ویژه ماشین‌های تمام الکتریکی است و روی سقف و کاپوت ماشین قرار دارد.


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید