ویدیو/ پایتخت جراحی پلاستیک جهان؛ لوازم آرایش ممنوع

حجم ویدیو: ۲۶.۲۷M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۵۳ دانلود ویدیو

زنان در کره جنوبی، پایتخت عمل جراحی زیبایی جهان، علیه آرایش کردن شورش کرده اند و در تصمیمی دسته‎جمعی قصد دارند که دیگر خودِ واقعی‌شان را به نمایش گذاشته و برای رضایت و تحسین دیگران دست به استفاده از لوازم آرایشی و هدر دادن پول و وقت شان نزنند

کد خبر : ۶۴۷۸۸
بازدید : ۱۳۷۹

به گزارش فرارو کره جنوبی آمار بیشترین تعداد عمل‌های جراحی زیبایی گوناگون در جهان را دارد و یکی از کشور‌هایی است که در آن زنان از لوازم آرایشی بسیار مصرف می‌کنند. اخیرا کمپینی فراگیر به دست زنان کره‌ای در این کشور با عنوان "لوازم آرایشی رو از بین ببر" و با شعار "نه به مردسالاری" به راه افتاده که در آن، زنان از خراب کردن و از بین بردن لوازم‌های آرایشی خود فیلم گرفته و اعلام می‌کنند که دیگر می‌خواهند خودِ واقعی‌شان باشند و نگاه دیگران به آن‌ها هیچ اهمیتی برای‌شان ندارد و می‌خواهند رها شوند و از چهره حقیقی خود لذت ببرند.

این جنبش اعلام کرده که استاندارد‌های زیبایی زنان، ظالمانه است و اندیشه و روان زنان را مورد تجاوز قرار می‌دهد و نمی‌گذارد تا زنان، در کنار زیبایی‌های طبیعی خود، وقت خود را صرف امور سودمندی همچون کار، درآمدزایی، مطالعه و افزایش برابری‌های اجتماعی کنند. کمپین "لوازم آرایشی رو از بین ببر" تا حدی متاثر از جنبش بین‌المللی و فراگیر #MeToo (#من_هم) که در مقابله با سواستفاده‌های جنسی و آزار و اذیت زنان به راه افتاده، می‌باشد و در سراسر کره با استقبال زیادی مواجه شده است.

زنان و همراهان این جنبش اعلام کردند از این پس می‌خواهند با چهره و اندام طبیعی خودشان زندگی کنند، اما نمی‌خواهند مطیع هوس‌ها و تمایلات زنان و مردان دیگری که برای چشم و هم چشمی و ارضای امیال جنسی، به اندام و زیبایی‌های آنان نگاه می‌کنند باشند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید