سریال بانوی عمارت؛ مثلث‌ها و مربع‌های عشقی!

سریال بانوی عمارت؛ مثلث‌ها و مربع‌های عشقی!

خلق روابط پیچیده عاشقانه در سریال «بانوی عمارت» باعث شده تا مخاطبان با علاقه زیادی آن را دنبال کنند. این سریال بخش مهمی از محبوبیت اش را مدیون این مثلث‌های عشقی است

کد خبر : ۶۵۹۶۴
بازدید : ۷۲۲۷۹
مرجان فاطمی | داستان‌های عاشقانه و مثلث‌های عشقی، همیشه برای مخاطبان جذابند و فیلم‌ها و سریال‌هایی که به نحوی روی این مسئله تمرکز می‌کنند طرفدار‌های زیادی دارند.
سریال بانوی عمارت؛ مدیون مثلث‌های عشقی
مخصوصا اینکه این عشق در روزگاری متفاوت با آنچه در آن به سر می‌بریم اتفاق بیفتد و اضلاع این مثلث عشقی در اندرونی عمارت پادشاهی حضور داشته باشند.
سریال بانوی عمارت؛ مدیون مثلث‌های عشقی
نویسنده و کارگردان «بانوی عمارت» در کنار قصه جذاب، طراحی صحنه قابل قبول و انتخاب درست بازیگران، از این روابط پیچیده و مثلث‌های عشقی متعدد برای بالاتر بردن جذابیت سریال استفاده کرده اند.
بیایید از ابتدای سریال تا اینجا، مثلث‌های عشقی را مرور کنیم.
سریال بانوی عمارت؛ مدیون مثلث‌های عشقی

مثلث اول: فخر الزمان / ارسلان و رشید
داستان با ابراز عشق شازده ارسلان قاجار به فخرالزمان شروع می‌شود. آن هم در شرایطی که میرزا اسد شالچی، برادر فخرالزمان به حاج فتاح قول داده است تا خواهرش را به عقد رشید، پسر او در بیاورد.
همه چیز مهیای این ازدواج می‌شود، اما سر بزنگاه، شازده ارسلان از قدرتش استفاده می‌کند و با برگزاری آزمون قهوه قجری و گذاشتن رشید بین دوراهی عشق و مرگ، او را از میدان رقابت بدر می‌کند.
حاج فتاح، خواستگاری اش را پس می‌گیرد و ارسلان، پیروز اولین مثلث عشقی سریال می‌شود.
سریال بانوی عمارت؛ مدیون مثلث‌های عشقی

مثلث دوم: ارسلان / فخر الزمان و بهجت
با باز شدن پای بهجت الملوک (همسر اول ارسلان) به عمارت قجری، مثلث دیگری شکل می‌گیرد. ابتدای سریال بهجت به عنوان یک دیوانه برای درمان به کشور عثمانی فرستاده شده و هیچ کس امیدی به بازگشت‌اش ندارد.
سریال بانوی عمارت؛ مدیون مثلث‌های عشقی
درست زمانی که بعد از یک سری مشکلات، عشق میان ارسلان و فخرالزمان مجددا پررنگ شده، سر و کله بهجت پیدا می‌شود. او هیچ نشانه‌ای از جنون ندارد و اتفاقا کاملا سرحال است.
حالا فخرالزمان باید عشق به ارسلان را با بهجت سهیم شود و از طرفی، بهجت هم باید تحمل کند که عشق چندین و چند ساله اش را به راحتی در اختیار دختری جوان بگذارد.
سریال بانوی عمارت؛ مدیون مثلث‌های عشقی

مثلث سوم: ارسلان / فخرالزمان و طلا
هنوز مدت کوتاهی از ماجرای بازگشت بهجت به عمارت نگذشته، فخرالزمان متوجه می‌شود که ارسلان با زن دیگری به اسم طلا رابطه دارد. زنی با چشم‌هایی زیبا که ارسلان او را در عمارت دیگری پناه داده و مدام به او سر می‌زند و سه شب در هفته را مخفیانه در آنجا می‌گذراند.
سریال بانوی عمارت؛ مدیون مثلث‌های عشقی
ماجرا از جایی پیچیده می‌شود که فخرالزمان درباره شغل پیشین طلا یعنی حجامت مردان می‌شنود و درست همان شب، آثار حجامت را روی پشت شازده ارسلان می‌بیند.
او با دیدن این نشانه، تصمیم می‌گیرد خودش را از قید عشق به ارسلان رها کند و به خانه پدری‌اش برگردد که البته متوجه می‌شود کل این مسئله سوءتفاهم بوده و ارسلان تمام این مدت، از خواهرش طلا مراقبت می‌کرده است.
سریال بانوی عمارت؛ مدیون مثلث‌های عشقی

مثلث چهارم: ارسلان / بهجت و طل
همزمان با مثلث سوم، راز مثلث چهارم هم برملا می‌شود. رازی که نشان می‌دهد بهجت الملوک هم سال‌ها قبل از قضیه طلا مطلع شده و آن را به حساب خیانت ارسلان به خودش گذاشته است.
تمام این سال‌ها به خیال اینکه ارسلان، طلا را دوست دارد خودش را از او دور کرده و در تنهایی خودش خون خورده است. حالا میفهمد که تمام آن سال‌ها به خیال این خیانت جوانی و خوشحالی اش را به هدر داده است.
سریال بانوی عمارت؛ مدیون مثلث‌های عشقی

مثلث پنجم: ارسلان / فخرالزمان و جواهر
بعد از پایان ماجرای طلا، با فاش شدن راز لال نبودن سکینه، جواهر خدمتکار مخصوص خواهر ارسلان، توی دردسر می‌افتد. همه متوجه می‌شوند که تمام این سال‌ها جواهر، سکینه را مجبور می‌کرده تا به بهجت داروی اشتباه بخوراند و او را به جنون بکشاند.
سریال بانوی عمارت؛ مدیون مثلث‌های عشقی
جواهر در اعتراف‌هایش، از رازی سیزده ساله پرده برمی‌دارد و می‌گوید که تمام این سال‌ها به ارسلان علاقه داشته و هدفش از خدمت کردن به افسر، این بوده که روزی افسر مقدمات وصال او با برادرش را فراهم کند.
درست است که هنوز نمی‌توان به عشق جواهر به ارسلان مطمئن بود، اما این صحبت باعث شد تا ذهن ارسلان درگیر شود.
سریال بانوی عمارت؛ مدیون مثلث‌های عشقی

مربع عشقی: ارسلان / بهجت، فخرالزمان، جواهر با ابراز عشق جواهر
به ارسلان، ماجرای عاشقانه عمارت قجری تکمیل می‌شود. اگر عشق جواهر واقعی باشد، دیگر زنی (غیر از خدمه‌های سطح پایین) داخل عمارت نمانده است که برای ابراز عشق به ارسلان خودش را فدا نکرده باشد.
سریال بانوی عمارت؛ مدیون مثلث‌های عشقی
بهجت چهارده سال از عشق او سوخته و هیچ وقت نتوانسته عشقی از او دریافت کند. جواهر سیزده سال خوش خدمتی کرده تا بالاخره یک روز بتواند از عشق ارسلان سیراب شود و فخرالزمان هم که تازگی به این جمع پیوسته و درگیر عشق ارسلان است. در واقع می‌توان گفت: در «بانوی عمارت» پا از مثلث عاشقانه فراتر رفته و با مربع عشقی روبه رو هستیم.
منبع: هفت صبح
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    عالی

  • ناشناس ارسالی در

    شبیه سازی حریم سلطان با شمایل ایرانی

  • ناشناس ارسالی در

    حالم به هم خورد.

  • ناشناس ارسالی در

    جالبه که این جورفیلمها فقط واسه جم و شبکه های خارجی بد بود
    حالا خود صداو سیما و بازیگران منتقد جم، مولث عشقی رو به مربع عشقی واسه جذابیت بیشتر!!! تبدیل کردند و رسما هم پخش میکنن

  • کیوان ارسالی در

    نه داستان نه شخصیت نه روایت هیچ چیز این سریال درست نیست. واقعا صدا سیما از رو برده هرچی درپیتی و بیسوادی و وقاحتو. سریالی که فقط سعی کرده همه چی یک سریال تاریخی موفق مثل شهرزاد رو ادا دربیاره. من میخوام بدونم واقعا تو این مملکت یه کارگردان خوب پیدا نمیشد که کار رو دادن دست این گروه رانت خوار درپیت که اینجوری گند بزنن به هیکل تاریخ این مملکت. حتی نتونستن یه دیالوگ درست که متناسب با اون زمان باشه رو در بیارن. فقط تنها کاری که کردن تا ادبیات خیلی قجری به نظر بیاد این بوده که هر صغیر و کبیری از راه میرسه میگه عذر تقصیر عذر تنبیه عذر ... از بچه که تازه از شیر ننه اش گرفته شده تا نوکر و کلفت و ارباب و سلطان. حتما هم باید یه همچین سریال مزخرفی که اگه خونه های قدیمی و باشکوه کاشان نبود دیگه چیزی برای به رخ کشیدن نداشت یه مثلثی یا مربعی یا مخمس عشقی ای درست کنه که جذاب بشه. این سریال فقط فاجعه است همین.

    • ناشناس ارسالی در

      دقیقا" ... یکجا هم خوندم قراره لیلا اوتادی هم وارد این سریال بشه !! اینکه دیگه فاجعست ... فقط جای همین نون به نرخ روز خور کم بود !!

  • ناشناس ارسالی در

    سریال بسیاد قشنگ وجذابی است متشکرم از کارگردان وهمه عوامل این فیلم

  • ناشناس ارسالی در

    اما این عشق هایی که شما نام بردین فی النفسه مشکل شرعی نداشتن ... با تیترتون جوری میخواین القا کنید که مثل فیلم ترکیاست اونجا زن شوهر دار و داماد و عروس و خواهر زن و همه قاطی پاطی میشن ....

  • شناس ارسالی در

    مقایسه کنید با حریم سلطان

  • سینا ارسالی در

    اقتباسی از سریالهای کره ای است

  • ناشناس ارسالی در

    جناب طبیب هم که خواهر ارسلان را میخواد.عمو مشتی هم که مهری را میخواد.اون پسره هم که آهو را میخواد.پسرعموی ارسلان هم که عشقش از دستش رفت

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا تحلیل عشقیه چرتی بود

  • بچه مشد ارسالی در

    من به تاریخ ایران خیلی علاقمندم.ولی با این مزخرفات فیلم های اینچنینی از تاریخ منزحر می شوم.همه اش دروغ وزاییده یک تفکر بیمار.

  • ناشناس ارسالی در

    ادمین عزیز ممنون از سانسورتون

  • حمید ارسالی در

    سریال جذلابی هستش در حاشیه و نمک کار کارگردان این عشق ها رو مطرح میکنه از همه بهتر عشق دکتر به خواهر ارسلان که خیلی رومانتیک بود و زیبا ....

  • ناشناس ارسالی در

    سریال ضعیفی هستش

  • مهاجر ارسالی در

    بی انصافی نکنید لطفا
    تو این وانفسا که تلویزیون پر شده از سریالهای تکراری و قدیمی، حداقل دلمون خوشه که هرشب یه سریال جدید می بینیم. داستانش هم که سرگرم کننده ست. حالا درسته که کارگردان دقیقا نتونسته وقایع تاریخی زمان قاجار رو به تصویر بکشه اما باز هم بنظر من صحنه ها و دیالوگها خیلی خوب کارگردانی شده.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید