گوشی تاشو سامسونگ

گوشی تاشو سامسونگ

نخستین گوشی تاشو سامسونگ در تعداد محدودی تولید می‌شود و قیمت بسیار بالایی خواهد داشت. البته علی‌رغم محدود بودن تعداد آن، به احتمال زیاد کم‌کم در بازارهای کشورهای مختلف عرضه می‌شود.

کد خبر : ۶۴۱۹۴
بازدید : ۲۷۱۵
گوشی تاشو سامسونگ
در چند سال گذشته خبر‌های زیادی در مورد تلاش سامسونگ برای توسعه‌ی گوشی تاشو منتشر شده است. هرچند چنین محصولی کمی عجیب‌وغریب به نظر می‌رسد، ولی باید یادآوری کنیم که در سال ۲۰۱۴ هم محصولی مانند گلکسی نوت اج هم یک محصول نامتعارف به‌حساب می‌آمد. ولی حالا، تمام پرچم‌داران تازه نفس سامسونگ از لبه‌های خمیده بهره می‌برند.

هدف ما از این مثال این است که سامسونگ به‌خصوص در زمینه‌ی صفحه‌نمایش ابایی از تجربه‌های تازه و ریسک‌های این‌چنینی ندارد. هرچند شاید ارائه‌ی این محصول تا زمانی که سامسونگ از کیفیت نهایی قانع شود به تأخیر بیفتد، ولی به نظر می‌رسد حداکثر تا چند ماه آینده نخستین گوشی تاشو سامسونگ رسماً معرفی خواهد شد. به همین خاطر، تصمیم گرفتیم که مروری بر تمام شایعات و خبر‌های مربوط به این گوشی داشته باشیم تا ببینیم که محصول نهایی احتمالاً از جه ویژگی‌هایی بهره می‌برد. در ادامه همراه ما باشید.
چرا یک گوشی باید تا شود؟

این روزها، ما کار‌های زیادی با گوشی‌های هوشمند خود انجام می‌دهیم. ویدیو‌های مختلفی را تماشا می‌کنیم، پست‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی را می‌خوانیم، عکس‌های مورد علاقه خود را ویرایش می‌کنیم و حتی برخی از کاربران کار‌های خود را با بهره‌گیری از همین گجت انجام می‌دهند. یک نمایشگر بزرگ‌تر مطمئناً یک نکته‌ی مثبت برای چنین مواردی محسوب می‌شود، ولی در نهایت گوشی‌ها نمی‌توانند بیش از حد بزرگ شوند، زیرا حمل‌ونقل آن‌ها هم باید آسان باشد.

سامسونگ همواره به چنین گوشی‌هایی علاقه داشته و به عنوان مثال می‌توانیم به عرضه نخستین گوشی گلکسی نوت در سال ۲۰۱۱ اشاره کنیم که نمایشگر آن بزرگ‌تر از ۵ اینچ بود و در آن زمان چنین اندازه‌ای برای یک گوشی هوشمند اصلاً رایج نبود. گوشی تاشو هم تکامل طبیعی چنین ایده‌ای به حساب می‌آید و منجر به ساخته‌شدن گجت‌هایی می‌شود که از آن‌ها می‌توان مانند نوعی مینی‌تبلت برای کار‌های مختلف استفاده کرد.

نام گوشی تاشو سامسونگ چیست؟
گوشی تاشو سامسونگ

در چند سال گذشته بسیاری از رسانه‌ها از این گوشی تحت عنوان گلکسی ایکس یاد می‌کردند و در فوریه ۲۰۱۷ هم مشخص شد که سامسونگ این نام تجاری را ثبت کرده است. اما طبق خبر‌ها و شایعات اخیر، به نظر می‌رسد این گوشی گلکسی اف نام دارد که گویا مربوط به‌عنوان Galaxy Fold است. همچنین باید خاطرنشان کنیم که نمایشگر این گوشی هم از یک عنوان اختصاصی بهره می‌برد که ظاهراً این عنوان Infinity-V خواهد بود که حرف V. به این موضوع اشاره دارد که این نمایشگر از وسط تا می‌شود.

ویژگی‌های ظاهری و سخت‌افزاری

برای کارکرد گوشی‌های تاشو چند سناریو مطرح شده است. یک اینکه به طرف داخل بسته شوند تا نمایشگر به‌صورت رو در رو قرار بگیرد یا اینکه به بیرون باز شوند و نمایشگر موردنظر جلو و پشت گوشی را پوشش دهد. در یکی از پتنت‌های سامسونگ که در ژانویه ۲۰۱۷ منتشر شده، می‌توانیم یک گوشی ۵ اینچی را ببینیم که به یک تبلت ۷ اینچی بدل می‌شود. گوشی تاشو مذکور به سمت بیرون تا می‌شود که این یعنی در چنین حالتی کاربر مذکور در پشت و جلو گوشی به نمایشگر دسترسی خواهد داشت. در نمایشگاه MWC ۲۰۱۸، مدیرعامل بخش موبایل سامسونگ گفت که ساخت چنین گوشی‌های تاشویی بسیار سخت است و به همین خاطر احتمالاً سامسونگ گوشی تاشویی را می‌سازد که به‌طرف داخل تا می‌شود.

گفته می‌شود سامسونگ در نمایشگاه CES ۲۰۱۸ پشت در‌های بسته نمونه‌های اولیه از گوشی تاشو خم شونده به سمت داخل و بیرون را به سرمایه‌گذاران و نمایندگان اپراتور‌های مخابراتی نشان داده است. نمونه تا شونده به سمت داخل، از دو نمایشگر ۳.۵ اینچی بهره می‌برده که یک نمایشگر ۳.۵ اینچی هم در پنل پشتی آن تعبیه شده که در هنگام بسته شدن گوشی، نوتیفیکیشن‌ها و اطلاعات اساسی را نمایش دهد. این گوشی در حال باز شده، هم‌اندازه‌ی گلکسی نوت ۸ بوده است.

گوشی تاشو سامسونگ

اما حالا طبق شایعات جدید، این اعداد تغییر یافته‌اند. حالا به نظر می‌رسد نمایشگر بیرونی ۴.۶ اینچ اندازه خواهد داشت و نمایشگر داخلی ۷.۳ اینچی خواهد بود.

با وجود تمام این خبرها، هنوز در مورد سخت‌افزار این گوشی اطلاعات مشخصی منتشر نشده است. احتمالاً از جدیدترین تراشه اسنپ‌دراگون و مقدار زیادی حافظه رم بهره می‌برد، ولی این موارد فقط حدس و گمان است. با این حال، باید خاطرنشان کنیم که این گوشی به احتمال زیاد از باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که با توجه به استاندارد‌های امروزی، عدد پایینی به حساب می‌آید.
آیا سامسونگ تبلت تاشو هم عرضه می‌کند؟

گوشی تاشو سامسونگ

در واقع، شاید در آینده‌ی نه‌چندان دور شاهد چنین تبلتی باشیم. در آوریل ۲۰۱۸ سامسونگ پتنت مربوط به یک تبلت تاشو را ثبت کرده که در هر دو طرف تا می‌شود. با تا زدن به سمت بیرون، نیمی از نمایشگر خاموش و نیمی دیگر روشن می‌ماند. همچنین با تا زدن به سمت داخل، نمایشگر به‌صورت رو در رو قرار می‌گیرد و به‌راحتی می‌توان آن را مثلاً در جیب یا کیف قرار داد. مطمئناً سامسونگ پس از عرضه نخستین گوشی تاشو اگر ببیند بازار از این نوع گجت‌ها استقبال می‌کند، به فکر ساخت تبلت‌های تاشو هم می‌افتد.
دیگر جزییات قابل توجه

با توجه به پتنتی که در اوایل سال ۲۰۱۸ منتشر شده، سامسونگ احتمالاً مشغول توسعه‌ی فناوری مشابه ۳ D. Touch برای گوشی‌های تاشو است. این پتنت به سنسور‌های حساس به فشار اشاره دارد که در زیر نمایشگر‌های انعطاف‌پذیر تعبیه می‌شوند.

طبق گزارش‌ها، نخستین گوشی تاشو سامسونگ در تعداد محدودی تولید می‌شود و قیمت بسیار بالایی خواهد داشت. البته علی‌رغم محدود بودن تعداد آن، به احتمال زیاد کم‌کم در بازار‌های کشور‌های مختلف عرضه می‌شود. گلکسی نوت اج هم در ابتدا فقط در کره جنوبی و آمریکا عرضه شد و سامسونگ مرتباً تأکید می‌کرد که این گوشی فقط در تعداد محدودی تولید شده است. ولی در نهایت و پس از چند ماه، این گجت در بسیاری از کشور‌ها روانه‌ی بازار شد.

گوشی تاشو سامسونگ

یکی دیگر از پتنت‌های سامسونگ مربوط به یک گوشی هوشمند خم‌شونده است که به یک دستبند بدل می‌شود تا کاربر بتواند آن را مانند یک ساعت هوشمند بر مچ خود ببندد. البته شرکت بزرگی مانند سامسونگ همواره پتنت‌های متعددی را ثبت می‌کند و این اقدامات لزوماً منجر به تولید چنین محصولاتی نمی‌شود، بلکه نشان می‌دهد این شرکت همواره به‌دنبال نوآوری‌های جذابی است.
تاریخ عرضه و قیمت نهایی

شایعات زیادی مبنی بر عرضه گوشی گلکسی اف پیش از پایان ۲۰۱۸، منتشر شد، اما ظاهراً نباید انتظار چنین چیزی را داشته باشیم. با این حال، چند روز دیگر در کنفرانس توسعه‌دهندگان، گویا سامسونگ قصد دارد نحوه‌ی کارکرد رابط کاربری این گوشی را به توسعه‌دهندگان نشان دهد. همچنین در جدیدترین اخبار منتشر شده، این گوشی تاشو احتمالاً در اوایل سال ۲۰۱۹ و شاید در ماه ژانویه رسماً معرفی شود.
گوشی تاشو سامسونگ گوشی تاشو سامسونگ گوشی تاشو سامسونگ

از لحاظ قیمت هم، کاملاً مشخص است که چنین گجت نوآورانه‌ای اصلاً ارزان نخواهد بود. طبق برخی گزارش‌ها، این گوشی با قیمت ۱۸۵۰ دلار روانه‌ی بازار می‌شود، ولی دیگر شایعات مدعی قیمت ۲۰۰۰ دلاری این گجت هستند. با توجه به این موارد، چنین گجتی حداقل در ابتدا فقط مورد استقبال طرفداران پروپاقرص گجت‌ها و به‌خصوص آن‌هایی که توانایی مالی قابل توجهی دارند، قرار خواهد گرفت.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید