عکس‌نوشت/ اولین عکس با گوشی موبایل

عکس‌نوشت/ اولین عکس با گوشی موبایل

سر رفتن حوصله می‌تواند یک نیروی محرک قوی باشد. در سال ۱۹۹۷، فیلیپه کان در یک زایشگاه در شمال کالیفرنیا گیر کرده بود و کاری نداشت که بکند.

کد خبر : ۶۴۱۹۸
بازدید : ۱۸۰۵
عکس‌نوشت/ اولین عکس با گوشی موبایل
فرادید | سر رفتن حوصله می‌تواند یک نیروی محرک قوی باشد. در سال ۱۹۹۷، فیلیپه کان در یک زایشگاه در شمال کالیفرنیا گیر کرده بود و کاری نداشت که بکند.
به گزارش فرادید به نقل از تایم، همسرش، وقتی که در حال به دنیا آوردن دخترشان، سوفی، بود، این کارآفرین نرم‌افزار، بیرون کرده بود. در نتیجه کان که در حال کار با تکنولوژی‌های اشتراک لحظه‌ای عکس بود، دستگاهی را سرهم‌بندی کرد که بتواند عکسی از نوزادش را به دوستان و خویشاوندان، در لحظه، بفرستد. همچون هر اختراع دیگری، چیز زمختی بود: یک دوربین دیجیتال که به گوشی همراه تاشویش وصل شده بود و با چند خط کد که با لپ‌تاپش در بیمارستان نوشته بود با هم سینک شده بودند. اما تاثیر این کار او، جهان را متحول کرد: دستگاه کان اولین لحظات زندگی دخترش را ثبت کرد و آن را در لحظه به بیش از دو هزار نفر فرستاد.

کان خیلی زود این نمونۀ اولیۀ زمخت را پیرایش کرد و در سال ۲۰۰۰، شرکت شارپ با استفاده از تکنولوژی ابداعی او، اولین تلفن دوربین‌دار یکپارچه را برای عرضه بازار ژاپن تولید کرد. چند سال بعد این تلفن‌ها وارد بازار آمریکا شدند و خیلی زود همه‌گیر شدند. اختراع کان برای همیشه نحوۀ برقراری ارتباط ما و درک و تجربۀ ما از جهان را تغییر داد و سنگ بنای تلفن‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های اشتراک‌گذاری عکس نظیر اینستاگرام و اسنپ‌چت را گذاشت. امروزه از تلفن‌ها برای فرستادن روزانه صد‌ها میلیون عکس در سرتاسر جهان استفاده می‌شود.
عکس: اولین عکس با گوشی موبایل
عکاس: فیلیپه کان، 1997
عکس‌نوشت/ اولین عکس با گوشی موبایل
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید