معاونی که ٧ سال مدرک تحصیلی می‌فروخت!

معاونی که ٧ سال مدرک تحصیلی می‌فروخت!

متهم اصلی که معاون قبلی یکی از موسسات آموزشی بود، پس از کناره‌گیری از شغلش با تأسیس شرکت به همراه فرزند و عروسش مدارک تحصیلی جعل می‌کرد.

کد خبر : ۶۵۰۷۰
بازدید : ۹۸۰
سرشاخه اصلی باند جعل مدارک دانشگاهی که از ٧ سال پیش تا الان مدارک دانشگاهی و مهارتی را جعل می‌کرد و به فروش می‌رساند، از سوی پلیس فتای خراسان رضوی بازداشت شد.
سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس فتا ناجا با اعلام خبر بازداشت سرشاخه اصلی و اعضای باند جعل مدارک دانشگاهی و مهارتی، درباره جزییات این خبر گفت: «این متهمان به همت همکاران در پلیس فتای خراسان رضوی، مقام قضائی و کارشناس هیأت نظارت و ارزیابی مدارک دانشگاهی، شناسایی و دستگیر شدند. سرنخ‌ها حاکی از ادامه فعالیت برخی از اعضای این باند در سایر استان‌ها بود که با تلاش شبانه‌روزی و پیگیری‌های مستمر، یکی دیگر از اعضای این باند در شهرستان نوشهر و سه نفر نیز در استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند. این افراد از طریق فعالیت گسترده تبلیغاتی در فضای مجازی با ادعای صدور مدارک دانشگاهی و مهارتی، انواع تأییدیه‌های جعلی برای تقویت رزومه مهاجرت، استخدام و ... اعتماد کاربران و افراد متقاضی را جلب کرده و از این راه کلاهبرداری می‌کردند.
پایان ٧ سال فروش مدارک جعلی تحصیلی
متهم اصلی با سوءاستفاده از سوابق کاری گذشته خود که معاون قبلی یکی از موسسات آموزشی بود، پس از کناره‌گیری از شغل با تأسیس شرکت به همراه فرزند و عروسش از سال ٩٠ تا کنون در زمینه صدور مدارک تحصیلی فعالیت داشته است.» وی با بیان این‌که متهم اصلی تاکنون مدارک تحصیلی زیادی را برای متقاضیان از دیپلم تا دکترا در قبال دریافت مبالغی در حدود ٥ الی ٧٥‌میلیون ریال صادر کرده است، گفت: «در همین رابطه تحقیقات پلیس برای تعیین رقم دقیق کلاهبرداری و تعداد مدارک جعل‌شده ادامه دارد.»
رئیس‌پلیس فتا ناجا ادامه داد: «هر گونه مدرک تحصیلی یا گواهینامه مهارت شغلی بدون تأیید وزارت علوم معتبر نیست و پیگرد قانونی دارد؛ بنابراین از شهروندان تقاضا داریم قبل از هرگونه ثبت‌نام و واریز وجه، از مورد تأییدبودن آن مرکز توسط وزارت علوم آگاهی یافته و درصورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید