اپلیکیشن‌های ویژه کار تیمی

لیستی از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی را آورده‌ایم که در نبود اسلک می‌توانند نیاز‌های ما را برآورده کنند.

کد خبر : ۶۵۸۳۶
بازدید : ۲۷۵۳
مسدود شدن اکانت اسلک (Slack) ایرانیان به بهانه تحریم قطعا ناراحت‌کننده‌است، اما آیا اپلیکیشن‌های مشابه اسلک می‌توانند جایگزین آن باشند.
بله حالا که اسلک با ما سر ناسازگاری دارد فرصتی هم ایجاد می‌کند نگاهی به رقبای این سرویس مشهور کار تیمی بیندازیم. اپلیکیشن‌هایی که هرچند به مشهوربودن اسلک نیستند، اما برخی از آن‌ها قابلیت‌های بیشتر و بهتری هم دارند. البته برخی از این اپلیکیشن‌ها سرمایه و تجربه اسلک را ندارند.
اما قطعا در دورانی که همکاری‌های تیمی افزایش یافته مغز‌های بیشتری روی پلت‌فرم‌های اینچنینی متمرکز شده‌اند. در ادامه لیستی از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی را آورده‌ایم که در نبود اسلک می‌توانند نیاز‌های ما را برآورده کنند.

سیسکو اسپارک: این اپلیکیشن هم روی موبایل هم روی دسک‌تاپ به خوبی کار می‌کند و می‌توانید آن را از سایت ciscospark.com دریافت کنید. سیسکو اسپارک از اسلک متفاوت است؛ در حالی که اسلک روی پیام‌رسانی متمرکز شده سیسکو اسپارک تصویر بزرگ‌تری را در ذهن دارد. این برنامه روی کل همکاری‌های تیمی تمرکز کرده است. سیسکواسپارک ارتباطات را به سطح بالاتر ویدئو برده است؛ چیزی که اسلک در آن اساسا قوی نبود. این اپلیکیشن رایگان بوده، ولی سرویس پلاس آن در ماه ۱۲ دلار قیمت دارد.

فلیپ: یک سرویس جالب برای تیم‌هایی که در نقاط مختلف سازمان پراکنده‌اند. با پیام‌رسان فلیپ شما می‌توانید حتی با افرادی خارج از سیستم فلیپ ارتباط برقرار کنید. این اپلیکیشن رایگان بوده، ولی پلن تجاری آن در ماه ۵ یورو قیمت دارد.

ورک زون: این اپلیکیشن مدیریت پروژه قابلیت‌های تیم ورک و همکاری‌های تیمی خیلی خوبی هم دارد. از جمله قابلیت‌های آن می‌توان به اشتراک فایل، نظرات و نوتیفیکیشن از طریق ایمیل اشاره کرد. کل تیم شما از طریق تقویم و To Do list با هم متصل می‌شوند و شما قادر هستید ببینید چه کسی دارد چه کاری می‌کند. شما همچنین می‌توانید برای هر کار یک زمان مشخص بگذارید و مطمئن شوید هر کسی در راستای هدف سازمان مشغول به کار است.

جاستل: همانند فلیپ این اپلیکیشن نیز یک رقیب دیگر اسلک است برای کسانی که می‌خواهند در کل شرکت یک مسیر ارتباط تیمی ایجاد کنند. کار کردن با این اپلیکیشن بسیار ساده است و روی مشارکت تیمی متمرکز است. قیمت این برنامه برای هر کاربر از ۸ دلار در ماه آغاز می‌شود.

هایو: هایو ابزاری است برای اینکه همه چیز مربوط به تیم را در یک صفحه قرار دهید. از to do list گرفته تا گفتگو‌ها و فایل‌ها. سازماندهی کار‌ها در hive از اسلک بهتر است ضمن اینکه این سرویس با Google docs و سایر سیستم‌های اشتراک فایل هم قابلیت تجمیع و اتصال دارد. این سرویس حتی به اسلک هم متصل می‌شود. قیمت آن برای هر کاربر ۱۲دلار در ماه است.

فیس‌بوک: نام این پلت‌فرم را شنیده بودید؟ بله فیس‌بوک هم دارای یک ابزار است که می‌تواند برای کار تیمی مورد استفاده قرار گیرد. خوبی فیس‌بوک در این است که چهره و شکل آن برای کاربران آشناست. یک گروه ایجاد می‌کنید و از طریق آن با کل تیم چت می‌کنید.
یک مزیت این ابزار این است که می‌توانید دایره همکاری‌های تیمی را به تیم‌هایی خارج از شرکتتان هم ببرید. مثلا مشتریان یا شرکایی که روی یک پروژه با آن‌ها مشغول فعالیت هستید. تیم به‌صورت مستمر با هم متصل است و نیاز به هیچ ابزاری مثل ایمیل هم نیست. یک مزیت دیگر اینکه نسخه موبایل آن هم همان نسخه موبایل فیس‌بوک است. این اپلیکیشن رایگان بوده و قیمت برخی از بخش‌های آن تا ۳ دلار به ازای هر کاربر است.

فیوز: یک پیام‌رسان مدرن که ترکیبی از چت، صدا و پیام ویدئویی را در یک اپلیکیشن گرد آورده است. این اپلیکیشن را می‌توانید از fuze.com دریافت کنید. وقتی از نسل تکامل‌یافته اپلیکیشن‌های تیم‌ورک صحبت می‌کنیم قطعا فیوز یکی از بهترین‌هاست. این اپلیکیشن به سرویس‌هایی، چون Box، مایکروسافت آتلوک، Lync، تقویم گوگل و... متصل می‌شود. کارکردن با آن بسیار ساده و یکی از بزرگ‌ترین رقبای اسلک است. این اپلیکیشن رایگان بوده و قیمت نسخه حرفه‌ای ۲۰ دلار برای هر کاربر در ماه و قیمت نسخه پریمیوم ۴۰ دلار برای هر کاربر در ماه است.

گلیپ: گلیپ را می‌توان در صدر رقبای اسلک در سال ۲۰۱۷ دانست. یک ابزار همه‌کاره برای کار تیمی و مدیریت تیم که امکانات زیادی به کاربران ارائه می‌دهد. قیمت رقابتی آن را نسبت به اسلک بسیار مناسب‌تر می‌کند در حالی که همه امکانات آن را یکجا دارد. این اپلیکیشن رایگان بوده و قیمت پلن معمولی ۵ دلار برای هر کاربر در ماه و قیمت پلن حرفه‌ای ۱۰ دلار برای هر کاربر در ماه است.

استراید: استراید یک ابزار یا راه‌حل جامع برای کار تیمی با چت رایگان است. این سرویس ویدئو کنفرانس و ابزار‌های همکاری‌های تیمی را هم در خود دارد. استراید به تیم‌ها و افراد کمک می‌کند که سازنده باشند. این سرویس ویژگی‌هایی مثل Focus Mode دارد برای مواقعی که می‌خواهید متمرکز شوید و نمی‌گذارد چت‌ها برایتان نویز ایجاد کند. همچنین ویژگی Actions & Decisions که اجازه می‌دهد از یک گفت: گو به یک تصمیم اجرایی برسید. این اپلیکیشن رایگان بوده و قیمت استاندارد آن ۳ دلار برای هر کاربر در ماه است.

جابر: جابر یک محصول از شرکت سیسکو است و طبیعتا کسانی که با سیسکو آشنا باشند می‌دانند این شرکت چقدر روی محصولاتش متمرکز است. سیستم ویدئویی در جابر بسیار قدرتمند است و این به خصوص برای تیم‌های شرکت‌های بزرگ ممکن است بسیار جذاب باشد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید