برناردو برتولوچی؛ کارگردان مشهور ایتالیایی درگذشت

برناردو برتولوچی؛ کارگردان مشهور ایتالیایی درگذشت

برناردو برتولوچی‏‏‏‏ کارگردان نامدار ایتالیایی فیلم‌های «دنباله رو» (۱۹۷۰) و «آخرین تانگو در پاریس» (۱۹۷۳) بود. او چندین جایزه معتبر بین‌المللی از جمله اسکار و گلدن گلوب را دریافت کرده بود و در سال ۲۰۱۱ میلادی نخل طلای افتخاری جشنواره فیلم کن را به دست آورد.

کد خبر : ۶۴۸۱۹
بازدید : ۹۲۶
برناردو برتولوچی کارگردان مشهور ایتالیایی درگذشت
رسانه‌های ایتالیا از درگذشت برناردو برتولوچی کارگردان مشهور آن کشور خبر دادند. برتولوچی که ۷۷ سال داشت در پی بیماری در خانه‌اش در رم پایتخت ایتالیا درگذشت.

برناردو برتولوچی‏‏ کارگردان نامدار ایتالیایی فیلم‌های «دنباله رو» (۱۹۷۰) و «آخرین تانگو در پاریس» (۱۹۷۳) بود. او چندین جایزه معتبر بین‌المللی از جمله اسکار و گلدن گلوب را دریافت کرده بود و در سال ۲۰۱۱ میلادی نخل طلای افتخاری جشنواره فیلم کن را به دست آورد.

برناردو برتولوچی کارگردان ایتالیایی برنده جایزه اسکار سال ۱۹۴۱ در شهر پارما ایتالیا بدنیا آمد. او کار خود در سینما را در دهه ۶۰ در همکاری با پیر پائولو پازولینی آغاز کرد. وی بعد‌ها فیلمنامه فیلم «روزی روزگاری در غرب» را برای سرجیو لئونه نوشت.

بدون تردید مهم‌ترین دوره سینمایی برتولوچی به دهه ۷۰ و ساخت فیلم‌های «دنباله رو»، «آخرین تانگو در پاریس» و «۱۹۰۰» بر می‌گردد. برتولوچی در دهه ۸۰ با ساخت فیلم «آخرین امپراتور» جایزه اسکار بهترین کارگردانی را بدست آورد.

برناردو برتولوچی کارگردان ایتالیایی برنده جایزه اسکار روز دوشنبه ۲۶ نوامبر در سن ۷۷ سالگی درگذشت.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید